2016-11-16, 22:51
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja, jag gillar BSF. Annars hade jag inte skrivit i den här tråden. Kan förstå om en del tycker att det blir lite väl mycket ibland men alla som vill ha ju rätt att skriva här så det är egentligen inget man behöver bry sig så mycket om.
Man kan ju vara lite lyhörd för kritiken kanske... Helt ärligt så blir det ju ofta samma ämnen som du tar upp och ältar om och om igen. Som det här med Sigrid och Erik, där du fått bra motargument från bland annat mig. Dock så rinner det bara av och en vecka senare så är ämnet uppe för diskussion igen och samma saker sägs på nytt. Det blir rätt tröttsamt.
Mycket av snacket ni för här i tråden hade passat bättre för pm.

Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Linda har ju sagt att den omtalade natten kommer få konsekvenser, kanske berättar Jennifer hur det ligger till för tjejerna på gården nästa avsnitt?!?
Jennifer har ju tidigare gått ut i media och sagt att hon tycker det är helt fel att deltagarna inte fick reda på vad som hade hänt.
Ja, när får vi reda på konsekvenserna egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Vad var det hon med glasögonen sa om Per när hon kom tillbaka till sin gård? Nåt förminskande va. Det var väl så hon höll på med den förra bonden hon var hos för några säsonger sen också..
Tyckte hundens bistra uppsyn och frånvaro av glädje när hon kom var talande
Anneli är sig lik. Enda anledningen att hon skärpt till sig något är för att hon inledningsvis gillade Per.
Citera
2016-11-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Och så mellan varven kommer hon helt plötsligt på att hon vill ha sex.

Verkligen ...ett djuplodande förhållande.

"Jag begriper inte dikter och sms och sånt för jag är bonnjänta."

Man fångar inte Sigrids hjärta med god vällagad mat, inte med fina dikter, vad duger åt den egotrippade damen egentligen inget verkar det som!! Hon söker inte kärlek enligt mig utan bara rent sex när det passar henne mellan hästar och annat jobb.

Hur i h-vete kunde man låta henne vara med i programmet. Inte ens värd att vara bland de bönder man får följa under 10 minuter på webben.
Citera
2016-11-16, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Ja,nu är det knappast några kriminella handlingar Sigrid och Erik utfört,är det ens klandervärt?
Synpunkter kan man så klart ha.
Läste en artikel där det framkom att det inte var EN natt,utan flera som Erik och Sigrid tillbringade ihop på slottet,och då kommer Lindas frågor i en annan dager.

Har hänt vid ett tidigare tillfälle att två bönder fattade tycke för varandra,och faktiskt avstyrde sin medverkan i BSF.

Kom en del kritik innan programmet att de skulle ha med en så ung bonde som Erik i programmet,och Linda försvarade detta med att Erik var så mogen,,,
Det är han ju inte,snarare tvärtom skulle jag vilja påstå.Både han och Linnea är som två omogna tonåringar,så vi skall nog vara lite snälla mot dem.

Blir lite löjeväckandenär Eriks syster går ut och försvarar sin bror i media och tror att hon vet allt,så klart gör hon inte det,även bröder har hemligheter,,,,

Har sett Eriks systers kommentarer och skrattar bara åt dem, hon är lika patetisk som sin bror. Hon vet ju inte allt nej! Erik är ju också argare än någonsin på produktionen över hur han framställs och på Linda, yttrade i pressen att han tycker hela programmet BSF borde läggas ned....

Nej lilla Erik, men man kan lägga ner att ta med osnutna ungar som du!!
Senast redigerad av Hjortfelt 2016-11-16 kl. 23:05.
Citera
2016-11-16, 23:00
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Tror inte jag heller för det finns verkligen INGET att fängslas av hos Sigrid, hon är bara osympatisk och manipulativ. Krävande och inte trevlig heller. Om killarna satte sig ner och funderade några minuter så tror jag alla skulle dra därifrån.
De har förälskat sig i hennes utseende. Korkat och omoget, ja. Förvånande, nej.

Citat:
Annelie var det som kom tillbaka och verkade missnöjd med 1. Att Per inte gav henne en puss när hon kom. 2. Att hon tyckte han var mesig och verkade rädd för de andra damerna men samtidigt var han sååå söt

Hennes kritik börjar komma men den kommer på ett gulligt sätt...iaf nu......
Hur du kan nämna Anneli i kombination med ordet gulligt går bortom mitt förstånd.
Citera
2016-11-16, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Jag förstår inte...om hon nu äter sina matportioner dagligdags, så måste det ju vara kul som omväxling att äta något annat och lite riktig lagad mat. Färsk fisk är ju inte dumt och särskilt om någon kan och vill tillaga den, men hon kan inte offra sig, bjuda till eller ge med sig en enda dag i ett TV-program som sker en gång i livet. Hon kunde ju sagt: "jag är värdelös på matlagning, men du får gärna visa mig så hjälps vi åt". Om han nu jobbar med fisk, kunde det ju blivit riktigt festligt med lite vitt vin till o.s.v. Verkar helt otroligt faktiskt. Nä, fy vilken groteskt tråkig människa!

Hon skulle garanterat inte uppskatta en god middag på restaurang heller

Jag hade packat väskan direkt. Hon är inte ens snygg i mina ögon.

