2016-11-02, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag har ingen anledning att hypa Sead. Jag håller på Sirius. Däremot kan jag ha fel.
Du brukar ha koll så jag litar på ditt omdöme.
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Svårt att säga att vad som är bäst. Jag tycker Malmö borde satsa på att förbättra startelvan just nu, känns inte som det finns mycket plats för framtidsinvesteringar och breddspelare, vilket Sead (och Jesper som nämndes) skulle bli. Dessutom kommer ett antal spelare tillbaka från lån.
Jag vet inte hur mycket mer man kan spetsa startelvan med den budget vi har, en uppgradering på mittbacken och en riktigt vass anfallare kanske. Utanför startelvan finns det däremot en hel del spelare som inte presterar i paritet med vad de kostar, spelare som förvisso fyller en funktion i truppen men som inte är optimala i sina roller. Där finns det utrymme att både banta, spetsa och föryngra inför nästa säsong, föryngring och bantning står enligt ledningen på agendan. Kontraktsläget gör dessutom spelaromsättning ofrånkomligt så jag förutsätter att man sprider ut det över säsongen och börjar med de som står utanför en tilltänkt startelva. Lämpligen hittar Sana och Yotun nya arbetsgivare i vinter vilket skulle öppna upp för en ny kantspelare.
2016-11-02, 00:52
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Jag vet inte hur mycket mer man kan spetsa startelvan med den budget vi har, en uppgradering på mittbacken och en riktigt vass anfallare kanske. Utanför startelvan finns det däremot en hel del spelare som inte presterar i paritet med vad de kostar, spelare som förvisso fyller en funktion i truppen men som inte är optimala i sina roller. Där finns det utrymme att både banta, spetsa och föryngra inför nästa säsong, föryngring och bantning står enligt ledningen på agendan. Kontraktsläget gör dessutom spelaromsättning ofrånkomligt så jag förutsätter att man sprider ut det över säsongen och börjar med de som står utanför en tilltänkt startelva. Lämpligen hittar Sana och Yotun nya arbetsgivare i vinter vilket skulle öppna upp för en ny kantspelare.
Precis. Något i stil med det här hade inte varit helt fel:

In: Ghoddos, Haksabanovic, ev. ny mittback, ev. ny anfallare
Ut: Yotún, Berget (?), Sana, Carvalho, Mohlin, ev. Árnason (om ny mittback värvas), P. Johansson

Svanberg bör (ska) förvisso få mer speltid nästa säsong men Ghoddos tror jag hade varit ett bra tillskott. Kan man knyta till sig Haksabanovic ser jag gärna att man gör det. Skulle Adu eller Lewicki (kanske inte så troligt) säljas finns ersättning i truppen genom Rakip + att Eikrem kan gå in centralt vid behov.

Disclaimer: kanske lite för mycket FM över det hela men vad fan, klockan är ett på natten. Låt mig.

PS. Det finns inga rykten om hemvändare?
Senast redigerad av Samizdat 2016-11-02 kl. 00:56.
2016-11-02, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat

Ut: Yotún, Berget (?), Sana, Carvalho, Mohlin, ev. Árnason (om ny mittback värvas), P. Johansson

Svanberg bör (ska) förvisso få mer speltid nästa säsong men Ghoddos tror jag hade varit ett bra tillskott. Kan man knyta till sig Haksabanovic ser jag gärna att man gör det. Skulle Adu eller Lewicki (kanske inte så troligt) säljas finns ersättning i truppen genom Rakip + att Eikrem kan gå in centralt vid behov.

Disclaimer: kanske lite för mycket FM över det hela men vad fan, klockan är ett på natten. Låt mig.

Jiloan Hamad väl?
2016-11-02, 04:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ryktena säger att vi fortfarande förhandlar med Obasi men dessvärre är det inte speciellt realistiskt med en fortsättning..

Förvisso ska man sälja Isak först men det borde ge er tillräckligt mycket pengar för att kunna förlänga med Obasi. Nu tror jag inte att Wesström gör misstaget att bränna en större summa på Obasi för han lär väl kosta en hel del misstänker jag. Har du hört något om hur mycket Obasi begär för att vara kvar?

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Varför det? Obasi har bättre meriter på högre nivå än Chibuke med Bundesliga och Champions League samt landslagsspel. Sen att vi i Sverige hade kanske mer koll på Chibuke sen hans tid i Häcken där han var bra är en annan sak.

Jag gick mest på att han hade en svår skada samt inte tillhört något lag på ett bra tag. Jag trodde helt enkelt inte att han skulle göra det så bra som han gjort det. Inget snack om saken att Obasi är en riktigt bra spelare men jag trodde han skulle vara för "ringrostig" för att lyfta AIK.

