2016-11-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja man såg ju hur han suckade när Carola pratade om bronsåldern, han sa väl bara "Men snälla nån"...och skakade på huvudet för att visa sitt ointresse. Sen när han och Anette var ute med hunden så visade han ju inget heller...bara kommenterade området kring vattnet...."ja här är det massor med sten"..."här brukade man dyka i".

Undrar hur det blir nästa vecka när dem är på dans eller vad det var...om han kommer vara likadan då men det lutar väl åt det. Eller vad tror du?? Annette sa ju i glimten man fick se nåt i stil med..."jag förstår inte att Per inte tar chansen" och såg ledsen ut. Den som ännu verkar ha känslor som växer är väl Carola efter vad hon sa igår. Anette sa ju att hon började backa gällande Per och Annelie tycker han är en mes...dock en söt sådan....

Väldigt dåligt av honom att bete sig så, han kunde åtminstone ha låtsas vara intresserad av det hon pratade om istället för att bara sucka. Han ger ju inte bekräftelse åt någon, han verkar nästan lite besvärad över att de är på gården. Kanske var det inte så lyckat för honom att dejta i tv? Som redan nämnts i tråden så trodde man ju att det skulle bli mycket skratt och skämt på hans gård, det verkade ju som att han väldigt social som person. Nu finns ju inget av det kvar.
Citera
2016-11-17, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Sen kändes det lite provocerande att de satt och spelade kort och gnällde om hur hungriga de var. De är inga dagisbarn utan vuxna kvinnor. Tycker det känns som Erik och My kommer stanna som vänner.

Per verkar ha deppat ihop. Rätt logisk reaktion. Han hade nog trivts bättre med att dejta utan kameror. Kanske borde ringa svärsonen och få lite råd innan gården snart är tom á la Thomas.

Sigrid och Pär-ola kanske. Lika självcentrerade och hästgalna båda två.

Jennifer borde valt annorlunda. Välj Charlie då.

Sigrid och Per-Ola kunde säkert vara en bra matchning. De var rätt lika varandra och har också hästintresset gemensamt så hade det nog kunnat funka.
Citera
2016-11-17, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Linnea såg väldigt självbelåten ut när hon satte sig till bords nygråten, som att hon hade uträttat något unikt inför världen, är det här nån slags uppmärksamhetsspel för henne?

Vilket social (in)kompetens den där Carola uppvisa, fläsket kommer och sätter sig i korgen och hon börjar socialt kompetent att överföra tjejsnack på honom i sann fördomsfri hen-anpassning för att i nästa stund inför kameran återgå till att gärna tänka på honom som "man"!, hon körde in virknålen så djupt i hörselgången att t.o.m virkkärring (1) kände sig utfrusen & mobbad.

Hörde jag rätt, eller mumla vår hjälte irriterat nått i stil med
"Vad är det här?" sedan klipptes tandhygienistens återkomst från sina karensdagar in i scenen,
och rädda han så hårt att han t.o.m kunde tänka sig hångla med henne som tack

Ida the king of wish-ful thikning

- Erik jag får för mig att du är en kille med mycket humor, stämmer det?
- Både jag och nej (dvs jag är go o glad)

Vem fan är per-Ola, vi håller inte koll på tidigare säsonger serru.

Jennifer valde väl ingenting i avsnittet, du menar kanske? valt tjommen till date istället för den lakoniske figuren

