2016-11-26, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej det är ju rätt, tycker man ska älska sin partner som den är....men det har ju inte alla bönder gjort under åren och sen har det gått som det gått. Vad tror det var för kriterier han menade?? Man fick ju aldrig veta det?! Tror du han syftade på arbetet på gården eller nåt annat??

Ja det finns ju ett ordspråk "vill du inte ha mig som den jag är så är det inte mig du vill ha". Har ingen aning om vad han menad eller varför han sa så. Kan ha handlat om henne personlighet eller hur det har funkat på gården.
Citera
2016-11-26, 12:42
Medlem
Citat:
Nja det blev ju lite mera kyssar och närhet än vad det varit i avsnitten innan men lite mera action hade man nog väntat sig.....trodde framför allt att det skulle bli lite mera handlande från Pers sida, att han skulle våga sig på lite mera närkontakt med iaf Carola, men där blev det ju inget. När han dansade med damerna såg han ju nästan äcklad ut, eller vad tyckte du? Det var väl bättre men inte det "toppavsnitt" som Linda menade att det skulle bli.

Tror du onsdagens avsnitt blir bättre?

Om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte det blir så mycket mer den här säsongen. Linda bara lovar en massa som det sedan inte blir något av. Tycker att det har varit på ungefär samma sätt hela tiden. Per betedde sig väldigt märkligt under dansen, inte konstigt att hans damer börjar tröttna.
Citera
2016-11-26, 12:44
Medlem
Citat:
Nej troligen är ju hon förblindad av att Charlie är "så snygg" och kan därför inte se eller vill inte se hans rätta jag och rätta motiv. Hon är ju med all sannolikhet förälskad i Charlie och förälskelsen är ju ett rus där man inte alla ggr ser eller tänker klart.

Hon har hela tiden pratat om att han är så snygg. Det verkar vara det enda hon tänker på när det gäller honom. Har hon ens nämnt något om hans personlighet och om hon tror att de kan passa ihop?
Citera
2016-11-26, 16:37
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Hon har hela tiden pratat om att han är så snygg. Det verkar vara det enda hon tänker på när det gäller honom. Har hon ens nämnt något om hans personlighet och om hon tror att de kan passa ihop?

Fysisk attraktion går före allt. Klart som fan inte Brandon eller David har nån chans med sina utseenden mot Charlie. Finns ingen fysisk attraktion, och det verkar inte finnas från Jennifers håll till varken David eller Brandon, så spelar personlighet ingen roll.
Så Jennifer KAN faktiskt inte göra ett annat val än det hon gör. Det kommer inte hålla med Charlie, men hon får åtminstone knulla honom under semestern. Hade hon valt David hade det blivit en kompisresa.

Minns att många klagade 2007 när bonde Fredrik valde Sofia framför Lena, men det är samma sak där. Det fanns ingen fysisk attraktion till Lena(hon var ju rent ful t.om) och då fanns bara ett val - att välja den han var attraherad av.

Finns ingen i bonde söker fru's historia som valt en som varit klart underlägsen den andra utseendemässigt i slutvalet, INGEN. Vi är biologiska robotar när det gäller attraktionsbiten, det blir väldigt uppenbart i såna här program.

Edit: En sak jag undrade över i förra avsnittet var det Jennifer sa till Erik under förhöret. Hon sa "du har aldrig nämnt ett ord till mig om Sigrid innan Sundbyholm" https://www.youtube.com/watch?v=W4iDs7IAz_k . Kände Erik och Sigrid varandra innan?
Senast redigerad av 2mas 2016-11-26 kl. 16:45.
Citera
2016-11-26, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Edit: En sak jag undrade över i förra avsnittet var det Jennifer sa till Erik under förhöret. Hon sa "du har aldrig nämnt ett ord till mig om Sigrid innan Sundbyholm" https://www.youtube.com/watch?v=W4iDs7IAz_k . Kände Erik och Sigrid varandra innan?

Reagerade också på det. Har Erik och Sigrid knullat innan programmet också? Han kallar ju henne X dessutom och att "dom gjort slut".

En annan sak...

