Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Det där tror jag är något TV4 borde ta till sig. I programmets tidiga säsonger kändes det som om deltagarna mer fick vara sig själva utan att de verkade störas av att ha kameror närvarande.
Numera verkar det jagas klick och tittare, varför programmet klipps helt annorlunda och många blir därför skrämda.
Till detta hör också valet av bönder. Jag ser hellre fyra kärlekstörstande bönder i 40-50-årsåldern med 100 kor än 23-åriga osäkra månskensbönder med åtta grisar eller lika många havremopeder. Oftast dessutom genomskinligt sökandes efter 15 minuter i rampljuset.
Nej, tillbaka till lite mer helylle, annars slutar jag titta. Nu skruvas allt bara ett steg längre för varje år och programmet förlorar all charm.
Detta har jag också varit inne på, det märks så väl att det numera är mer av ett skvallerjagande program än en jakt på sann kärlek.
Det tordes även vara hyfsat lätt att se förändringarna via att se hur många av paren i början som gift sig/fått barn/har förhållanden än idag mot hur det är för dom som varit med i senaste säsongerna. Nu bygger ju vissa av sakerna jag nämner ofta på långa relationer men ändå en relevant jämförelse.
Att det är rent skvaller som jagas om deltagarna märks ju här med, tråden liknar mycket mer en skvallertråd än som förr en tråd där man följer deltagarnas kärleksjakt med hopp om att det skall gå bra. En gång mot ett mer cyniskt ligg-program än ett för livslång kärlek.
Synd med denna utveckling då BSF är ett i grunden fint program till skillnad från alla andra kärleks/relationsprogram på burken.