Citat:
Ursprungligen postat av
Imiron
Vidare verkar han ta sig till ungdomens hus själv och där prata med folk. Fast hans morsa kanske är med, vad vet jag?
Nej, det var hon fan inte.
Citat:
Edit: Personer med asperger är ofta väldigt rädda för att göra saker de inte gjort. Det är alltså möjligt att Markus klarar av att göra sakerna, men tanken på att göra dem gör honom väldigt rädd. Det är lättare att låta mamma göra dem. Det är där föräldern ska gå in och inte acceptera det. Det betyder inte att man skickar ut någon själv direkt, utan att man hjälps åt och stegvis låter personen utföra det själv.
Ja, jag tror faktiskt det.
Citat:
Ursprungligen postat av
J.BaptisteClamence
Du är alltså arg på dig själv för att du inte tog tag i ditt liv redan som tjugoåring. När vi på forumet säger åt dig att ta tag i ditt liv nu - då tvärvägrar du ändå. Du säger att det inte går, att du inte är redo, att du inte är sån, att det inte kommer att hända.
Allting känns bara så jävla försent.
Citat:
Nu har du en chans att vända allt. Du får kvalificerade råd från engagerade människor, en resurs som du trotsar fullständigt, som du nedgör och smular sönder. Känns det logiskt?
Jag
har tagit åt mig flera råd! Det är bara det att jag blir så jävla deprimerad när jag läser det ni skriver om mig,
för jag vet att ni har rätt!
Citat:
Om du måste välja: Godis eller sex med en tjej?
Jag måste inte välja.
Citat:
Eftersom du som tjugofemåring kommit ungefär lika långt som en femåring, det vill säga till att dina föräldrar köper kläder åt dig som du inte ens har sett, kommer du enligt aritmetikens regler att bli av med oskulden i sjuttiofemårsåldern.
Så...jag kan lika gärna gå ut i mitt kök och öppna strupen med en jävla kockkniv? Det är det du säger? För den tillvaron som du beskrev tänker jag för helvete inte finna mig i. Då finns jag hellre inte alls!
Citat:
Självklart kan du gå omkring i en mammafrisyr, klädd i mammajacka, mammabyxor och mammaskor, men det kommer inte tjejerna att tycka är snyggt. De vill inte kyssa dina mammaläppar.
Vad fan annars ska jag göra?
Citat:
Ursprungligen postat av
knightofsweden
Nu börjar också jag ge upp TS.
Snälla, ge inte upp! Jag överlever inte om det inte blir nån förändring!
Citat:
Du tar verkligen 1 steg fram och 2 steg bak hela tiden. Plötsligt inger du lite hopp och tycks få en liten vilja att ta tag i dig själv. Men så ännu plötsligare börjar det gormas om att du inte vill testa ut en rock (som du redan sagt tycker är snyggt) för att mamma har hittat en jacka hon tycker är fin (som du inte sett).
Mina frågor är:
1. Kommer rocken att passa ihop med mina andra klädesplagg?
2. Kommer det ens att spela nån roll vad jag har för utekläder eftersom jag kommer att ha innekläder på mig när jag pratar med tjejer?
Citat:
Du kan ju inte ens gå till HM själv. Du KAN INTE GÅ TILL HM SJÄLV!?!?!?!! Vilken människa klarar inte av detta? Du kan inte ens gå till frissan och be frisören om en snygg frisyr utan mammas godkännande.
Som jag har sagt: jag är trasig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zabriskie.Point
Ja, visst kan du hålla dig till att äta bara en gång i veckan. Bara det inte är några kopiösa mängder. Men ett hekto, absolut.
Toppen!
Citat:
Mina gympass ligger på runt 40-60 minuter. Jag gör 4-6 övningar per muskelgrupp, 4 set 12 repetitioner.
Det betyder ingenting för mig, tyvärr. Och jag förstår inte om du menar att
jag ska göra detta, eller vad...?
Citat:
Det går precis lika bra att äta vanlig mat.
Jaha, okej. Bra.
Citat:
Förslagsvis kyckling eller tonfisk. Något med hög proteinhalt. Det som är smidigt med kvarg är att det går snabbt att röra ihop (du ska äta inom en timma efter träning).
