2016-11-26, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Vad har Anders sagt som skulle vara så alfa då?

Har väl inte så mkt med att göra vad han säger / har sagt. Tycker man får bilden att han är en sån person som skulle kunna kategoriseras som alfahane.
Citera
2016-11-26, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Eftersom Erik säger att han ångrar att han ställde upp i programmet, så har jag svårt att tro att det är något mellan honom och Linnea. Om så vore fallet, så skulle han väl knappast ångrat sin medverkan och eftersom Linnea har Sigrid som vän på Facebook, så verkar det ganska osannolikt, så svartsjuk som Linnea är. Även om Erik tutat i henne att ingen hände dom emellan, så borde hon ju åtminstone fattat det nu efter vad Jennifer berättade att hon hörde från rummet intill. Men man vet aldrig, tiden får utvisa...

Ja ibland tar ju programmet vändningar man inte trodde..så vi får se....
Citera
2016-11-26, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Eftersom Erik säger att han ångrar att han ställde upp i programmet, så har jag svårt att tro att det är något mellan honom och Linnea. Om så vore fallet, så skulle han väl knappast ångrat sin medverkan och eftersom Linnea har Sigrid som vän på Facebook, så verkar det ganska osannolikt, så svartsjuk som Linnea är. Även om Erik tutat i henne att ingen hände dom emellan, så borde hon ju åtminstone fattat det nu efter vad Jennifer berättade att hon hörde från rummet intill. Men man vet aldrig, tiden får utvisa...

Tror inte heller att det blir Erik och Linnea. Eftersom hon är så svartsjuk hade hon aldrig accepterat det som hände med Sigrid. Även det han sa om att hon inte uppfyller alla kriterier han söker, vem säger så till någon man är intresserad av?
Citera
2016-11-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Tror inte heller att det blir Erik och Linnea. Eftersom hon är så svartsjuk hade hon aldrig accepterat det som hände med Sigrid. Även det han sa om att hon inte uppfyller alla kriterier han söker, vem säger så till någon man är intresserad av?

Fast man vet ju inte, efter det så sa dem ju nåt om att hon kunde kanske uppfylla dessa kriterier längre fram och sen började dem kyssas. ......ibland säger man ju klumpiga saker även till någon man är intresserad av.
Citera
2016-11-26, 11:03
Medlem
Isnatts avatar
När Jennifer frågade Charlie om det var för tv eller henne han sökt så svarade han väl tv men att han nu gillade henne. Det är ju ett klumpigt svar i så fall, men även ett pliktskyldigt sådant. Utan det sista stycket hade det ju blivit pannkaka av det samtalet.
Jag skrev för ett par veckor sedan att ingen kommer välja sig en partner det här året. Och jag låter nog mina spelmarker ligga kvar på det.
Citera
2016-11-26, 11:12
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det där tror jag är något TV4 borde ta till sig. I programmets tidiga säsonger kändes det som om deltagarna mer fick vara sig själva utan att de verkade störas av att ha kameror närvarande.

Numera verkar det jagas klick och tittare, varför programmet klipps helt annorlunda och många blir därför skrämda.

Till detta hör också valet av bönder. Jag ser hellre fyra kärlekstörstande bönder i 40-50-årsåldern med 100 kor än 23-åriga osäkra månskensbönder med åtta grisar eller lika många havremopeder. Oftast dessutom genomskinligt sökandes efter 15 minuter i rampljuset.

Nej, tillbaka till lite mer helylle, annars slutar jag titta. Nu skruvas allt bara ett steg längre för varje år och programmet förlorar all charm.

Detta har jag också varit inne på, det märks så väl att det numera är mer av ett skvallerjagande program än en jakt på sann kärlek.
Det tordes även vara hyfsat lätt att se förändringarna via att se hur många av paren i början som gift sig/fått barn/har förhållanden än idag mot hur det är för dom som varit med i senaste säsongerna. Nu bygger ju vissa av sakerna jag nämner ofta på långa relationer men ändå en relevant jämförelse.

