Citat:
Ursprungligen postat av
Nicke08
Tack för ditt påpekande! Nej jag har verkligen inte det.
Om vi vänder på det: visa mig den svenska lunchrestaurang som inte har överkokt bröstet på kycklingen. Då är jag beredd att omvärdera min åsikt.
Ska vi bevisa DINA åsikter, det var otroligt tokigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nicke08
Finns ju självklart en hälsorisk att äta blodig kyckling. Detta gäller all mat, inklusive sushi. Lax t.ex kan ha parasit i köttet som kan drabba den som äter etc etc. Men. Det innebär inte att man behöver förstöra kycklingen som tycks vara praxis bland svenska lunchkockar.
Mitt nämnande om termometer var ett försök till att förtydliga den idioti som råder i Sverige m a p marginaler. Vi skall skyddas mot magsjuka med alla medel. Renlighet ska åtföljas punkt per punkt. Kylskåpet skall hålla givna grader. Om en 17-åring serveras en mellanöl så blir det krigsrubriker och självklara regler styr hela området. Inget går att kringå, inget utrymme för misstolkning finns.
Men om en 13-årig tjej våldtas runt hörnet, ja då upptäcks helt plötsligt tvetydigheter på lagområdet. Nu kan en hel kår böja på regelverket.
Där valde du "två-fel-blir-ett-rätt", sedan när har den funkat?
Risken med för dåligt tillagat kött är för stor, och det du försöker dig på är att förminska denna risk.
Så ni som läser detta, för guds skull lyssna inte på denna människa, om ni nu inte gillar bli sjuka av mat.
Man använder inga termometrar i wokar, så varför ta upp detta?
Och sen är självklart en termometer mycket bra i köket, då det finns många bitar som aldrig går laga utan en termometer och träffa rätt temp varje gång.
Och vad nu våldtäkt har med övertillagat kött, det lär jag aldrig lista ut.
För mer bisarrt är nog svårt att hitta.