2017-02-08, 23:03
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Såväl åklagaren som utredarna jobbar med andra fall parallellt. Tror att det är den främsta förklaringen till att det tar tid.

kan tänka mig att den här typen av brott inte står längst upp på en åklagares dagordning? och det kan man ju förvisso förstå till viss del, men det börjar ju bli lite väl långrandigt nu kan en lekman tycka.
Citera
2017-02-09, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
kan tänka mig att den här typen av brott inte står längst upp på en åklagares dagordning? och det kan man ju förvisso förstå till viss del, men det börjar ju bli lite väl långrandigt nu kan en lekman tycka.

Så är det nog (att andra brott har högre prio). Och ja, det är sjukt segt att åtal dröjer.

Men vi får komma ihåg att en av anledningarna är att det ramlade in ett helt gäng nya anmälningar under hösten, efter att hon suttit anhållen. Hade det inte varit för dem hade åtal med all sannolikhet varit väckt för länge sedan men med risk för att de brott hon misstänks ha begått under hösten inte skulle ha kommit med i rättegången.

Innan höstens brott var åklagarens plan att åtala för bedrägerier. Nu är planen istället att åtala för grova bedrägerier och yrka på fängelse. Sett ur det perspektivet tänker jag att det är ganska bra att åtalet dröjt.

Det borde för övrigt inte dröja jättelänge till nu.
Citera
2017-02-09, 07:37
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Så är det nog (att andra brott har högre prio). Och ja, det är sjukt segt att åtal dröjer.

Men vi får komma ihåg att en av anledningarna är att det ramlade in ett helt gäng nya anmälningar under hösten, efter att hon suttit anhållen. Hade det inte varit för dem hade åtal med all sannolikhet varit väckt för länge sedan men med risk för att de brott hon misstänks ha begått under hösten inte skulle ha kommit med i rättegången.

Innan höstens brott var åklagarens plan att åtala för bedrägerier. Nu är planen istället att åtala för grova bedrägerier och yrka på fängelse. Sett ur det perspektivet tänker jag att det är ganska bra att åtalet dröjt.

Det borde för övrigt inte dröja jättelänge till nu.

Ja, du har nog rätt - i det här fallet kanske det ändå handlar om mängden nya ärenden som trillat in under hösten.

På tal om något annat; jag vaknade till en ljuvlig bild föreställande någon solig semesterort på CH´s instagram. Hon verkligen älskar att provocera sina brottsoffer och civilsamhället. Hon vet ju exakt vilka känslor som triggas och älskar det.
? Det har väl varit för lite action/respons på de senaste inläggen? Jag menar vem bryr sig om att hon går på gymmet? det är ju inte så att hon är någon gym-guru direkt utan är som en annan; en glad amatör som gillar att träna lite emellanåt.

Och varför kan hon inte bara dra på den där resan i det tysta? varför måste världen veta månader i förväg att hon planerar en resa?
Citera
2017-02-09, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Och varför kan hon inte bara dra på den där resan i det tysta? varför måste världen veta månader i förväg att hon planerar en resa?
För att det absolut viktigaste i hennes liv är att vara "känd" och omtalad.

Jag vill ju tro att hennes relativa tystnad numer på blogg & instagram beror på att någon vuxen i hennes närhet rekommenderat henne att tona ner sig inför en kommande rättegång.
Men, eftersom jag tror att hon är ganska psykiskt sjuk går inte detta för henne.
Citera
2017-02-09, 08:38
Medlem
SmygarBerits avatar
Hon skriver som svar på frågan att hon kan köpa en resa och inte betala sina brottsoffer:

"i Sverige har vi något som heter existensminimum, vilket innebär att man ska kunna ha n viss standrad. Så jag betalade den själv, så jag har valt att prioritera bort ev "utemat" för 500 kr, som denna resa kostade..sen kanske folk tycker "ja men då kunde då betala brottsoffer för dessa 500?". Ja, kanske det, men eftersom vi har detta existensminimum och jag ev väljer bort dyr mat så kan jag resa, så gör jag det och det är en prioriteringsfråga"

Det är så mycket dumhet i detta svar så jag vet inte ens vart jag ska börja. Har hon ens en aning om vad summan ligger på existensminimum? Lever du på detta så har du inte råd med "dyr utemat" osv. Jag synar dessutom att resan för henne och barnen kostar 500:-.

