2010-12-03, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Men frågade hon vad han tyckte om henne? På massagen menar du?
Jag talar om en annan scen, tror att hon och Jonas satt och fikade och då skulle hon dra ur honom vad han tyckte om Sara och Susanne.
Kändes desperat bara...

Hon frågade honom om vad han tyckte om henne under tiden hon masserade. Det som kompensation för att hon blev nervös och frågade om de andra istället för sig själv när de fikade.

Du har rätt i att Sara inte är osjälvständig. Jag tycker fortfarande däremot att hon känns något förvirrad. Visst stämmer det att de flesta killar gillar att jaga men jag får intrycket av att hon inte är intresserad överhuvudtaget.
Citera
2010-12-03, 19:54
Medlem
SERUM10s avatar
Citat:
Att du finner dem "inspirerande" säger ju en del...

Nej, inte inspirerande. Inspirerade. Would expect you to know the difference.

Citera
2010-12-03, 19:57
Medlem
Jooplins avatar
Citat:
Dikten - som var på en 7-årings nivå - tog ju bara priset.

Jag närapå dog när hon läste upp den. Tycker han gjorde helrätt som skickade hem henne, särskilt efter den "ömhetsbetygelsen"...
Citera
2010-12-03, 19:59
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kromozombie
Hon frågade honom om vad han tyckte om henne under tiden hon masserade. Det som kompensation för att hon blev nervös och frågade om de andra istället för sig själv när de fikade.

Ok, då förstår jag hur du menar

Citat:
Ursprungligen postat av Kromozombie
Du har rätt i att Sara inte är osjälvständig. Jag tycker fortfarande däremot att hon känns något förvirrad. Visst stämmer det att de flesta killar gillar att jaga men jag får intrycket av att hon inte är intresserad överhuvudtaget.

Skulle kalla Sara för "svår" snarare än "förvirrad".
Tror inte att hon är ointresserad utan mer osäker/rädd pga att det verkar som om hon blivit sårad tidigare...
Citera
2010-12-03, 20:11
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SERUM10
Nej, inte inspirerande. Inspirerade. Would expect you to know the difference.

Det missade jag.
Att skriva att du "finner dem inspirerade" är ju trots allt rent grammatiskt inte det mest självklara, till skillnad från att man "finner dem inspirerande".

Du får gärna utveckla på vilket sätt och av vad de skulle vara inspirerade.
Citera
2010-12-03, 20:23
Medlem
Konstigt att det heter Bonde söker fru när det numera finns kvinnliga deltagare/bönder. Syftar naturligtvis på Ann-Katrin. Skulle det vara perfekt så skulle det väl heta Bonde söker kärlek eller något liknande...

Men det är väl alldeles för mycket begärt av "slarv-TV4" som låter Halv åtta hos mig konsekvent börja kl. 19.28 och inte 19.30, men men, det är ju en annan tråd...
Citera
2010-12-03, 20:31
Medlem
xply1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
"En täggatråud, en täggatråud....."
Det värsta är ju att den där låten så lätt sätter sig i huvudet, jag hade faktiskt lite svårt att somna den kvällen pga att den snurrade runt... O, Tannenbaum
Citera
2010-12-03, 22:00
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xply1
Det värsta är ju att den där låten så lätt sätter sig i huvudet, jag hade faktiskt lite svårt att somna den kvällen pga att den snurrade runt... O, Tannenbaum

Jag vet. Jag har kommit på mig själv nynna på den och kommit på vart den kom ifrån
Riktigt komiskt att hon förväntade sig att hennes killar skulle hänga på och sjunga själva, aj!
Skämselkudde.
Citera
2010-12-04, 00:12
Medlem
SERUM10s avatar
Citat:

Du får gärna utveckla på vilket sätt och av vad de skulle vara inspirerade.

Svenskt uppslagsord:
Inspirerad, adjektiv

Engelsk översättning:
Inspired; Spirited

1. aroused or guided by or as if aroused or guided by divine inspiration: an inspired performance; an exhilarating performance; she was like one inspired.
2. extremely accurate or apt but based on intuition rather than knowledge or logical deduction: an inspired guess.
3. having or showing mettle, courage, vigor, liveliness, etc.

Detta tycker jag stämmer på många av labanapans inlägg, om man ska vara generös alltså
Citera
2010-12-04, 00:44
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SERUM10
Svenskt uppslagsord:
Inspirerad, adjektiv

Engelsk översättning:
Inspired; Spirited

1. aroused or guided by or as if aroused or guided by divine inspiration: an inspired performance; an exhilarating performance; she was like one inspired.
2. extremely accurate or apt but based on intuition rather than knowledge or logical deduction: an inspired guess.
3. having or showing mettle, courage, vigor, liveliness, etc.

Detta tycker jag stämmer på många av labanapans inlägg, om man ska vara generös alltså

Du var tvungen att gå till ordboken istället för att förklara med egna ord...

Ja, då får du nog anses vara väldigt generös för att Kokko-Laban i detta fall skulle vara "guided by divine inspiration" kan jag inte se.
Citera
2010-12-04, 12:19
Medlem
Citat:
Du var tvungen att gå till ordboken istället för att förklara med egna ord...

Ja, då får du nog anses vara väldigt generös för att Kokko-Laban i detta fall skulle vara "guided by divine inspiration" kan jag inte se.

Ibland får man läsa mellan raderna för att registrera mitt budskap och mina syften...

Men nu slutar vi diskutera mina inlägg, jag har ju sagt att jag ska tänka på mitt språkbruk, och kommer inte att "porra till det" i onödan hädanefter. Här ska vi diskutera Bonde söker fru tycker jag!
Citera
2010-12-04, 13:40
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokko-Laban
Ibland får man läsa mellan raderna för att registrera mitt budskap och mina syften...

Men nu slutar vi diskutera mina inlägg, jag har ju sagt att jag ska tänka på mitt språkbruk, och kommer inte att "porra till det" i onödan hädanefter. Här ska vi diskutera Bonde söker fru tycker jag!
Du menar väl Bonde söker bondage?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in