2016-11-17, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Sigrid är enbart ute efter sex tror jag och inte en livspartner. När hon kört slut på en man så ska det säkert komma dit någon annan för att bli hennes "förnämliga älskare". Hon är en vedervärdig person som jag hoppas det går riktigt illa för. Passar inte i BSF alls.

Sigrid pratar mycket om passion och attraktion och det verkar vara det enda hon är ute efter. Känns mest som vill ha någon att träffa lite då och då och kunna ägna dagarna åt att ta hand om sina hästar och fortsätta på samma sätt som tidigare. Blir bara mer och mer tydligt att hon inte är seriös. Hon var också rätt tråkig när hon och Anders åkte iväg och skulle handla och hon bara såg mat som ett sätt att överleva och inget annat. Fick en mer positiv bild av honom efter gårdagens avsnitt och han har nog inga problem med att hitta någon som kan passa honom och som vill något mer än att bara ha en tillfällig romans.
Citera
2016-11-17, 11:27
Medlem
Citat:
Han är väl dels ledsen över att Thorild åkte, sen över hur han ska hantera Annelie som nu är tillbaka. Men sen finns det säkert annat i bagaget också. Plus att jag tror han kan ha starkt intresse för Carola som han ej vågar visa just nu.

Men det är inte Per från presentationen....detta är en man som verkar vara nere i en depression. Kanske inte lägligt att leta efter en relation om man mår dåligt som han verkar göra.

Per verkar ha deppat ihop helt och hållet och verkar inte vara intresserad av någonting längre. Från början framstod han som glad och positiv med mycket humor, nu är det något helt annat. Han var nästan lite nonchalant igår, väldigt märkligt och dåligt av honom. Förstår att hans utvalda har börjat tröttna, han måste anstränga lite om han inte ska förbli ensam.
Citera
2016-11-17, 11:30
Medlem
Citat:
Sigrid är enbart ute efter sex tror jag och inte en livspartner. När hon kört slut på en man så ska det säkert komma dit någon annan för att bli hennes "förnämliga älskare". Hon är en vedervärdig person som jag hoppas det går riktigt illa för. Passar inte i BSF alls.

Jag håller med. Ju mer man ser av henne desto mer irriterad blir hon. Det är något väldigt oattraktivt med folk som själva tror att de är väldigt snygga. Om de dessutom har noll personlighet och intresse för andra gör inte saken bättre.
Citera
2016-11-17, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Sigrid pratar mycket om passion och attraktion och det verkar vara det enda hon är ute efter. Känns mest som vill ha någon att träffa lite då och då och kunna ägna dagarna åt att ta hand om sina hästar och fortsätta på samma sätt som tidigare. Blir bara mer och mer tydligt att hon inte är seriös. Hon var också rätt tråkig när hon och Anders åkte iväg och skulle handla och hon bara såg mat som ett sätt att överleva och inget annat. Fick en mer positiv bild av honom efter gårdagens avsnitt och han har nog inga problem med att hitta någon som kan passa honom och som vill något mer än att bara ha en tillfällig romans.

Ja hade hon velat ha en seriös relation så hade ju Anders varit som klippt och skuren. En man med inre trygghet, kan laga gourmetmat, föra intressanta samtal. Men det ser hon inte för hon vill ju inte ha den bästa mannen i sitt liv utan bara en tillfällig sexuell förbindelse. Hoppas hon snart blir avslöjad inför männen och att dem då skäller ut henne rejält och sen drar.
Citera
2016-11-17, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Per verkar ha deppat ihop helt och hållet och verkar inte vara intresserad av någonting längre. Från början framstod han som glad och positiv med mycket humor, nu är det något helt annat. Han var nästan lite nonchalant igår, väldigt märkligt och dåligt av honom. Förstår att hans utvalda har börjat tröttna, han måste anstränga lite om han inte ska förbli ensam.

Ja man såg ju hur han suckade när Carola pratade om bronsåldern, han sa väl bara "Men snälla nån"...och skakade på huvudet för att visa sitt ointresse. Sen när han och Anette var ute med hunden så visade han ju inget heller...bara kommenterade området kring vattnet...."ja här är det massor med sten"..."här brukade man dyka i".

Undrar hur det blir nästa vecka när dem är på dans eller vad det var...om han kommer vara likadan då men det lutar väl åt det. Eller vad tror du?? Annette sa ju i glimten man fick se nåt i stil med..."jag förstår inte att Per inte tar chansen" och såg ledsen ut. Den som ännu verkar ha känslor som växer är väl Carola efter vad hon sa igår. Anette sa ju att hon började backa gällande Per och Annelie tycker han är en mes...dock en söt sådan....
Senast redigerad av Hjortfelt 2016-11-17 kl. 11:44.
Citera
2016-11-17, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Jag håller med. Ju mer man ser av henne desto mer irriterad blir hon. Det är något väldigt oattraktivt med folk som själva tror att de är väldigt snygga. Om de dessutom har noll personlighet och intresse för andra gör inte saken bättre.

