2016-12-24, 09:33
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Linnea och Erik är förlovade nu och snabbt ute i pressen och berättar.

http://www.expressen.se/noje/bonde-erik-har-nu-hittat-sin-fru

15 minutes of fame...

Snart (nåja) kommer det artiklar om vilka som är nästa säsongs deltagare och tills dess gäller det att hänga kvar i mediebruset och då är sådant här ett gyllene tillfälle. Vi kan nog räkna med att det paret kommer erbjuda tv4 att sända bröllop, dop, skilsmässa och frukostar med hela familjen live även om dom sågat kanalen hårt såhär långt.

Nästa säsong hoppas jag på riktiga bönder, en betydligt bättre bsf-tråd här och mindre av knullsåpa över det.
Citera
2016-12-26, 12:54
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Lämna det till en 90-talist att missförstå det mest självklara av koncept.

Alla har redan påpekat allting du missat och behöver veta. Bonde söker fru. Det heter inte taxichaffis söker fru, eller croupier söker fru. Bonde är denna showens grej. Utan gård, inget tema.

Och som alla påpekat, man lämnar inte bara en bondgård sådär, eller ens ett företag. Särskilt inte bara för att en 90-talist förätit sig på jämställdhets-tema i plugget.

LÄS vad de andra skriver människa.

Fast hur kan det komma att ett "namn på en show" ska vara det avgörande i hur du agerar? Hör du inte hur galet det låter?

"Jag älskar den här personen över allt annat och vill leva resten av mitt liv med hen om jag så måste sälja gården. Nej juste, programmet heter ju Bonde söker fru, då kan jag ju inte sälja, nä jag måste leva mitt liv efter denna programtitel nu".

Tror du någon tänker så?

Vad spelar det för roll vad programmet heter? När du valt en person för att åka iväg på en semester, då handlar det BARA om du och den personen och er kärlek, inte någon programtitel eller i vilket koncept ni först träffades.

Du måste ju kunna skilja på det verkliga livet och viktiga beslut för ens framtid och en dokusåpa-titel?
Citera
2016-12-27, 00:17
Medlem
Bandida.locas avatar
Tarvligt att Per gjorde slut via SMS.
Citera
2016-12-27, 08:30
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Tarvligt att Per gjorde slut via SMS.

Fast man vet ju inte hur snacket gått innan.
Det kan ju ha varit långa diskussioner face-to-face, via telefon etc och sedan skiljts åt med ett ganska väl befäst beslut och sedan var ett sms ett i princip överenskommet sätt att bekräfta det hela.
Citera
2016-12-28, 22:57
Medlem
pandaees avatar
Någon som vill dela med sig av lite plusmaterial, tex där det står att Per gjorde slut via sms?
Citera
2016-12-29, 20:27
Medlem
Tittar på återblickarna på BSF,,,,ha,ha.Hade glömt både bananmannen som fjantade runt i kalsongerna och gnälliga Marcus,,,.Kul att de i alla fall verkar ha hittat kärleken i någon som passar dem.

Så jäkla trött på årets deltagare som syns och hörs överallt.Årets upplaga av BSF verkar mest bestå av deltagare som vill ha reklam för sina företag och sina bloggsidor.Måtte de snart falla i glömska,och så hoppas jag det gamla charmiga och mer äkta konceptet med BSF kommer tillbaks.
Citera
2016-12-30, 01:00
Bannlyst
Linnea gör reklam för sin nya blogg nu på Bondes grupp på Facebook och uppdaterar gruppen varje sekund. "God jul önskar Erik och Linnea", "bild på mina hästar", "välkomna till min nya blogg" o.s.v.

Direkt efter återblicken av Bonde ikväll så var Expressen snabb med en ny blänkare om Sigrid. "Därför fick hon inte vara med i kvällens program". När man klickade sedan så handlade det om att ingen av årets bönder "fick" vara med i kvällens återblick, alltså inte bara hon.

Vem hade å andra sidan väntat sig det eftersom det handlar om tidigare deltagare och inte årets?
Citera
2016-12-30, 01:33
Medlem
Facebacks avatar
Linnea fjortishintar om att Per redan skaffat ny, det var snabba vänder må jag säga!
Inte samkörde han någon samtidigt som Carola väl?
Citera
2016-12-30, 14:44
Medlem
Vilken inkomst kan en medelpopulär bondebloggare få på sin blogg?
Citera
2016-12-31, 17:20
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Vilken inkomst kan en medelpopulär bondebloggare få på sin blogg?

23:-/månad? Innan skatt.
Citera
2017-01-01, 04:49
Bannlyst
http://land.se/landkoll/bonde-jennifer-berattar-om-nya-planerna

Så mycket "bonde" var hon. Mycket PR i år som sagt...
Citera
2017-01-01, 13:36
Medlem
fitz-humes avatar
För att sammanfatta denna säsong så är det utan tvekan Sigrid som har stått för skandalen och allt det smutsiga och äckliga. Hon får hälften så gamla oskulden Erik i säng på slottet, berättar ingenting för de män som ska uppvakta henne, och skickar efter diverse flörtanden sedan hem allihop. Hon tar en miljonär hon känner sedan tidigare och drar en tyck-synd-om-mig-nu historia om Erik och som han tror på. Och nu rapporterar de stolt i veckotidningarna att de är "sååå lyckliga".

Erik har säkerligen haft fullt upp att förklara för Linnea att det inte var hans fel att han råkade hamna i säng med Sigrid och påstår att han redan från start hade bestämt sig för Linnea. Det övertygar dock inte. Linnea lyckades manipulera och gråta sig till vinsten att stanna kvar på gården och de ska nu genast skaffa barn. Jag ser en del mentala varningstecken hos Linnea som tycks ohälsosamt besatt av att leva med Erik till varje pris.

Att det inte skulle hålla mellan Per och Carola förutsåg jag och några till här redan från början. De är för olika och hon hörde inte hemma på hans gård.

Samma sak vad gäller Jennifer. Hon valde Charlie, som direkt efter kärleksresan drog till Singapore och höll sig borta i sex veckor för att sedan konstatera att "vi är nog för olika".

Jag undrar hur Linda ska gardera sig nästa säsong.. Kanske hon sätter in nattbevakning på slottet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in