Citat:
Ursprungligen postat av
SmygarBerit
Hon skriver som svar på frågan att hon kan köpa en resa och inte betala sina brottsoffer:
"i Sverige har vi något som heter existensminimum, vilket innebär att man ska kunna ha n viss standrad. Så jag betalade den själv, så jag har valt att prioritera bort ev "utemat" för 500 kr, som denna resa kostade..sen kanske folk tycker "ja men då kunde då betala brottsoffer för dessa 500?". Ja, kanske det, men eftersom vi har detta existensminimum och jag ev väljer bort dyr mat så kan jag resa, så gör jag det och det är en prioriteringsfråga"
Det är så mycket dumhet i detta svar så jag vet inte ens vart jag ska börja. Har hon ens en aning om vad summan ligger på existensminimum? Lever du på detta så har du inte råd med "dyr utemat" osv. Jag synar dessutom att resan för henne och barnen kostar 500:-.
Ja Catrin. det är en prioriteringsfråga och att leva på existensminimum säger inte att du har därmed rätt att åka på resor. Verkligen inte! Du vill inte göra rätt för dig och försöker med taffliga försök argumentera din ekonomiska smarthet att fått ihop denna resa. Jag skulle gärna vilja se ett kvitto på att den kostade 500:- tor med hotell..
Lever man på existensminimum på riktigt så skulle jag verkligen ifrågasätta din föräldraförmåga om du nu prioriterar bort mat till dina barn för att få åka på en solsemester.
Frågan är va har människan gjort med alla pengar hon stulit för att inte tala om miljon i skulder hos KFM?
Alla hennes resor kostar ju fr 100-500:- när de åker på semester!
😂😂😂
Hon har knappast lagt pengarna på nya dyra kläder (hon går i samma gamla trasor), hon äter ute för 50:- hamburgare e lyx för henne, lägenheten e sunkig å budget inredd så där har hon inte lagt pengar på, räkningar betalar hon inte och heller inte en krona till alla hon snott pengar från för den delen heller och reser gör ju hon och hela familjen för inga pengar alls?
Eller så hävdar hon att allt e gratis så fort familjen Hedlund visar sig?!
Tror inte ett skit på vad hon säger och undrar hur hon kan med att unna sig när hon har ett skuldberg som bara växer, har hon ingen moral alls?