Precis, hon har INGET att komma med mer än sin yta och sitt ständigt påklistrade leende (som inte heller det är nåt att ha).
Citera
2016-11-17, 12:04
Medlem
exoticspices avatar
http://riddags.se/beta/author/sigrid/

Litet ur artikeln:

Hela Sigrids familj håller på med hästar. Hon driver gården med sina bröder, hennes döttrar rider flitigt och tävlar i hopp och dressyr och Sigrid själv är aktiv som tävlingsryttare och reser runt om i hela Sverige. Hon är B-tränare och är jobbar också som dressyrdomare. För att en man ska kunna leva med henne krävs det att denna man själv rider och tävlar och har 100% hästintresse, dygnet runt. Och som jag ser så är det ingen av killarna på gården som stämmer in på det. Har någon någonsin suttit på en häst?
Citera
2016-11-17, 12:05
Medlem
sotisnotiss avatar
Jag tror den enkla förklaringen till att Erik går ut i media och säger att inget hänt med Sigrid plötsligt och att tv 4 visar Linnea på ett sätt som inte stämmer med verkligheten beror på att han valt just henne.

Hon har visat tydligt att hon är svartsjuk och näst intill besatt; förstå vilken skit han får ta av henne nu angående Sigrid.. haha stackarn.

Erik är kompis med Linnea plus tre till med samma efternamn (Åberg) som Linnea på Facebook. Skulle kunna vara hennes mamma och systrar.
Citera
2016-11-17, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
http://riddags.se/beta/author/sigrid/

Litet ur artikeln:

Hela Sigrids familj håller på med hästar. Hon driver gården med sina bröder, hennes döttrar rider flitigt och tävlar i hopp och dressyr och Sigrid själv är aktiv som tävlingsryttare och reser runt om i hela Sverige. Hon är B-tränare och är jobbar också som dressyrdomare. För att en man ska kunna leva med henne krävs det att denna man själv rider och tävlar och har 100% hästintresse, dygnet runt. Och som jag ser så är det ingen av killarna på gården som stämmer in på det. Har någon någonsin suttit på en häst?

Det blir nog väldigt svårt att ha ett liv med henne ja! I alla fall för männen på gården, Bertil verkar ju inte ens intresserad av lantlivet. Den enda som skulle kunna stå ut, iaf för en tid är Anders enligt mig, han är självständig och har den pondus som krävs tror jag. Men hon är ju bara ute efter sex och inget seriöst så tror inte Anders heller kommer stanna i längden. Han är i en liga så mycket över henne.
Citera
2016-11-17, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sotisnotis
Jag tror den enkla förklaringen till att Erik går ut i media och säger att inget hänt med Sigrid plötsligt och att tv 4 visar Linnea på ett sätt som inte stämmer med verkligheten beror på att han valt just henne.

Hon har visat tydligt att hon är svartsjuk och näst intill besatt; förstå vilken skit han får ta av henne nu angående Sigrid.. haha stackarn.

Erik är kompis med Linnea plus tre till med samma efternamn (Åberg) som Linnea på Facebook. Skulle kunna vara hennes mamma och systrar.

Möjligt att det är så som du säger, såg ju likheter mellan Linnea och de andra tjejerna vid namn Åberg.. Så kanske han redan valt henne som en del misstänker att Per redan valt Carola.
Citera
2016-11-17, 12:55
Medlem
Bandida.locas avatar
Sen kändes det lite provocerande att de satt och spelade kort och gnällde om hur hungriga de var. De är inga dagisbarn utan vuxna kvinnor. Tycker det känns som Erik och My kommer stanna som vänner.

Per verkar ha deppat ihop. Rätt logisk reaktion. Han hade nog trivts bättre med att dejta utan kameror. Kanske borde ringa svärsonen och få lite råd innan gården snart är tom á la Thomas.

Sigrid och Pär-ola kanske. Lika självcentrerade och hästgalna båda två.

Jennifer borde valt annorlunda. Välj Charlie då.
Citera
2016-11-17, 13:49
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Linnea såg väldigt självbelåten ut när hon satte sig till bords nygråten, som att hon hade uträttat något unikt inför världen, är det här nån slags uppmärksamhetsspel för henne?

Vilket social (in)kompetens den där Carola uppvisa, fläsket kommer och sätter sig i korgen och hon börjar socialt kompetent att överföra tjejsnack på honom i sann fördomsfri hen-anpassning för att i nästa stund inför kameran återgå till att gärna tänka på honom som "man"!, hon körde in virknålen så djupt i hörselgången att t.o.m virkkärring (1) kände sig utfrusen & mobbad.

Hörde jag rätt, eller mumla vår hjälte irriterat nått i stil med
"Vad är det här?" sedan klipptes tandhygienistens återkomst från sina karensdagar in i scenen,
och rädda han så hårt att han t.o.m kunde tänka sig hångla med henne som tack

Ida the king of wish-ful thikning

- Erik jag får för mig att du är en kille med mycket humor, stämmer det?
- Både jag och nej (dvs jag är go o glad)

Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Sigrid och Pär-ola kanske. Lika självcentrerade och hästgalna båda två.

Jennifer borde valt annorlunda. Välj Charlie då.
Vem fan är per-Ola, vi håller inte koll på tidigare säsonger serru.

Jennifer valde väl ingenting i avsnittet, du menar kanske? valt tjommen till date istället för den lakoniske figuren
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-11-17 kl. 13:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in