2016-11-27, 22:41
  #50065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aalson
Jag kommer in på sidan men kan som vanligt dagarna innan resultatet släppt inte se tidigare resultat. Kanske var något tillfälligt error för er.

Varit så här under flera dar nu
Citera
2016-11-28, 00:23
  #50066
Medlem
Ge sidan lite tid, den kommer vara aktiv vid 12-sträcket idag.
Citera
2016-11-28, 00:45
  #50067
Bannlyst
Förstår inte varför idioterna släpper facit vid 12. Sämsta möjliga tiden på dygnet. Då kan alla arbetslösa samt även de som jobbar kolla in deras resultat eftersom att de har lunch. Varför inte släppa resultaten klockan 9-10 på förmiddagen för att undvika att servern blir överbelastad? Gör om, gör rätt.
Citera
2016-11-28, 00:49
  #50068
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Förstår inte varför idioterna släpper facit vid 12. Sämsta möjliga tiden på dygnet. Då kan alla arbetslösa samt även de som jobbar kolla in deras resultat eftersom att de har lunch. Varför inte släppa resultaten klockan 9-10 på förmiddagen för att undvika att servern blir överbelastad? Gör om, gör rätt.
Bästa är väl att släppa mitt i natten, ungefär nu?
Då kollar folk i den takt de vaknar och har tid.
Citera
2016-11-28, 00:53
  #50069
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteriaa
Bästa är väl att släppa mitt i natten, ungefär nu?
Då kollar folk i den takt de vaknar och har tid.
Jo det klart. Men om de nu tvunget måste släppa resultaten när majoriteten av folket är vakna så är nog 9-10 eller 13-14 lämpligt. Som det ser ut nu blir man ändå tvungen att vänta till 14:00 eftersom att servern blir överbelastad.
Citera
2016-11-28, 00:57
  #50070
Medlem
Milizers avatar
Jag har skrivit detta prov två gånger. Första gången skrev jag 2.0 med god marginal. Skrev 5 fel om jag minns rätt. Någon kvällstidning publicerade dagen efter en lista över "Sveriges smartaste människor".

Nu skryter jag, men jag var Sveriges näst smartaste människa på denna lista. Är fortfarande lite irriterad på han som var Sveriges smartaste.

Några år senare skrev jag det en gång till. Då blev det 1.7. Och då är jag typ Sveriges 10.000:e smartaste människa. Blir man dummare med åren?

Det är förmodligen så. De två grabbar som nu tävlar om VM-titeln i schack - den ultimata intelligenssporten - Magnus Carlsen och Sergej Karjakin är båda 25 år gamla. Sedan går det utför.
Citera
2016-11-28, 01:20
  #50071
Medlem
Gliese581Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Jag har skrivit detta prov två gånger. Första gången skrev jag 2.0 med god marginal. Skrev 5 fel om jag minns rätt. Någon kvällstidning publicerade dagen efter en lista över "Sveriges smartaste människor".

Nu skryter jag, men jag var Sveriges näst smartaste människa på denna lista. Är fortfarande lite irriterad på han som var Sveriges smartaste.

Några år senare skrev jag det en gång till. Då blev det 1.7. Och då är jag typ Sveriges 10.000:e smartaste människa. Blir man dummare med åren?

Det är förmodligen så. De två grabbar som nu tävlar om VM-titeln i schack - den ultimata intelligenssporten - Magnus Carlsen och Sergej Karjakin är båda 25 år gamla. Sedan går det utför.

Ett mer passande namn på den listan hade varit: "De bästa på högskoleprovet". Att du skrev näst bäst i Sverige på högskoleprovet vid ett tillfälle gör dig inte näst smartast i Sverige.

Sedan är det möjligt att man har en intellektuell peak men att du sänkte dig från 2.0 till 1.7 pga att du hade blivit dummare känns märkligt. Ålder brukar annars ofta lyftas fram som en stor fördel på verbala delen. På samma sätt kan den argumenteras för att vara en nackdel på den kvantitativa - man har kommit långt ifrån gymnasiematten. Var ditt 2.0-resultat möjligtvis från innan högskoleprovet gjordes om? Eller var du kanske sämre förberedd?
Citera
2016-11-28, 01:38
  #50072
Medlem
Milizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gliese581C
att du sänkte dig från 2.0 till 1.7 pga att du hade blivit dummare känns märkligt. Ålder brukar annars ofta lyftas fram som en stor fördel på verbala delen.
Jo, på den verbala delen har jag båda gångerna skrivit näst intill full pott. Men de ändrade provet för ett par år sedan och gav matten ett större utrymme Det är min sämsta gren.

Det var ett tag sen jag pluggade matte, så många av dessa ekvationer fick jag chansa på. Det gick inte så bra.

Men jag skriver provet igen i vår. Och får väl plugga lite matte. HP är en bra grej för att hålla sig fräsch i huvudet.

Jag siktar på 2.0 igen.

Men känner att jag blir mer trögtänkt med åren.
Citera
2016-11-28, 07:31
  #50073
Medlem
Nu håller vi tummarna för att samtliga kontrollpapper överensstämmer med diverse svarshäfte!
Citera
2016-11-28, 08:28
  #50074
Medlem
Resultaten är uppe Fick som förväntat

Någon som vet när UHR ska hålla i sin presskonferens angående fuskare?
__________________
Senast redigerad av CopyP 2016-11-28 kl. 08:30.
Citera
2016-11-28, 08:34
  #50075
Medlem
EvilGs avatar
Resultaten är uppe nu, fick också som förväntat. Matematikkurs á 30HP, here I come


Edit: Hade tydligen inte sökt NEK
__________________
Senast redigerad av EvilG 2016-11-28 kl. 08:38.
Citera
2016-11-28, 08:37
  #50076
Medlem
Själv kommer jag inte ens in på sidan. UHR pls
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in