Att det är rent skvaller som jagas om deltagarna märks ju här med, tråden liknar mycket mer en skvallertråd än som förr en tråd där man följer deltagarnas kärleksjakt med hopp om att det skall gå bra. En gång mot ett mer cyniskt ligg-program än ett för livslång kärlek.
Synd med denna utveckling då BSF är ett i grunden fint program till skillnad från alla andra kärleks/relationsprogram på burken.
Citera
2016-11-26, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Fast man vet ju inte, efter det så sa dem ju nåt om att hon kunde kanske uppfylla dessa kriterier längre fram och sen började dem kyssas. ......ibland säger man ju klumpiga saker även till någon man är intresserad av.

Ja, det kanske man gör men jag tror inte på dem två. Skulle de bli tillsammans så lär det inte bli något långvarigt. Varför ska Linnea förändra sig så att det ska passa Erik genom att hon kanske kan uppfylla dessa krav i framtiden? Det är ju flera som kysst varandra i BSF genom åren utan att det har utvecklats till något mer. Det är vad jag tycker, sedan är det fritt fram för alla andra att tycka vad de vill.
Citera
2016-11-26, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
När Jennifer frågade Charlie om det var för tv eller henne han sökt så svarade han väl tv men att han nu gillade henne. Det är ju ett klumpigt svar i så fall, men även ett pliktskyldigt sådant. Utan det sista stycket hade det ju blivit pannkaka av det samtalet.
Jag skrev för ett par veckor sedan att ingen kommer välja sig en partner det här året. Och jag låter nog mina spelmarker ligga kvar på det.

Jag tror inte det heller det blir några kärlekspar det här gången. Inte som det ser ut såhär långt. Var lite pinsamt när Jennifer frågade Charlie om han var där av rätt anledning. Verkar inte som att hon själv förstår att han bara är där för tv.
Citera
2016-11-26, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja ibland tar ju programmet vändningar man inte trodde..så vi får se....

Tycker du att förra avsnittet blev som väntat? Linda hade ju skrivit i sin blogg att det skulle hända något alldeles extra.
Citera
2016-11-26, 12:01
Medlem
Citat:
Ja, det kanske man gör men jag tror inte på dem två. Skulle de bli tillsammans så lär det inte bli något långvarigt. Varför ska Linnea förändra sig så att det ska passa Erik genom att hon kanske kan uppfylla dessa krav i framtiden? Det är ju flera som kysst varandra i BSF genom åren utan att det har utvecklats till något mer. Det är vad jag tycker, sedan är det fritt fram för alla andra att tycka vad de vill.

Nej det är ju rätt, tycker man ska älska sin partner som den är....men det har ju inte alla bönder gjort under åren och sen har det gått som det gått. Vad tror det var för kriterier han menade?? Man fick ju aldrig veta det?! Tror du han syftade på arbetet på gården eller nåt annat??
Citera
2016-11-26, 12:03
Medlem
Citat:
Jag tror inte det heller det blir några kärlekspar det här gången. Inte som det ser ut såhär långt. Var lite pinsamt när Jennifer frågade Charlie om han var där av rätt anledning. Verkar inte som att hon själv förstår att han bara är där för tv.

Nej troligen är ju hon förblindad av att Charlie är "så snygg" och kan därför inte se eller vill inte se hans rätta jag och rätta motiv. Hon är ju med all sannolikhet förälskad i Charlie och förälskelsen är ju ett rus där man inte alla ggr ser eller tänker klart.
Citera
2016-11-26, 12:07
Medlem
Citat:
Tycker du att förra avsnittet blev som väntat? Linda hade ju skrivit i sin blogg att det skulle hända något alldeles extra.

Nja det blev ju lite mera kyssar och närhet än vad det varit i avsnitten innan men lite mera action hade man nog väntat sig.....trodde framför allt att det skulle bli lite mera handlande från Pers sida, att han skulle våga sig på lite mera närkontakt med iaf Carola, men där blev det ju inget. När han dansade med damerna såg han ju nästan äcklad ut, eller vad tyckte du? Det var väl bättre men inte det "toppavsnitt" som Linda menade att det skulle bli.

Tror du onsdagens avsnitt blir bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in