2016-10-31, 16:38
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Att det ens ryktas om Nouri måste vara ett elakt påhitt ämnat att skapa oreda i DIF. Finns INGEN vettig djurgårdare som vill ha in honom, och om så sker lär Touma-gate passeras med råge. Nej, låt oss hoppas att det bara uppstått ur tomma intet. Dessvärre har namnet nämnts redan tidigare...

OM det nu är så att han är aktuell är det minst dåliga om det så är Potters krav på att träna DIF. Men det känns bara totalt osannolikt av flera skäl...

Nej, nog med ex-gnagare, tack.
Finns det någon relevans i Potter till Djurgården öht? Döma av Kindberg i Lührs podd är det två klubbar i Skandinavien som lockar.
2016-10-31, 16:57
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Finns det någon relevans i Potter till Djurgården öht? Döma av Kindberg i Lührs podd är det två klubbar i Skandinavien som lockar.

Jag har inte hört något konkret, utöver att det är ett lockande namn. Har svårt att tro att han är aktuell, då han dels nobbat bud tidigare till förmån för "Östersundsprojektet", dels arbetar utan press eller kravbild. Dessutom har DIF med all turbulens kring tränare, supportrars åsikter och liknande, troligtvis snarare avskräckt en sådan som Potter. Lägg där till att han nyss skrev en förlängning med Östersund, så verkar det hela väldigt osannolikt.

Vad skulle kunna locka? Stockholm, ett projekt med potential (Djurgården har pratat om att vara villiga att satsa), möjlighet att etablera sitt spel (så länge det inte är defensivtänk i stil med PO). Truppen är numera bättre än sin placering, i synnerhet med "nyförvärvet" Kerim (samt ev Haris).
2016-10-31, 19:06
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Jag har inte hört något konkret, utöver att det är ett lockande namn. Har svårt att tro att han är aktuell, då han dels nobbat bud tidigare till förmån för "Östersundsprojektet", dels arbetar utan press eller kravbild. Dessutom har DIF med all turbulens kring tränare, supportrars åsikter och liknande, troligtvis snarare avskräckt en sådan som Potter. Lägg där till att han nyss skrev en förlängning med Östersund, så verkar det hela väldigt osannolikt.

Vad skulle kunna locka? Stockholm, ett projekt med potential (Djurgården har pratat om att vara villiga att satsa), möjlighet att etablera sitt spel (så länge det inte är defensivtänk i stil med PO). Truppen är numera bättre än sin placering, i synnerhet med "nyförvärvet" Kerim (samt ev Haris).

Ska han lämna ÖFK så är det väl bara MFF ev. Norrköping i allsvenskan som kan vara av intresse .
2016-10-31, 19:18
Medlem
snillet_1s avatar
Sebastian Ohlsson officiellt klar för Blåvitt:

http://www.ifkgoteborg.se/Nyheter/2016/Oktober/Sebastian-klar-for-IFK/

Känns väl som en helt okej värvning med tanke på hur läget är. Nån av Ankersen och Rieks lär väl gå i vinter.
2016-10-31, 22:56
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Utgående kontrakt? Ännu en gnagare till Djurgården nåväl: om man ser honom som Falsetas ersättare är det väl bra? Gillar det jag sett så det stör en. Men Jingblad är ju värdelös och Nouri har ju inte spelat i Peking eller HBK så han går bort sv naturliga skäl.

I helvete att vi ska ha in en jävla våldtäktsman i DIF! Det måste vara ett skämt, hur fan resonerar man? Dra åt helvete!
http://www.dn.se/sport/fotboll/aik-arna-atalas-for-valdtakt/
2016-11-01, 09:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag vet att du gråter trazke men är det av sorg eller glädje?

Jag vågar absolut inte ta ut något i förskott men jag håller alla tummar jag har! Sedan såg jag att Chibuike lämnar AIK, han måste signas nu!
2016-11-01, 09:18
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag vågar absolut inte ta ut något i förskott men jag håller alla tummar jag har! Sedan såg jag att Chibuike lämnar AIK, han måste signas nu!

Sju inhopp för AIK, noll mål och noll assist. Det låter väl inte som att han imponerade något på tränarna.
2016-11-01, 09:27
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Sju inhopp för AIK, noll mål och noll assist. Det låter väl inte som att han imponerade något på tränarna.

Svårt det där, han kom in i ett skede där vi började vinna och det tog typ två veckor innan visumet var klart. Förstår fortfarande inte om han är en central mittfältare eller anfallare heller, såg väl inte alltid jätteinspirerad ut. Rätt beslut givetvis.

Gör säkert 10 mål i Häcken nästa säsong dock.
2016-11-01, 09:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Svårt det där, han kom in i ett skede där vi började vinna och det tog typ två veckor innan visumet var klart. Förstår fortfarande inte om han är en central mittfältare eller anfallare heller, såg väl inte alltid jätteinspirerad ut. Rätt beslut givetvis.

Gör säkert 10 mål i Häcken nästa säsong dock.

Han är säkert topp-5 bland dom bästa spelarna som någonsin spelat hos oss. Jag vägrar tro att han är slut redan som 28-åring. Vad gäller hans position så är han visserligen ganska allround men jag tyckte alltid han var bäst som högerytter.
2016-11-01, 11:25
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Sebastian Ohlsson officiellt klar för Blåvitt:

http://www.ifkgoteborg.se/Nyheter/2016/Oktober/Sebastian-klar-for-IFK/

Känns väl som en helt okej värvning med tanke på hur läget är. Nån av Ankersen och Rieks lär väl gå i vinter.

Sådär ska vi värva numera. Ung och fortsatt utvecklingsbar. Dessutom med förflutet i klubben som ungdomsspelare.
Jag tror både Ankersen och Rieks sticker, är som sagt enda alternativet att få in pengar för dom.
2016-11-01, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Sådär ska vi värva numera. Ung och fortsatt utvecklingsbar. Dessutom med förflutet i klubben som ungdomsspelare.
Jag tror både Ankersen och Rieks sticker, är som sagt enda alternativet att få in pengar för dom.

Håller med. Sedan bör han jobba bort sina ticks, där han står och slickar sig runt munnen som en idiot, seriöst.
2016-11-01, 15:30
Medlem
En som flugit lite under radarn om man jämför med de jämnåriga som slagit igenom i Allsvenskan är 17-åringen Sead Haksabanovic i HBK. Åtta mål och sju assist från en kantposition är riktigt bra. Han lär flytta om Halmstad faller i kvalet och frågan är om han inte lämnar oavsett, ett år kvar på kontraktet så om det ska bli några pengar för Bollklubben är det i vinter man ska sälja. Var tror ni han tar vägen? Någon storklubbs ungdomslag eller en toppklubb i Sverige?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in