Jag hatar muslimer, är anti PK men skulle aldrig rösta på en idiot som Trump. Sorgligt det som sker nu
Ska försöka trösta dig: it was all an act. Han gjorde vad som krävdes för att nå makten att förändra. Nu tar den mer statsmannamässiga Trump över. Hoppas på det i alla fall.
Underbart när Marcus Oscarsson kuppade och sa live "om jag inte fått order av CNN så hade jag sagt att Trump nu vunnit, men jag har order av CNN, så jag säger ingenting"
Det är nog du som läser in saker som inte finns där. MO är inte anställd av CNN och har således inga "order" från dem.
"Unga, svarta och spansktalande amerikaner röstade på Hillary Clinton medan vita lågutbildade röstade på Donald Trump. Vid 16-tiden på onsdagen visar rösträkningen att Clinton gått om Trump i andel av rösterna – men Trump vann rätt delstater"
Enligt DN. Menar DN att dom svarta och spansktalande är högutbildade? eller varför står det inte "lågutbildade svarta och spansktalande".
Mycket bra poäng som man funderar kring när man börjar dyka ner i siffrorna. Men svaret är väl att det är rasistiskt att förknippa dessa utsatta grupper med något negativt.
Men seriöst???? Svensk MSM har en artikel om hur man "pratar med barnen" om det "hemska som skett i USA" och låter även Mattias Lundberg, en docent i psykologi, samt Somaya Ghanem, kurator på Bris, förklara hur man bäst lägger upp det för småbarnen i Svergie så att de kan bearbeta detta!!! Jag har sett mycket tokerier men vad f-n?? Detta är ju bara för mycket!!!
Men vad f-n är det här???!! Även USA och Huffington Post har hakat på det här tramset!!! Man ger nu förslag på vad man kan säga till barn för att inte "traumatiera dem för all framtid"!!! Jag tror vi är på väg att bevittna en härdsmälta bland MSM.
Jo för det är ju logiskt med tanke på hur mycket galla han har spytt på George W under republikanska kandidaturen....Han lär säkert vilja efterlikna honom.
Handlar inte om vilja utan Trump är oerfaren som politiker och om han inte lär sig snabbt så kan han komma att manipuleras precis som Bush vart av Cheney.
Det handlar helt enkelt om att Trump har nu bara några månader på sig att lära sig allt politiskt dubbelspel och diplomatiska kodord som inte gäller som affärsman för nu kan han inte sparka folk hursomhelst i sin stabb då det kommer att framställa honom som svag (gäller alla politiker som sitter i styrande position) precis som han inte kan köra med affärsmanna taktiker när det kommer till nationalekonomi och handel då de inte funkar på samma sätt på politisk nivå som på affärsnivå.
Han har ju använt sig av Rolling Stones "You can't always get what your want"; introt hördes senast efter hans segertal. Har någon hört vad Jagger & co tycker om att Trump använder deras låt? Många andra artister har protesterat och förbjudit honom använda deras musik under sina valmöten.
enda vallöften han behöver infria för oss är att tvinga de smutsiga korrupta gulf arbaerna att ta hand om sina älskade muslim bröder..dessa stater har alla mark, all kapital och all moske´som behövs !
gör lite nytta nu araber var för i helvete lite medmänskliga
va fan håller ni på med bästa snällaste arab bröder..ajbaja inte skicka hela islamist-högen till kallaste Norden där det inte finns jobb eller bostäder
och hundar o grisar och annat skit överallt
ta nu dra åt helvete islamister för snart är det en ny parkeringsplats byggd
Vet någon vart man kan hitta lite highlights, typ när Trumps valvaka får beskedet att det är klart, Trumps reaktion osv? Jobbade o missade massa historiska moment känner jag.