2016-12-29, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Jaha,jag fick för mig att det misstänkta bedrägeriet var från i år.Var det möjligen de pengar som förts över till Annes konto från kvinnan som blivit lurad på en dyr resa och ett upplevelsepresentkort?
Det är så många bedrägerier,så jag börjar få svårt att hålla reda på dem,,,,,

Ja, det är det fallet Anne är misstänkt i.
Citera
2016-12-29, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Men hon har ju ensam vårdnad om K2. Men det spelar kanske inte nån roll om samarbetet mellan pappan o C.H är så bra som hon säger.

Eller ser de perspektivet att barnen inte ska separeras vilket kan hända om de ska bo m respektive pappa om mamma sitter i fängelse? O att det ger henne ett "get out og jail card"??

Med tanke på att barnen aldrig har bott med sina respektive pappor har jag svårt att tänka mig att det skulle betraktas som en rimlig boendelösning om Catrin döms till fängelse. Men du har rätt i att man ogärna separerar syskon som är vana att bo tillsammans. Gissar att det mest tänkbara scenariot är att barnen skulle bo hos Anne. De bor redan där nästan lika mycket som hos Catrin och träffar Anne dagligen.

Att ha barn är inte ett get out of jail free-card men det kan hjälpa. Det är oklart hur mycket det kommer hjälpa i just Catrins fall med tanke på att det finns en annan vuxen (Anne) som barnen är lika - om inte mer - trygga och bekväma med. Om barnen inte hade varit med Anne så mycket som de är hade de varit en bättre sköld mot fängelse för Catrins del.
Citera
2016-12-29, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
Jag ska nu Bomba en TES:

Jag har funderat så hårt på varför Catrin inte vill outa sin pojkvän, en del går i banorna att hon inte ens har någon men det är jag övertygad om att hon har.

till min tes är en rad spekulationer som kan vara helt åt fanders men magkänslan och sammanträffande som dykt upp under en längre tid.

Pojkvännen är Joa kim!!!

Jag har tänkt samma tanke, men bristen på tatueringar och "pojkvännens" fulländade magrutor talar emot det.
Senast redigerad av Blackeyedpea 2016-12-29 kl. 21:12.
Citera
2016-12-29, 21:15
Medlem
En sak jag funderar på om det framkommit är om det är pojkvännen som bjuder på resan? Pojkvännen son hon träffar en gång i veckan? Ska barnen också med? Hur fungerar det med CH:S pluggande då? Och inte minst hur har hon råd med allt runt omkring?
Citera
2016-12-29, 21:25
Medlem
Någon som vet varför man inte ger resebegränsningar vid skyddstillsyn? Syftet är väl att personen skall stå under övervakning.
Citera
2016-12-29, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
Någon som vet varför man inte ger resebegränsningar vid skyddstillsyn? Syftet är väl att personen skall stå under övervakning.

För att det inte är mer sannolikt att Catrin begår bedrägerier från Gran Canaria än vad det är att hon begår bedrägerier från Järna?
Citera
2016-12-29, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackeyedpea
En sak jag funderar på om det framkommit är om det är pojkvännen som bjuder på resan? Pojkvännen son hon träffar en gång i veckan? Ska barnen också med? Hur fungerar det med CH:S pluggande då? Och inte minst hur har hon råd med allt runt omkring?

Det har inte framkommit vem som betalar för resan, vilka som ska åka på den eller om den överhuvudtaget finns. Det som har framkommit är:

I måndags skrev Catrin följande på sin blogg: "Däremot så blir det en jäkla fest på nyår och det ser jag framemot. Det blir härligt sällskap, god middag, barnfritt och en överraskning som jag tror är en resa. Min man han kan."

Senare samma dag la hon upp en bild på snapchat med texten: "När man somnar om, vaknar 3t senare och fått ett sms med en flygbiljett..."

Folk började då ställa frågor på bloggen. Av hennes svar kunde man läsa ut att hon påstår att hon fått sms-resan i present. Hon sa inte från vem.

Igår skrev hon följande på bloggen: "Kev är hos sin morbror, kelian sover och jag kollar barnkanalen och planerar 2017 lite halvt med kevins pappa. Hittills går det rätt bra, det är lite annorlunda att fråga om ”lov” om saker dock, typ resan jag nämnt tidigare, och nu fått godkänt av Kevins pappa att åka. Så nu ska vi se över ekonomin en gång till, planera skolan, och sen får vi se om vi kommer iväg.."

Det skulle kunna vara så att hon pratar om flera olika resor. Hon kanske menar att biljetterna hon fick på sms var en present från pojkvännen och att resan till Gran Canaria eller Kap Verde som hon skrev om på IG idag är en helt annan resa. Eller så menar hon att biljetterna till Gran Canaria och Kap Verde var de som skickades på sms (från någon annan än hennes pojkvän?) och att hon fortfarande inte har fått resan hon tror att hon ska få av honom i överraskning. Eller så är det tre olika resor; en från pojkvännen, en som hon fick sms om och en till Gran Canaria eller Kap Verde. Eller så finns det ingen resa alls.
Senast redigerad av UnicornMeat 2016-12-29 kl. 21:58.
Citera
2016-12-29, 22:34
Medlem
Jag såg henne på Ica i Järna för en tid sedan, liten, tärd, ledsen. Med sig hade hon en kille, de hoppade in i en bil: EAP 892.
Citera
2016-12-29, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Jag såg henne på Ica i Järna för en tid sedan, liten, tärd, ledsen. Med sig hade hon en kille, de hoppade in i en bil: EAP 892.
Blå Kia Sorento
Citera
2016-12-29, 23:00
Citat:
Blå Kia Sorento
Stekfaktor noll. Hon är född fattig, och kommer dö fattig. Hun är så urbota korkad så det saknar motstycke. Hon kommer att förbli en kostnad för sammhället. Ungefär lika lönsamma som asyl-invandrarna.
Citera
2016-12-29, 23:16
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:

Ägaren till bilen är skriven i Nyköping och verkar inte ha någon koppling till Catrin vid en snabb koll på facebook. Hur såg denne man ut?
Citera
2016-12-29, 23:33
Medlem
Jarnabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imonlysixteen
Ägaren till bilen är skriven i Nyköping och verkar inte ha någon koppling till Catrin vid en snabb koll på facebook. Hur såg denne man ut?

OM uppgifterna stämmer, är det denna person:
Joh*nnes K*hl
* = a

35-åring som bor ensam i Tystberga, utanför Nyköping (närmare Järna), är ogift OCH - hör och häpna! - finns med i Lexbase!
Han finns på Facebook, med bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in