2016-11-09, 14:57
Medlem
Cryotechers avatar
Jag är glad att Trump vann som ett stort "Fuck you" i ansiktet på alla puckade nötter i Sverige som nu skriver saker som "Gud vad hemskt", "undergången är här" osv, som en flock får på Facebook. In your face! Hoppas Trump får igenom allt som dessa människor avskyr.

Åsiktskorridoren i Sverige är ett skämt och folk som snackar om att demokrati är viktigt, rasar både vid Brexit och USA valet. Nötter.
2016-11-09, 14:58
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfogg
Tror nog ingen är lika överraskad över att Trump vann som Trump själv. Detta hade han inte räknat med och han kommer vara jävligt ödmjuk den närmaste tiden.

Hur i hela världen har du kommit fram till just denna slutsats?

Kan du inte utveckla lite mer och berätta lite om vad du har hittat, som detta antagande bygger på?
Senast redigerad av naturtvål 2016-11-09 kl. 15:02.
2016-11-09, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Finner den överväldigande bitterheten mot Hillary lite komisk. Okej om man är amerikan. Men vad har hon gjort tangentbordskrigarna här på forumet?
Hennes krig i MENA är anledningen till att man behöver se dessa skäggbarn ränna runt på Sveriges gator.
2016-11-09, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Men seriöst???? Svensk MSM har en artikel om hur man "pratar med barnen" om det "hemska som skett i USA" och låter även Mattias Lundberg, en docent i psykologi, samt Somaya Ghanem, kurator på Bris, förklara hur man bäst lägger upp det för småbarnen i Svergie så att de kan bearbeta detta!!! Jag har sett mycket tokerier men vad vad f-n?? Detta är ju bara för mycket!!!

http://www.expressen.se/halsoliv/halsa/barn/sa-kan-du-tala-med-barnen-om-donald-trump

http://www.metro.se/nyheter/sa-kan-du-tala-med-barnen-om-trump/Hdzpki!iB3T4Z4g78cgNQDGDZk3oA

Fyfan vad patetiskt. Jag mår dåligt

Eller nej det gör jag inte. De ska brinna

https://www.youtube.com/watch?v=X1Qz7CfqGJw
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Vet du vad, du har inte fel.

http://www.friatider.se/svenska-journalister-i-panik-efter-valet

Och dom kan inte förstå varför folk avskyr etablissemanget...

Dom visar dagligen sitt folkförakt och hur out-of-touch från folket och världen dom är.

Så sjukt att politiska så kallade experter inte har en blekaste aning om varför.

NOLL självinsikt. AVGÅ.
Medlem
Vad händer med utländska företag i USA nu? Kommer IKEA till exempel att få finnas kvar eller skall de ersättas med någon Amerikansk möbelkedja?
Medlem
Citat:
Ja, vad ska jag säga? Jag FINNER INGA ORD!!! Sällan har jag varit så glad över att ha haft så fel som nu!!! Jag trodde ALDRIG att detta skulle ske! Att etablissemanget kunde förlora! Det är en stor dag! Givetvis har jag fortfarande ett orosmoment i det att Trump inte svärs in förrän i januari och mycket kan hända tills dess. Det finns ju en teoretisk risk att vi får elekttorer som agerar självsvåldigt och egenmäktigt genom att rösta på Hillary trots att de borde rösta så som deras delstat röstat (och därmed riskerar ev. straff de kan tänkas få för detta). Vi vet inte heller hur Paul Ryan och Neocons kommer att reagera, vi vet att de föredrar Pence och risken finns att de kans försöka agera så att han och inte Trump svärs in.

Dock är jag oerhört lättad över att banditen Clinton inte vann! Jag har smålett för mig själv hela morgonen när jag tittat på nyhetsflödet på mina sociala medier och läst statusuppdateringarna från de rabiata Hillary-supportrar som engagerat sig om om deras liv hängde på det, hur de "champagnepartyn" de anordnat för att fira Hillary nu helt kommit av sig, hur deras hopp och adrenalin utbytts i panik, förtvivlan, och gråt! Hur hipstermännen rycker förtvivlat i sina vidriga södermalmsskägg och feminaziterna tar av sig "Buddy Holly-brillorna" och bölar i sina "pantsuits". Hur de skriker om "det facististiska/rasistiska patriarkatets glastak" och hur "Hitler" återuppstått! och att de inte längre har några ord kvar. Tsk tsk tsk, surt sa räven! Men hoppas de talar sanning då de säger att de inte längre har några ord kvar så kanske de äntligen håller käften!

