2016-11-09, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xkcd
Hej Sandmussla, bilden är tagen efter att HBTQ människor gav Trump flaggan som ett bevis på deras stöd. Jag har följt han ett tag men inte sett några uttalanden som tyder på att han kommer utsätta HBTQ folk för förföljning eller straffa dom enligt lagen, kan du visa något sådant tar jag tacksamt emot det Om du följt t.ex milo yiannopoulos på Twitter vet du att han har stöd där.. Eller för all del the_donald på Reddit där många HBTQ valt att visa sitt stöd för Trump, speciellt då han motverkar det Islamiska hot som hänger över gay-folkets huvuden.

Personligen är jag varken för eller emot HBTQ utan tycker mest det kan kvitta bara man så att säga --- stänger persiennerna innan man kör igång. Jag lägger mig inte i andra människors läggning helt enkelt. Och såvitt jag kan se gör inte heller Trump det? Menar du att andra kommer förfölja HBTQ? Isåfall hur är det relevant till att Trump vann? Menar du att om Hillary vunnit hade dem INTE gjort det?
Skriver i lite olika trådar så vet inte hur mycket du läst av det jag skrivit innan, men kan försöka repetera lite.

Ja, vem som än tog bilden är inte viktigt. Att det var supportrar som gav honom flaggan ifrågasätter jag inte. Alla kandidater har supportrar av alla slag, så allt är möjligt.

Förlöjning eller straffning, vad vi vet idag, är inte något Trump bakar på. Däremot så låg oron på väljarna som röstat på honom, inte Trump själv.

Dock har Trump inte uppvisat sig vara något vidare HBTQ+ fan. Han verkar åtminstone inte planera att göra det bättre för HBTQ+ personer, snarare tvärtom. Bland annat är han emot samkönade äktenskap, som HBTQ+ kämpat länge och mycket för, och det ligger oro på de samrören han har. Jag tror inte han bryr sig ett skvatt om HBTQ+.

Jag tror i princip så här: Trump bryr sig inte om HBTQ+. Han kommer knappast engagera sig i att göra några förbättringar för dem, men jag tror inte heller att han kommer att engagera sig jätte mycket i att göra det värre (dock osäkert, med tanke på att han kanske exempelvis kan vilja göra samkönade äktenskap olagliga igen). Hur mycket Hillary hade gjort för HBTQ+ vet man ej, men hon har visat en del engagemang inom HBTQ+ området, vilket är positivt. När det kommer till de som röstat på Trump så tillhör ju mestadels den typiska konservativa skaran till honom. Samma skara som ofta visat fientlighet mot HBTQ+. Trump har ju även raggat upp stämningen i USA, men hur relevant det är i denna fråga kan man ifrågasätta. Jag tror att en stor del oro föds ur att Trump inte visat så stort stöd till HBTQ+ (som inte varit för att locka fram röster), eller i alla fall att hans värderingar kanske är lite motpol till deras. Detta i samband med den stora fientligheten mot HBTQ+ i landet gör situationen lite extra osäker. Det är inte alls garanterat att det skulle bli särskilt mycket värre för HBTQ+ personer dock. Men ja, oro uppstår. Man vet ju inte vad som kommer att hända nu heller, vad Trump har i åtankarna och hur det ser ut ett par år framöver. En annan liten sten i skon för HBTQ+ är att Trump och Putin har skapat en relation, och Ryssland är inte precis världens HBTQ+-hejjare.

Hatbrott och liknande kommer ju antagligen alltid att finnas, men jag skulle inte bli förvånad om dessa saker tappas upp nu med Trump som president.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Jo, de skulle ju säkert ta PR-smällen att neka USA:s president...

Ja juste ja. Glömde bort att grand hotell är hycklare och skiter allt i vad som heter värdegrund. Sålänge det inte skapar rubriker så är alla gäster välkomna.
Medlem
Jag hatar muslimer, är anti PK men skulle aldrig rösta på en idiot som Trump. Sorgligt det som sker nu
2016-11-09, 16:07
Medlem
Xkcds avatar

Tankvärd post, jag kan helt ärligt säga att jag tror det har manipulerats friskt i vissa stater men att FBI och en del fria element har motsatt sig detta och flippa myntet på Podesta och Hillarys gelikar. Om du känner till FBI-anon förstår du vad jag menar med ett visst motstånd hos dom. Dessutom finns enormt motstånd mot Hillary (inte nödvändigtvis pro-Trump) hos hjältar som Kim Dotcom (kolla hans tweets om Hillarys mail, spec historik typ juni/juli) och Assange.

Ypperligt ironiskt hur Assange hyllas som en hjälte av vänstermedia och de som stöttar deras politik för att när det sedan avslöjas saker om Hillary + kampanjen är han ryss manipulerad och ljuger.. Skål på dig
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Hade tänkt bemöta ditt inlägg men så läste jag dina sista ord och känner att nä, livet är för kort för att tampas med ännu en bitter vänster-vriden sak.

Nu ska jag ner i soffan och njuta av valresultatet. Ha det så roligt de kommande 4 åren. Och du kan få en kram på förhand när SD dominerar valet 2018. Så hör av dig.

Har du inte ens förstått att världen handlar om pengar och makt så tycker jag du borde lägga ner tänkandet eller överlåta det till någon annan.
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Han köper Grand Hotel.
Det kanske vore det bästa!
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Han köper Grand Hotel.

Dagens!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
Jag hatar muslimer, är anti PK men skulle aldrig rösta på en idiot som Trump. Sorgligt det som sker nu
Du är bara hjärntvättad.
2016-11-09, 16:08
Medlem
Cryotechers avatar
"Unga, svarta och spansktalande amerikaner röstade på Hillary Clinton medan vita lågutbildade röstade på Donald Trump. Vid 16-tiden på onsdagen visar rösträkningen att Clinton gått om Trump i andel av rösterna – men Trump vann rätt delstater"

Enligt DN. Menar DN att dom svarta och spansktalande är högutbildade? eller varför står det inte "lågutbildade svarta och spansktalande".
2016-11-09, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Marcus Oscarsson tippade knapp seger för Trump redan i lördags. Är han den enda journalist som kan tänka?

Oraklet LGWP tippade också Trump strax före valet. Den som trodde på honom kunde gjort sig en hacka hos spelbolagen.
Medlem
Vem är Mats Karlsson från utrikespolitiska institutet? Han verkar ju väldigt hatisk på SVT just nu måste jag säga.
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble

Clinton är inte bättre i alla fall. Även om Trump också är en idiot, så rör han om i grytan lite.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in