Citat:
Skriver i lite olika trådar så vet inte hur mycket du läst av det jag skrivit innan, men kan försöka repetera lite. Hej Sandmussla, bilden är tagen efter att HBTQ människor gav Trump flaggan som ett bevis på deras stöd. Jag har följt han ett tag men inte sett några uttalanden som tyder på att han kommer utsätta HBTQ folk för förföljning eller straffa dom enligt lagen, kan du visa något sådant tar jag tacksamt emot det
Om du följt t.ex milo yiannopoulos på Twitter vet du att han har stöd där.. Eller för all del the_donald på Reddit där många HBTQ valt att visa sitt stöd för Trump, speciellt då han motverkar det Islamiska hot som hänger över gay-folkets huvuden.
Personligen är jag varken för eller emot HBTQ utan tycker mest det kan kvitta bara man så att säga --- stänger persiennerna innan man kör igång. Jag lägger mig inte i andra människors läggning helt enkelt. Och såvitt jag kan se gör inte heller Trump det? Menar du att andra kommer förfölja HBTQ? Isåfall hur är det relevant till att Trump vann? Menar du att om Hillary vunnit hade dem INTE gjort det?
Om du följt t.ex milo yiannopoulos på Twitter vet du att han har stöd där.. Eller för all del the_donald på Reddit där många HBTQ valt att visa sitt stöd för Trump, speciellt då han motverkar det Islamiska hot som hänger över gay-folkets huvuden.Personligen är jag varken för eller emot HBTQ utan tycker mest det kan kvitta bara man så att säga --- stänger persiennerna innan man kör igång. Jag lägger mig inte i andra människors läggning helt enkelt. Och såvitt jag kan se gör inte heller Trump det? Menar du att andra kommer förfölja HBTQ? Isåfall hur är det relevant till att Trump vann? Menar du att om Hillary vunnit hade dem INTE gjort det?

Ja, vem som än tog bilden är inte viktigt. Att det var supportrar som gav honom flaggan ifrågasätter jag inte. Alla kandidater har supportrar av alla slag, så allt är möjligt.
Förlöjning eller straffning, vad vi vet idag, är inte något Trump bakar på. Däremot så låg oron på väljarna som röstat på honom, inte Trump själv.
Dock har Trump inte uppvisat sig vara något vidare HBTQ+ fan. Han verkar åtminstone inte planera att göra det bättre för HBTQ+ personer, snarare tvärtom. Bland annat är han emot samkönade äktenskap, som HBTQ+ kämpat länge och mycket för, och det ligger oro på de samrören han har. Jag tror inte han bryr sig ett skvatt om HBTQ+.
Jag tror i princip så här: Trump bryr sig inte om HBTQ+. Han kommer knappast engagera sig i att göra några förbättringar för dem, men jag tror inte heller att han kommer att engagera sig jätte mycket i att göra det värre (dock osäkert, med tanke på att han kanske exempelvis kan vilja göra samkönade äktenskap olagliga igen). Hur mycket Hillary hade gjort för HBTQ+ vet man ej, men hon har visat en del engagemang inom HBTQ+ området, vilket är positivt. När det kommer till de som röstat på Trump så tillhör ju mestadels den typiska konservativa skaran till honom. Samma skara som ofta visat fientlighet mot HBTQ+. Trump har ju även raggat upp stämningen i USA, men hur relevant det är i denna fråga kan man ifrågasätta. Jag tror att en stor del oro föds ur att Trump inte visat så stort stöd till HBTQ+ (som inte varit för att locka fram röster), eller i alla fall att hans värderingar kanske är lite motpol till deras. Detta i samband med den stora fientligheten mot HBTQ+ i landet gör situationen lite extra osäker. Det är inte alls garanterat att det skulle bli särskilt mycket värre för HBTQ+ personer dock. Men ja, oro uppstår. Man vet ju inte vad som kommer att hända nu heller, vad Trump har i åtankarna och hur det ser ut ett par år framöver. En annan liten sten i skon för HBTQ+ är att Trump och Putin har skapat en relation, och Ryssland är inte precis världens HBTQ+-hejjare.
Hatbrott och liknande kommer ju antagligen alltid att finnas, men jag skulle inte bli förvånad om dessa saker tappas upp nu med Trump som president.
så jävla bra ni är!
jag visste att han definitivt hade klar majoritet men jag trodde verkligen att röstningen skulle manipuleras elektroniskt....jag hade fel om det.