Jag undrar hur det gick på Demokraternas fest vid Hard Rock Café i Stockholm? (https://www.facebook.com/events/1792888354264394)
Hade nästan varit värt att vara där och komma in där på slutet vid 05-tiden bara för att se sordin på stämningen!

Men hursomhelst, jag är inte den som är den, jag har ingen barnslg prestige att klamra mig fast vid, och har jag begått ett misstag så är jag den förste att erkänna det och jag erkänner (och denna gång med glädje!) att jag att fel om Trump och du hade rätt hela tiden! Jag ber om ursäkt för att jag vacklade i tron och lät mig förbittras över den makt jag trodde etablissemanget hade!

Underbar läsning, jag sitter med ett stort leende på läpparna.
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmussla
Synd att folk missar att se hur Dump manipulerar själv. Det pratas om hur Clinton och allt annat korrupterar, men Trump visar inte direkt hela sanningen själv han heller.

Nej, det är väldigt låg chans att situationen för HBTQ+, kanske mörkhyade också, skulle förbättras. Trump har inget intresse att förbättra för dessa målgrupper. Trump är till och med emot samkönat äktenskap...

Ja, USA och Ryssland plötsliga vänner... Vi alla vet ju hur glada Ryssland är inom HBTQ+ frågorna. Det åsido, vi får väl börja lära oss ryska nu när Trump antagligen inte kommer komma till undsättning när Ryssland kommer och ta oss.

Ryssland kommer aldrig invadera oss eller hamna i krig med oss såvida vi inte går med i NATO. Vi har inte varit i krig med Ryssland på över 200 år. Det är en väldig skillnad på Krim, östra Ukraina och Sverige. De områden de bråkar om är i inte ringa utsträckning sådana som varit ryska under flera hundra år.

Du får vänta och se vad gäller det andra. För vissa innerstadsvarta kan det knappast bli sämre, och som Trump sagt till dem, "what have you got to lose?"

Han har uttalat sig om lag och ordning, och det skulle hjälpa, men jag har inte läst om konkreta förslag.

Personligen tycker jag att de skulle föra en avsevärt mer liberal drogpolitik, och att det skulle få ner antalet dödskjutningar, men det kommer vi nog inte få se.
2016-11-09, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Militärens poströster brukar räknas dagarna efter valet. Dom är 75% (R)
Varför är det så? Det verkar ju skitskumt.
Medlem
konstapels avatar
Hur kan DN och andra i svensk msm få det till att Clinton "fått fler röster"? Med nästan alla röster räknade står det Clinton 47.5% och Trump 47.7%. Clinton har alltså inte fått fler röster. Räknar de med att återstående röster kommer vara pro-clinton?
Dessutom är det väldigt ohederlig journalistik när det står klart att Trump fått betydligt fler elektorer än Clinton, vilket är vad som räknas i ett amerikanskt presidentval.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vad händer med utländska företag i USA nu? Kommer IKEA till exempel att få finnas kvar eller skall de ersättas med någon Amerikansk möbelkedja?
Är detta ett skämt eller är du mentalt retarderad? Är du MENA?!
2016-11-09, 15:02
Medlem
Lindanzarens avatar
År 2016 kommer kanske i historieböckerna att ses som 1989 fast för Väst. En revolt mot ett misslyckat etablissemang.

En sedan många år destruktiv vänsterliberalism/PK-ideologi parat med en korrupt "Global Corporatism" (Big Banks, Big Business, Big MSN) "is going down" framför våra ögon.

Många i etablissemanget förstår dock inte att skeppet håller på att sjunka och stretar emot med alla krafter. Sorgligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in