"Vi håller inte koll på tidigare säsonger", är det förbjudet att skriva om bönder som varit med under tidigare säsonger?
Citera
2016-11-17, 14:47
Medlem
2mass avatar
Det är uppenbart att flera bönder kommer göra sitt slutval medan det är tre kvar. Därför var det inget val igår och inget nästa vecka heller.
Det är en utveckling de senaste säsongerna som speglar samhället i stort, finns ingen attraktion direkt så väljer man att hoppa av istället för att stanna kvar och försöka krysta fram nåt. Och vi tittare har ju kunnat säga tidigt vilka bönderna kommer välja dom senaste säsongerna. Tv4 verkar också ha släppt på kravet att deltagarna ska hålla utgången hemlig, är ju flera deltagare som avslöjat hur det gått för dem(även om vi tittare såklart räknat ut det själva) bla Brandon som skriver på Twitter att han ångrar sin medverkan.
Programmet har bara blivit en lång transportsträcka där man vet utgången på förhand, och med avsaknad av töntiga/udda bönder blir det såklart väldigt segt och trist.
Citera
2016-11-17, 16:51
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
"Vi håller inte koll på tidigare säsonger", är det förbjudet att skriva om bönder som varit med under tidigare säsonger?

Ovanligt verklighetsförankrat inlägg av en som allt som oftast tittat lite för djupt ner i sin svampkorg . Så jag skriver om vilka bönder jag vill eftersom jag hängt med i 5 år i denna tråd och 10 år i programmet.

Tyvärr är väl Sigrid lite för gammal för Pelle, han hade väl någon i tjugoårsåldern nyss enl. skvallerpressen. Men det här som händer nu är sjuuukt segt. Som sirap. Kan det inte hända något riktigt oväntat!
Citera
2016-11-17, 16:56
Medlem
Ja, Erik är vän med Linneas mor på Fb. Vet inte om det skvallrar om att det kanske blir Linnea till slut. Hon är ju defintivt den enda som är intresserad av honom. Samtidigt känns det trist om hon hamnar med den där muppen. Hon förtjänar långt bättre.

Eländet på Pers gård eskalerar bara. Han orkar inte ens hålla upp en trevlig fasad längre. Rätt plågsamt att beskåda.
Citera
2016-11-17, 17:01
Medlem
Citat:
Ovanligt verklighetsförankrat inlägg av en som allt som oftast tittat lite för djupt ner i sin svampkorg . Så jag skriver om vilka bönder jag vill eftersom jag hängt med i 5 år i denna tråd och 10 år i programmet.

Tyvärr är väl Sigrid lite för gammal för Pelle, han hade väl någon i tjugoårsåldern nyss enl. skvallerpressen. Men det här som händer nu är sjuuukt segt. Som sirap. Kan det inte hända något riktigt oväntat!

Kanske att Per-Ola borde satsa på någon i sin egen ålder istället för att bara söka sig till yngre. Skulle verkligen behövas att det händer något nytt som sätter lite fart på det hela. Som det varit hittills känns det bara trist och rätt innehållslöst.
Citera
2016-11-17, 17:58
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Nejdå, jag ville bara klargöra hur landet ligger men addera gärna en liten innehållsförteckning till namedroppningen som börjar med "ni minns hen som..."(ochså nått sarkastiskt helst)

Citat:
Sigrid är enbart ute efter sex tror jag och inte en livspartner. När hon kört slut på en man så ska det säkert komma dit någon annan för att bli hennes "förnämliga älskare". Hon är en vedervärdig person som jag hoppas det går riktigt illa för. Passar inte i BSF alls.
Ha ha! du vill ha likriktning i fel riktning, men är det inte lite roligt att någon liten % tillåts komma in och kasta omkull ett format hårt in i ladugårdsväggen?, du gillar väl mångfald?. Din gemytliga bild över hur en bonde måste vara krackelerar

Citat:
Ja hade hon velat ha en seriös relation så hade ju Anders varit som klippt och skuren. En man med inre trygghet, kan laga gourmetmat, föra intressanta samtal. Men det ser hon inte för hon vill ju inte ha den bästa mannen i sitt liv utan bara en tillfällig sexuell förbindelse. Hoppas hon snart blir avslöjad inför männen och att dem då skäller ut henne rejält och sen drar.
Hoppas att dina söndercurlade män stannar kvar och får lära sig lite vett & etikett, om hur lite som faktiskt krävs för att ha ett seriöst stabilt förhållande, jag skulle gärna leva på att böja mä framstupa & mumsa Vitex agnus castus ur samma ho som Fattu Lumpa om jag inte vore en sån tvångsmässi usling till halvfabrikats-gourmand, vet inte om jag förtjänar Sigrid faktiskt.