Ja Catrin. det är en prioriteringsfråga och att leva på existensminimum säger inte att du har därmed rätt att åka på resor. Verkligen inte! Du vill inte göra rätt för dig och försöker med taffliga försök argumentera din ekonomiska smarthet att fått ihop denna resa. Jag skulle gärna vilja se ett kvitto på att den kostade 500:- tor med hotell..

Lever man på existensminimum på riktigt så skulle jag verkligen ifrågasätta din föräldraförmåga om du nu prioriterar bort mat till dina barn för att få åka på en solsemester.
Citera
2017-02-09, 08:54
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
För att det absolut viktigaste i hennes liv är att vara "känd" och omtalad.

Jag vill ju tro att hennes relativa tystnad numer på blogg & instagram beror på att någon vuxen i hennes närhet rekommenderat henne att tona ner sig inför en kommande rättegång.
Men, eftersom jag tror att hon är ganska psykiskt sjuk går inte detta för henne.

Ja, det är verkligen en plausibel förklaring. Och det har ju funkat! Jag har helt tappat intresset för henne tills dess att hon återigen postar om denna förbannade resa; hon har skulder på miljoner, står inför sin livs rättegång (som jag antar kan ödelägga mycket för henne, spec om påföljden blir fängelse) och mitt i det här ska hon åka på semester.
Citera
2017-02-09, 09:01
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Hon skriver som svar på frågan att hon kan köpa en resa och inte betala sina brottsoffer:

"i Sverige har vi något som heter existensminimum, vilket innebär att man ska kunna ha n viss standrad. Så jag betalade den själv, så jag har valt att prioritera bort ev "utemat" för 500 kr, som denna resa kostade..sen kanske folk tycker "ja men då kunde då betala brottsoffer för dessa 500?". Ja, kanske det, men eftersom vi har detta existensminimum och jag ev väljer bort dyr mat så kan jag resa, så gör jag det och det är en prioriteringsfråga"

Det är så mycket dumhet i detta svar så jag vet inte ens vart jag ska börja. Har hon ens en aning om vad summan ligger på existensminimum? Lever du på detta så har du inte råd med "dyr utemat" osv. Jag synar dessutom att resan för henne och barnen kostar 500:-.

Ja Catrin. det är en prioriteringsfråga och att leva på existensminimum säger inte att du har därmed rätt att åka på resor. Verkligen inte! Du vill inte göra rätt för dig och försöker med taffliga försök argumentera din ekonomiska smarthet att fått ihop denna resa. Jag skulle gärna vilja se ett kvitto på att den kostade 500:- tor med hotell..

Lever man på existensminimum på riktigt så skulle jag verkligen ifrågasätta din föräldraförmåga om du nu prioriterar bort mat till dina barn för att få åka på en solsemester.

Ingick utemat i det priset?
Citera
2017-02-09, 10:24
Medlem
spelar ingen roll om hon blir bjuden eller om hon betalat resan själv för 500kr. hon kan omöjligt hitta en resa för 3 personer med hotell t/r en weekend för det priset. inte ens om hon är ute flera år i förväg.

flyget kan hon säkert hitta men inte allt ihop för alla 3. Men sen är totalkostnaden som ändå är det väsentliga. Ja du kan väl köra på att man också äter här hemma. Men det flesta storhandlar eller handlar för flera dagar och på så vis får ner kostnaderna. Har aldrig hört någon storhandla på en semester, klart det förekommer men absolut inte för en weekend. sen när man reser generellt så blir det dyrare än vad det egentligen är tänkt. Man köper godis till barnen, dricker drinkar, äter ute (även om det är billigare än här) mm.