Ja då borde det ju vara roligt med omväxling men så tänker ju inte den självgoda och inskränkta Sigrid. Hon tycker väl att mat och allt annat ska vara efter hennes ramar annars så är det inte bra. Är den bilden jag får av henne och det är också orsaken till att hon inte kommer ha någon man i sitt liv.

Håller med, tråkig, oattraktiv och det mesta annat som kan ses som negativt tycker jag Sigrid uppfyller. Jag hoppas Anders slutar vara så blind och drar därifrån så fort det bara går!! En kunnig man som han får bara inte fastna med ett bottenskrap som Sigrid.
Citera
2016-11-16, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
De har förälskat sig i hennes utseende. Korkat och omoget, ja. Förvånande, nej.

Hur du kan nämna Anneli i kombination med ordet gulligt går bortom mitt förstånd.

Jag menade gulligt på ett ironiskt sätt, hennes kritik är menad som nåt vasst men hon försöker säga det gulligt eftersom Per ännu inte retat upp henne ordentligt ännu.
Citera
2016-11-16, 23:06
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Ja,nu är det knappast några kriminella handlingar Sigrid och Erik utfört,är det ens klandervärt?
Synpunkter kan man så klart ha.
Läste en artikel där det framkom att det inte var EN natt,utan flera som Erik och Sigrid tillbringade ihop på slottet,och då kommer Lindas frågor i en annan dager.

Någon som vet hur länge de är på slottet, dvs hur många nätter det faktiskt kan handla om?
Citera
2016-11-16, 23:08
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Jag menade gulligt på ett ironiskt sätt, hennes kritik är menad som nåt vasst men hon försöker säga det gulligt eftersom Per ännu inte retat upp henne ordentligt ännu.
Ok
Frågan är om vi får se den gamla Anneli gå loss innan hon lämnar gården för gott...
Citera
2016-11-16, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Jennifer ger ju inte några signaler till David att hon är attraherad av honom(eftersom hon inte är det helt enkelt), då är det helt förståeligt att han inte tar något initiativ. Närkontakt skall komma naturligt när båda signalerar att dom är attraherade av varann. I så fall ska man klaga på Charlie som faktiskt fått starka signaler av Jennifer att hon är attraherad av honom. Hon har ju t.om sagt rakt ut till honom att hon tycker han är väldigt snygg. Han hade kunnat hångla upp henne om han velat.

Det verkar som att Jennifer kommer se till att Eriks tjejer får veta sanningen nästa vecka. Bekräftas t.ex om man kollar in Eriks vänlista på facebook, där Jennifer, "den goa tjejen"(enligt erik i dagens avsnitt), inte finns med...

Jennifer bekräftar fördomar man har om lärare, pedagogtyper. Initialt upplevs dom(av många) som trevliga och öppna, förstående typer. Men efterhand märker man att deras fasad är ganska konstlad och att dom har issues. Inte sällan lägger de sig i andras affärer med...

Är Jennifer pedagog, eller menar du hennes ridskola...? Har faktiskt suttit och tänkt under programmets gång att hon verkar lika PK och tråkig som dagisfröknar och personer som jobbar med barn. Typisk moralkärring som ska analysera folks beteenden hela tiden och vet bäst, säkert riktigt torr också, närodlat, ekologiskt och hela kittet. Du har helt rätt, hennes utseende är inte gott nog för "bad boys". Lite förvånande att hon söker sig till dem, men bara har töntar på gården?!? Nästan alla på slottet var mesproppar också. Ja, bortsett från Charlie då kanske. Hon kanske efter sina dåliga erfarenheter vill testa en ny väg! Jennifers utseende tilltalar mig inte på något sätt, hon ser mer ut som en tant, eller ja, lärarinna faktiskt i den lockiga frisyren och vad är speciellt med hennes ögon som alla tjatar om?

Och ja, hon lär nog berätta något nästa vecka för Eriks tjejer, hon sa något i trailern som "jag tror inte Erik säger som det är..." (angående Sigrid). Han har förmodligen sexdamen i tankarna fortfarande och då berättar Jennifer det. En gissning...
Citera
2016-11-16, 23:52
Medlem
Bandida.locas avatar
Ingen som tyckte Per var ordentligt ohövlig när de satt på altanen och Carola berättade om bronsåldern.

Visst kanske det är långt från hans intressen, men hur intresserad är hon av traktorer?!!

Kommer aldrig funka mellan dem. Han borde hitta någon som har max gymnasial utb så slipper han se så uttråkad ut och mumla "men snälla nån".
Citera
2016-11-17, 00:02
Medlem
Citat:
Någon som vet hur länge de är på slottet, dvs hur många nätter det faktiskt kan handla om?

Är det inte 3 dagar dem är på slottet?!, tror det men det kan vara miss från mig
Citera
2016-11-17, 00:05
Medlem
Citat:
Ok
Frågan är om vi får se den gamla Anneli gå loss innan hon lämnar gården för gott...

Jag skulle aldrig säga gullig om Annelie ifall det inte var ironi

Jag kan tro att vi kommer kunna få se den gamla Annelie gå lös på Per verbalt innan hon lämnar gården. Det kan ju räcka med småsaker för henne. Hon tycker ju redan att han är en mes, verkar rädd för de andra damerna. Nästa vecka skulle dem väl iväg på dans tyckte jag mig se...dansar han för många danser med Carola så lär nog djävulen vakna i Annelie

Tycker det känns som även Anette börjar tappa lusten lite för Per...kan hon vara nästa att lämna självmant tro.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in