PS är det någon som följer dom där Seinfeldt tvillingarnas eskapader med varandra på tv4.se?, snacka om att slösa på bönder för framtida säsonger bara för att hålla liv i en webb-hollabaloo...förlåt välgörande hjälp! till ensamma bönder (snart kommer det väl en gala där vi ska skänka pengar ochså) att tappa koncentrationen på jobbet och råka producera fel fetthalt i getosten
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-11-17 kl. 18:39.
Citera
2016-11-17, 20:04
Medlem
Gorillaprinsens avatar
Citat:
Ingen som tyckte Per var ordentligt ohövlig när de satt på altanen och Carola berättade om bronsåldern.

Visst kanske det är långt från hans intressen, men hur intresserad är hon av traktorer?!!

Kommer aldrig funka mellan dem. Han borde hitta någon som har max gymnasial utb så slipper han se så uttråkad ut och mumla "men snälla nån".

Jag reagerade också på det, riktigt oförskämt!!!
Citera
2016-11-17, 20:04
Avslutad
Tråden handlar om tv-programmet Bonde söker fru och inte om enskilda användare och hur de väljer att diskutera i tråden. Finner ni inlägg som ni anser bryta mot någon av Flashbacks regler går det bra att rapportera dem så kommer jag eller någon av mina två tv-seriekollegor att kolla på inlägget i fråga och vidta åtgärd.

/Moderator
Citera
2016-11-17, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Det är uppenbart att flera bönder kommer göra sitt slutval medan det är tre kvar. Därför var det inget val igår och inget nästa vecka heller.
Det är en utveckling de senaste säsongerna som speglar samhället i stort, finns ingen attraktion direkt så väljer man att hoppa av istället för att stanna kvar och försöka krysta fram nåt. Och vi tittare har ju kunnat säga tidigt vilka bönderna kommer välja dom senaste säsongerna. Tv4 verkar också ha släppt på kravet att deltagarna ska hålla utgången hemlig, är ju flera deltagare som avslöjat hur det gått för dem(även om vi tittare såklart räknat ut det själva) bla Brandon som skriver på Twitter att han ångrar sin medverkan.
Programmet har bara blivit en lång transportsträcka där man vet utgången på förhand, och med avsaknad av töntiga/udda bönder blir det såklart väldigt segt och trist.

Tänkte också på det, inga val på två program. Det blir nog klart nästa vecka på Eriks gård när Jennifer släpper bomben och på de andra programmet efter. TV4 försöker fylla ut programmen med meningslöst dravel tills dess. Blir nog inga par alls i år.

Ja, Bonde söker fru börjar spegla samhället i stort. Se bara på Thilde som bröt upp från Stefan och plötsligt blev flata. Det kanske vore mer livat att starta ett nytt "Bonde söker bög/flata".
Citera
2016-11-17, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanBapan
Fast det som sagts är ju att de delade natten, låg och pratade hur många timmar som helst etc. Jag fattar givetvis ändå hur du menar, men ändå.

För övrigt är jag varken sur eller gubbe eller tyckte det var jobbigt om nu Erik och Sigrid fick till det. Jag kan däremot ha förståelse för att brevskrivarna kunde tycka att en sån sak känns lite smågrisig att göra i det läget som de alla befann sig.

Hen menade att Erik och Sigrid hade träffat sina brevskrivare i 5 minuter, inte varandra.

Citat:
Ingen som tyckte Per var ordentligt ohövlig när de satt på altanen och Carola berättade om bronsåldern.

Visst kanske det är långt från hans intressen, men hur intresserad är hon av traktorer?!!

Kommer aldrig funka mellan dem. Han borde hitta någon som har max gymnasial utb så slipper han se så uttråkad ut och mumla "men snälla nån".

Jag tror att han sa det väldigt, väldigt lågt, annars hade Carola nog reagerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in