Var det någon som hörde vad Charlie sa när Jennifer frågade om TV-kamerorna? Sa han att "TV kommer ju först"? Svårt att höra vad han verkligen sa. Framstod som han var mest ute efter TV-rutan...
Citera
2016-11-26, 18:54
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Reagerade också på det. Har Erik och Sigrid knullat innan programmet också? Han kallar ju henne X dessutom och att "dom gjort slut".

En annan sak...

Var det någon som hörde vad Charlie sa när Jennifer frågade om TV-kamerorna? Sa han att "TV kommer ju först"? Svårt att höra vad han verkligen sa. Framstod som han var mest ute efter TV-rutan...

Han sa "först är det TV, sen hoppas man på det bästa". Han ser ut som en ljugande tonåring under klippet

https://www.youtube.com/watch?v=vDGPl17lcqQ&
Senast redigerad av 2mas 2016-11-26 kl. 18:56.
Citera
2016-11-26, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Han sa "först är det TV, sen hoppas man på det bästa". Han ser ut som en ljugande tonåring under klippet

https://www.youtube.com/watch?v=vDGPl17lcqQ&

Haha, helt otroligt hur hon bara kan köpa det rakt av och säger att "egentligen finns det ingen anledning att inte tro på honom".

Har mycket svårt att se att han vill ha en ensamstående morsa ute på landet. Han borde kunna få något bättre i sin ålder och Jennifer är ju varken snygg eller sexig, klär sig som en gammal tant dessutom, totalt omodern och gammalmodig med den lockiga 80-talsfrisyren.
Citera
2016-11-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ja det finns ju ett ordspråk "vill du inte ha mig som den jag är så är det inte mig du vill ha". Har ingen aning om vad han menad eller varför han sa så. Kan ha handlat om henne personlighet eller hur det har funkat på gården.

Ja det är ett bra ordspråk, och ska man utgå från det så tror jag Sigrid kommer få vara ensam en bra tid framöver.

Kanske en blandning av båda där då.
Citera
2016-11-26, 23:05
Medlem
Citat:
Om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte det blir så mycket mer den här säsongen. Linda bara lovar en massa som det sedan inte blir något av. Tycker att det har varit på ungefär samma sätt hela tiden. Per betedde sig väldigt märkligt under dansen, inte konstigt att hans damer börjar tröttna.

Nej det kanske blir en transportsträcka till resan och Lindas uppföljningsbesök.....får väl se på tisdag vad Linda kommer lova på sin blogg ....då får man tro hälften skulle jag tro....

Eller hur..då såg ju Roger mer glad ut när han "tvingades" dansa med Moa på speeddejten
Citera
2016-11-26, 23:06
Medlem
Citat:

Nej det tror jag inte, det har bara handlat om hans yttre, och väljer man efter det så lär det inte hålla. En fin utsida åldras...det gör inte en fin insida på samma sätt...därför är insidan viktigare enligt mig.
Citera
2016-11-26, 23:06
Medlem
Citat:
Haha, helt otroligt hur hon bara kan köpa det rakt av och säger att "egentligen finns det ingen anledning att inte tro på honom".

Har mycket svårt att se att han vill ha en ensamstående morsa ute på landet. Han borde kunna få något bättre i sin ålder och Jennifer är ju varken snygg eller sexig, klär sig som en gammal tant dessutom, totalt omodern och gammalmodig med den lockiga 80-talsfrisyren.

Dessutom avslöjar Charlies kroppsspråk honom. Han sitter ju med axeln till under hela samtalet trots att Jennifer öppnar sig och ger honom öppet mål. När hon hoppar på honom ger han henne en pliktskyldig kram. Ha ha

Jag kan bara tolka hans "du behöver inte oroa dig" som att han inte kommer att utnyttja henne. Utan om han tar relationen ett steg till så är det ärligt menat från hans sida. Det är han inte villig att göra i nuläget och därför backar han. Det får man väl ändå ge honom viss cred för. Om det jag säger stämmer då är han iaf en schysst person om än med ett starkt behov av att synas.
Senast redigerad av avec 2016-11-26 kl. 23:28.
Citera
2016-11-26, 23:09
Medlem
Citat:

Nej då är man bra blind om man säger att det "egentligen" inte finns någon orsak till att inte tro Charlie. Han ser ju bara Jennifer som ett tidsfördriv, en kul grej i väntan på nästa dokusåpa och en ung tjej i hans egen ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in