Citat:
Nä, men de bilderna är tre månader gamla...
Men, men - om jag kan gå upp såpass mycket på tre månader så kan det väl inte vara såpass svårt att gå ner heller...
Citat:
Fortsätt att gymma och konditionsträna, sluta drick läsk, juice och saft (drick vatten). Sluta ät godis (det bör man göra även om man inte behöver gå ner i vikt) och sluta ät chips, snacks och snabbmat.
Seriöst? Sluta helt och hållet med att äta godis? Men jag har hört att det går bra om man absolut bara håller sig till en dag i veckan?
Citat:
Mitt gymschema ser ut såhär:
Måndag: Armar (Biceps, triceps underarmar)
Tisdag: Ben (+ volleyboll, fotboll eller innebandy)
Onsdag: Axlar
Torsdag: Vila (+ volleyboll, fotboll eller innebandy)
Fredag: Bröst och mage
Lördag: Rygg
Måndag: Armar (Biceps, triceps underarmar)
Tisdag: Ben (+ volleyboll, fotboll eller innebandy)
Onsdag: Axlar
Torsdag: Vila (+ volleyboll, fotboll eller innebandy)
Fredag: Bröst och mage
Lördag: Rygg
Ha, det kan väl inte vara särskilt långa gympass om du bara tränar en del av kroppen per dag? Jag fattar inte hur jag ska kunna träna så (eller vilka maskiner/övningar jag ska använda) och samtidigt gå ner i vikt?
Citat:
Kom ihåg att äta ordenterligt efter ett gympass för att få resultat. Jag äter 1 burk 500gr kvarg direkt efter mina pass (viktigt att äta inom en timma efter passet).
Kvarg?! Vad är det ens; hur smakar det? Alltså, det går väl bra att äta vanlig mat också, va?
Citat:
Läs mer i träningsdelen här på forumet om hur du tränar rätt. Eller sök på google.
Jag kanske t.o.m. kan starta en tråd där och fråga folk?
Citat:
Du har en autismspektrumdiagnos vad jag förstått. Vad har du för specialintressen? Något i linje med dem skulle kanske vara lämpligt att plugga? Du läser mycket? Litteraturvetenskap? Bibliotekarie?
Jovisst, det skulle jag gärna göra... Frågan är bara: är det värt att plugga för att bli något som jag kanske inte kan bli? Det kanske det faktiskt är...?
Citat:
Men gör det på ett säkert ställe, typ inne i stan så det är folk runtomkring så hon känner sig säker, mitt på dagen. Inte smyga upp bakom henne på kvällen när det bara är ni två på hela gatan.
Okej, förstått.
Citat:
Vill och vill, det är nog inte alla som vill gå till sina jobb klockan 7 på morgonen men de gör det ändå. Varför? För att det ger en inkomst. Vad skulle du kunna tänka dig att arbeta som?
Menar du ett sånt där vanligt "skitjobb" då, eller? Tja...på lager. På kontor (det vore bäst). I en mataffär eller en snabbmatsrestaurang (båda två kanske är lite väl högt tempo för mig, dock).
Citat:
Vad tror du själv? Har du ofta fått höra att du inte klarar saker på grund utav dina diagnoser?
Inte p.g.a. mina diagnoser, i alla fall inte rakt ut.
Citat:
Hur känns det att gå på daglig verksamhet istället för ett riktigt arbete?
Dåligt.
Citat:
Du ska absolut ta kontakt med samhall om du tror att det är vad du behöver. Men sök jobb vid sidan av också! Framförallt för att utsätta dig själv för sociala situationer du inte är bekväm i.
Jo, det ska jag göra.
Citat:
Du berättar inte hela sanningen om att du aldrig jobbat men du ljuger heller inte, du bara vinklar CV;t och förstora sin positiva attributer! Skriv ett och lägg upp ett här så gäller vi dig! Kom ihåg att ett personligt brev ska vara anpassat till jobbet du söker också.
Jag ska göra det. Förvänta er att se det nån gång de närmsta dagarna.
Citat:
Ja, ja, visst. Jag ska använda den senaste versionen av det personliga brevet du skrev som mall. Tack ska du ha!
Citat:
Jag skrev in de timmar som olika konsulenter hade jobbat i Excel. Jag jobbade också på Forsmarks Arkiv och knöt snören runt gamla skrivarrullar (pappersrullar som mäter reaktoraktivitet) och la dem i nya kartonger, för att sedan föra register över dem.
Jag tror att de inte ville ha kvar mig för att de inte ville ha någon med Asperger, för att de var fega och trodde att det skulle bli för svårt.
Citat:
Ditt absolut största problem, och anledningen till att du inte "lärt dig bli vuxen" är att du inte testar saker. Vi andra har provat oss fram och lärt oss av våra misstag, men du valde helt enkelt att inte prova.
Jag vet, och jag är så jävla arg på mig själv för att jag inte har gjort det.