Catten anser att hon behöver semester innan hon ska skaka galler.
Citera
2017-02-09, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit

Frågan är va har människan gjort med alla pengar hon stulit för att inte tala om miljon i skulder hos KFM?
Alla hennes resor kostar ju fr 100-500:- när de åker på semester!
😂😂😂
Hon har knappast lagt pengarna på nya dyra kläder (hon går i samma gamla trasor), hon äter ute för 50:- hamburgare e lyx för henne, lägenheten e sunkig å budget inredd så där har hon inte lagt pengar på, räkningar betalar hon inte och heller inte en krona till alla hon snott pengar från för den delen heller och reser gör ju hon och hela familjen för inga pengar alls?
Eller så hävdar hon att allt e gratis så fort familjen Hedlund visar sig?!

Tror inte ett skit på vad hon säger och undrar hur hon kan med att unna sig när hon har ett skuldberg som bara växer, har hon ingen moral alls?
Citera
2017-02-09, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
spelar ingen roll om hon blir bjuden eller om hon betalat resan själv för 500kr. hon kan omöjligt hitta en resa för 3 personer med hotell t/r en weekend för det priset. inte ens om hon är ute flera år i förväg.

flyget kan hon säkert hitta men inte allt ihop för alla 3. Men sen är totalkostnaden som ändå är det väsentliga. Ja du kan väl köra på att man också äter här hemma. Men det flesta storhandlar eller handlar för flera dagar och på så vis får ner kostnaderna. Har aldrig hört någon storhandla på en semester, klart det förekommer men absolut inte för en weekend. sen när man reser generellt så blir det dyrare än vad det egentligen är tänkt. Man köper godis till barnen, dricker drinkar, äter ute (även om det är billigare än här) mm.

Catten anser att hon behöver semester innan hon ska skaka galler.

Flygskatten för 1 vuxen och 2 barn överstiger med råge 500 kronor så hon kan omöjligt ha hittat 3 flygstolar för 500 kronor. LÖGN med andra ord.
Citera
2017-02-09, 11:02
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Frågan är va har människan gjort med alla pengar hon stulit för att inte tala om miljon i skulder hos KFM?
Alla hennes resor kostar ju fr 100-500:- när de åker på semester!
😂😂😂
Hon har knappast lagt pengarna på nya dyra kläder (hon går i samma gamla trasor), hon äter ute för 50:- hamburgare e lyx för henne, lägenheten e sunkig å budget inredd så där har hon inte lagt pengar på, räkningar betalar hon inte och heller inte en krona till alla hon snott pengar från för den delen heller och reser gör ju hon och hela familjen för inga pengar alls?
Eller så hävdar hon att allt e gratis så fort familjen Hedlund visar sig?!

Tror inte ett skit på vad hon säger och undrar hur hon kan med att unna sig när hon har ett skuldberg som bara växer, har hon ingen moral alls?

Ja, det är så sjukt tragiskt alltihop. Sämsta "hustlern" någonsin. Jag är fullständigt övertygad om att hon har nya bedrägeripengar. För någon månad sedan hade hon ett rejält glädjeuppsving på IG, snap och bloggen där det va reseplaner, shopping osv. Om hon nu lever med så lite marginaler så tyder detta enbart på att hon fått in nya pengar som hon satte sprätt på.
Citera
2017-02-09, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaf69
Flygskatten för 1 vuxen och 2 barn överstiger med råge 500 kronor så hon kan omöjligt ha hittat 3 flygstolar för 500 kronor. LÖGN med andra ord.

Japp ren och skär lögn, annars så ska hon nog bli resebokare på riktigt. varje flygbolag skulle konka rätt snabbt. Har suttit i en halvtimme nu och sökt alla möjliga resor och det absolut billigaste jag kan hitta som är med ospecificerat hotell, flyg t/r är Turkiet i mars för 1725kr.

tar man hennes polen resa så kan du köpa flygbiljetter för 76kr styck till Gdansk men det är enbart flyg så det tillkommer ju hotell om man nu inte ska sova på en parkbänk så inte ens till polen kan hon och kidsen åka till T/R I 2 dagar utan hotell eller annat för 500kr. även om hon skulle få den resan till Gdansk så var det billigaste hotellet 849kr per person och natt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in