Citat:
Ursprungligen postat av
Dalesmale
Jag vet inte hur mycket mer man kan spetsa startelvan med den budget vi har, en uppgradering på mittbacken och en riktigt vass anfallare kanske. Utanför startelvan finns det däremot en hel del spelare som inte presterar i paritet med vad de kostar, spelare som förvisso fyller en funktion i truppen men som inte är optimala i sina roller. Där finns det utrymme att både banta, spetsa och föryngra inför nästa säsong, föryngring och bantning står enligt ledningen på agendan. Kontraktsläget gör dessutom spelaromsättning ofrånkomligt så jag förutsätter att man sprider ut det över säsongen och börjar med de som står utanför en tilltänkt startelva. Lämpligen hittar Sana och Yotun nya arbetsgivare i vinter vilket skulle öppna upp för en ny kantspelare.
Precis. Något i stil med det här hade inte varit helt fel:
In: Ghoddos, Haksabanovic, ev. ny mittback, ev. ny anfallare
Ut: Yotún, Berget (?), Sana, Carvalho, Mohlin, ev. Árnason (om ny mittback värvas), P. Johansson
Svanberg bör (ska) förvisso få mer speltid nästa säsong men Ghoddos tror jag hade varit ett bra tillskott. Kan man knyta till sig Haksabanovic ser jag gärna att man gör det. Skulle Adu eller Lewicki (kanske inte så troligt) säljas finns ersättning i truppen genom Rakip + att Eikrem kan gå in centralt vid behov.
Disclaimer: kanske lite för mycket FM över det hela men vad fan, klockan är ett på natten. Låt mig.
PS. Det finns inga rykten om hemvändare?