Citat:
Du vill inte testa att gå basår.
Nej, det vill jag inte, för jag har inget som helst intresse att bli civilingenjör. Eller finns det nåt annat jag kan bli om jag går tekniskt basår?
Citat:
Du vill inte gå ner till HM och prova en rock (du behöver inte köpa den, du kan kolla hur du ser ut i den, ta en bild och lägga upp här).
Jag ska faktiskt åka och köpa en rock eller jacka i morgon (med mina föräldrar)!
Citat:
Du vill inte ringa till Samhall och fråga hur man får jobb där etc.
Jo, det vill jag. Jag ska göra det snart.
Citat:
Har du provat att ha linser (förmodligen inte va? Prova det).
Nej, det har jag inte. Är inte de jävligt jobbiga? Ser mina glasögon verkligen så dåliga ut? Men visst, jag ska testa dem.
Citat:
Köp de där böckerna jag skrev om. Det kostar vadå? en femhundring max? Vad fan ska du göra med femhundringen annars?
Det har inget att göra med pengar, det har att göra med att jag har en hel trave med romaner som jag vill komma igenom också. Hur ska jag ha tid med allt, särskilt med tanke på allt jag kommer att börja göra snart?
Citat:
Jag tycker att det är moraliskt förkastligt att vara otrogen men inte att det ska vara straffbart. Det vore orimligt att kriminalisera allt jag tycker är omoraliskt.
Jag följer inte alls din logik här. Så, bara för att man anlitar en sexarbetare så är man alltså nödvändigtvis otrogen? Inklusive jag, som aldrig har haft en flickvän?!
Citat:
Bra. Nu börjar det likna något. Jättebra. Hur kommer ni fram till att ni ska gå hem till dig/henne? Frågar hon om hon får följa med dig hem? Eller frågar du? Varför ska ni gå hem till dig/henne, är det för att ni ska laga mat ihop eller titta på film? Vad händer precis innan ni har sex, vad leder fram till det liksom?
Jag vet inte. Jag vet inte. JAG. VET. INTE.
Jag har ingen sexuell erfarenhet och har därför inte ens varit kapabel till att tänka så här långt.
Citat:
Just dans och kampsport är exempel på sånt som är bättre att faktiskt börja med efter nyår, men du kan ju gå på prova-på-pass innan. Saker du kan göra nu är att börja gå ned i vikt, köpa de böckerna jag rekommenderade och söka jobb.
Jo, jag kan göra de sakerna. Alltså, jag fattar inte hur jag ska kunna hinna läsa alla de där böckerna (eller ens kunna komma ihåg och ta till mig det som står i dem), och jag vet inte riktigt hur jag ska gå ner i vikt så snabbt som möjligt och samtidigt bygga upp min muskelmassa...
Citat:
Skriv om hur du känner dig nu då. Om din vardag och din verklighet. Du bär på mycket frustration.
NEJ.
Citat:
Vafan ska du börja gå ned i vikt nästa vecka, efter jul, nästa år, om tio år eller vad det nu är du planerar? Börja gå ned i vikt nu istället.
Nej, för jag behöver min mammas hjälp, och vi ska börja på måndag.
Citat:
7kg tar ca 14 veckor att banta bort. Det är 1.4 sommarlov.
Alltså, jag behöver väl inte gå ner exakt 7 kg innan jag kan köpa kläder (eller?)... Just nu väger jag ca 88-89 kg och jag vill väga 76 kg (är 1,80 lång). Hur mycket tycker du att jag ska gå ner innan jag kan tänka på att köpa kläder (utom rock/jacka), och hur tycker du att jag ska bära mig åt för att gå ner i vikt (och bygga upp min muskelmassa)?
Citat:
Programmerare är ett vanligt aspergeryrke. Vad är det för jobb du tänker att du ska få via daglig verksamhet som ska vara bättre/roligare än programmerare?
Det handlar inte om vad som är roligt, det handlar om vad som är möjligt.
Citat:
Jag tänker att det är jobbigare att vara hemmasittande oskuld vid 30.
Å, det är det ingen risk för! Om det fortsätter på det sättet så kommer jag aldrig att fylla 30!
Citat:
Du kan dessutom ljuga lite. Skriv att du har en ideell roll där du hjälper till med moderering och administration av Sveriges största internetforum (det gjorde jag på ett CV, vilket ifs var sant på den tiden. Försöker inte säga att jag var admin, utan jag var mod, vilket är en slags administrativ roll om man så vill).
Jag kan inte ljuga.
Citat:
Hur gick dina gymnasiestudier? Kom du i tid på morgonen? Gjorde du dina hemuppgifter? Du fick ju betyg i alla ämnen? Om ja på dessa frågor så är du ju punktlig, ansvarstagande och slutförande. Alla ljuger i sina CV:n.
Ja, på bägge frågorna.