För att sammanfatta denna säsong så är det utan tvekan Sigrid som har stått för skandalen och allt det smutsiga och äckliga. Hon får hälften så gamla oskulden Erik i säng på slottet, berättar ingenting för de män som ska uppvakta henne, och skickar efter diverse flörtanden sedan hem allihop. Hon tar en miljonär hon känner sedan tidigare och drar en tyck-synd-om-mig-nu historia om Erik och som han tror på. Och nu rapporterar de stolt i veckotidningarna att de är "sååå lyckliga".
Erik har säkerligen haft fullt upp att förklara för Linnea att det inte var hans fel att han råkade hamna i säng med Sigrid och påstår att han redan från start hade bestämt sig för Linnea. Det övertygar dock inte. Linnea lyckades manipulera och gråta sig till vinsten att stanna kvar på gården och de ska nu genast skaffa barn. Jag ser en del mentala varningstecken hos Linnea som tycks ohälsosamt besatt av att leva med Erik till varje pris.
Att det inte skulle hålla mellan Per och Carola förutsåg jag och några till här redan från början. De är för olika och hon hörde inte hemma på hans gård.
Samma sak vad gäller Jennifer. Hon valde Charlie, som direkt efter kärleksresan drog till Singapore och höll sig borta i sex veckor för att sedan konstatera att "vi är nog för olika".
Jag undrar hur Linda ska gardera sig nästa säsong.. Kanske hon sätter in nattbevakning på slottet?