Min lunch är det jag åt till middag föregående dag (vanligtvis). Om jag har ätit kyckling eller tonfisk föregående dag, så äter jag det till lunch också.
Citat:
Det finns jättemycket bra trådar redan. Sedan kan du även söka på google. Hur många dagar i veckan kan du tänka dig gå till gymmet? Vad är ditt främsta mål med gymmandet? (Bli mer muskulös? Behålla nuvarande form? Gå ner i vikt?)
Minst fyra dagar, max fem dagar. Jag vill gå ner i vikt i första hand och bygga upp mina muskler i andra hand.
Citat:
Och varför skulle du inte kunna bli det?
Bli vadå?
Citat:
Det kan jag förstå! Kan tänka mig att man får känslan av att inte riktigt komma någon vart, har jag rätt?
Det stämmer. För det är sant: jag kommer
aldrig att komma nånvart.
Citat:
Gör det! Så du känner att du tar dig frammåt!
Jag har ringt till dem. De sa att jag inte kan få jobb via dem om jag inte är inskriven på Arbetsförmedlingen. Så, det är kört. Det kommer aldrig att hända. Jag kommer inte att få nåt jobb via dem. Troligtvis inte över huvud taget.
Citat:
Det är absolut inte försent! Jag tycker du gör ett bra jobb för tillfället!
Jo, det är försent. Med varje inlägg i den här tråden så inser jag det mer och mer.
Citat:
Varför behöver du din mammas hjälp? På vilket sätt hjälper hon dig?
Jag behöver hennes hjälp. Det finns inte en chans att jag klarar det annars; jag har ingen initiativförmåga.
Citat:
Nu får du massa olika förslag om hur du ska lägga upp din träning, men jag skulle satsa på att gå upp i muskelmassa först. Men inte slutat med konditionsträningen för den delen.
Alltså, nu blir jag snart riktigt jävla vansinning. En del av er säger att jag ska satsa på att gå ner i vikt, andra säger att jag ska satsa på att bygga mina muskler. En del säger att jag ska göra si, andra säger att jag ska göra så. JAG ORKAR INTE MER! KAN NI INTE ALLA BARA KOMMA FRAM TILL NÅN ENIGHET HUR JAG SKA GÖRA, ELLER?! JAG BLIR
TOKIG!!!
Citat:
Jasså? Jag är av den precis motsatta uppfattningen. För mig handlar det alltid om vad som är roligt. Men på den punkten kan man ju vara olika. Vad tycker du är roligt?
Just nu? Ingenting alls. Jag har aldrig känt mig så här deprimerad i hela mitt liv. Däremot så
brukade jag tycka att film, litteratur, språk och dataspel var roligt.
Citat:
Bah! Det här ska vi lösa ska du se, du måste bara vara villig att genomföra vissa förändringar själv! Vara villig att arbeta hårt för att uppnå ditt mål! Är du det?
Just nu är jag inte villig att göra någonting alls.
Citat:
Kom ihåg att du är inte värdelös, du är inte så jävla dålig som du tror. Du sa att du skulle försöka göra ditt bästa för att inte nedvärdera dig själv! Det måste du bli bättre på! Bygg upp dig själv istället! Detta är det absolut viktigaste!
Jo, det är jag visst. Jag fattar inte varför jag ens gör inlägg i den här tråden längre, jag borde bara göra slut på allting.
Citat:
Har du några nära vänner du träffar och umgås med?
Nej. Inga vänner över huvud taget. Som sagt har jag ett riktigt toppenliv.
Citat:
(Som jag frågade tidigare) Vad är ditt drömjobb? Lista 3 olika yrken.
1. Författare
2. Manusförfattare
3. Filmrecensent
...tror jag.
Citat:
Hur ser en tisdag ut för dig? Skriv klockslag och aktivitet. Gör samma med en lördag.
Nej. Jag orkar inte. Inte just nu.
Citat:
Vad har din drömtjej för utseende och personlighet?
Jag orkar inte beskriva det heller just nu. Jag är alldeles för deprimerad.
Citat:
När blir du orolig/stressad? Hur hanterar du de känslorna?
Numera, hela tiden. Jag hanterar dem inte alls, jag bara väntar på att de ska gå över. Vilket de så småningom alltid gör,
tillfälligt. Eller rättare sagt, de hamnar i bakgrunden.