Chibuke var trots allt ordinarie i sitt turkiska lag. Jag tror Chibuke har fortfarande mycket fotboll i sig och kommer lyfta det lag han går till här näst, han passade väl helt enkelt inte i Norlings spelsätt.
2016-11-02, 07:38
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:

Vet inte hur gammal intervjun Lundh gjorde med Simon Thern men han öppnade ju för att återvända till MFF om han inte fick mer speltid i Herenveen. Dock vet jag inte status på honom eller om han ens hade platsat i MFF av dags dato.
2016-11-02, 08:10
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vet inte hur gammal intervjun Lundh gjorde med Simon Thern men han öppnade ju för att återvända till MFF om han inte fick mer speltid i Herenveen. Dock vet jag inte status på honom eller om han ens hade platsat i MFF av dags dato.

Han är välkommen tillbaka, men inte utan att det har försvunnit ett par mittfältare. Det finns ingen plats nu.
2016-11-02, 09:45
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
En som flugit lite under radarn om man jämför med de jämnåriga som slagit igenom i Allsvenskan är 17-åringen Sead Haksabanovic i HBK. Åtta mål och sju assist från en kantposition är riktigt bra. Han lär flytta om Halmstad faller i kvalet och frågan är om han inte lämnar oavsett, ett år kvar på kontraktet så om det ska bli några pengar för Bollklubben är det i vinter man ska sälja. Var tror ni han tar vägen? Någon storklubbs ungdomslag eller en toppklubb i Sverige?

För sin egen del borde han stanna ett år till i HBK om dom nu går upp (vilket jag icke tror). Då får han fortsatt spela mycket och utan kraven i en storklubb. Skulle HBK missa avancemang borde han välja en allsvensk klubb där han får spela så han kan ta steget till den nivån.
Hamnar han i en mitten/bottenklubb så kan han sedan ta steget till en toppklubb/utomlands.
Det finns ju tyvärr för många exempel på unga spelare som hoppat över steg och sedan fått ta sig flera tillbaka vilket är synd.

Citat:
Ursprungligen postat av WayneClooney
Jag har för mig att Norling blev sparkad en gång så sket han i att hitta ny klubb och reste runt istället för han ändå fick betalt av klubben tills han hitta nytt jobb. Kan ha varit Jörgen Lennartsson också.

JL åkte runt och var väl framförallt i Tyskland när han kickats från Ellos. Det verkar dock inte ha gjort nån nytta tränarmässigt ty det blev ingen tränargigant av honom ändå.
2016-11-02, 10:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Det som jag har sett av Fredrik Andersson har gjort att tycker att det är dags att satsa på Marco Johansson som andra val.
Hamad ser jag i fösta hand som en central mittfältare, han saknar speed. Jag tror att Svanberg bäst på mitten och inte på en kant.
Ghoddos på en kant tycker jag låter bra. P. Johannson är väl en bra kantlöpare och har väl en hyfsad speed.
Jag skulle gärna se MFF spela 3-5-2, vad tror du om det?
2016-11-02, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
För sin egen del borde han stanna ett år till i HBK om dom nu går upp (vilket jag icke tror). Då får han fortsatt spela mycket och utan kraven i en storklubb. Skulle HBK missa avancemang borde han välja en allsvensk klubb där han får spela så han kan ta steget till den nivån.
Hamnar han i en mitten/bottenklubb så kan han sedan ta steget till en toppklubb/utomlands.
Det finns ju tyvärr för många exempel på unga spelare som hoppat över steg och sedan fått ta sig flera tillbaka vilket är synd.
Att han spelar i en Allsvensk klubb som inte förväntas tillhöra toppen ser jag som omöjligt, Halmstad vill nog ha pengar som bara MFF, AIK, Elfsborg, Norrköping och kanske Göteborg kan betala. Går Halmstad upp så ökar chanserna att han blir kvar från 0% men fortsatt en liten chans med tanke på kontraktsläget och det förmodat stora intresset. Svensk toppklubb, europeisk mellanliga med hyfsad chans till speltid eller u/reservlag/lånekarusell i en riktigt stor klubb ser jag som alternativen. Jag tror som du att bäst chans har man om tar lagom stora steg i sitt val av klubblag. Speltiden bör prioriteras.
2016-11-02, 13:10
Medlem
gato12s avatar
Vad händer med Erik Andersson i MFF? Var ju den stora jättetalangen i svensk fotboll när han plockades in från Landskrona och fick väl en hel del skadeproblem. Men han är ju fortfarande ung om han får chansen att spela regelbundet. Låna ut eller sälja?

Edit: förmodligen lite för trångt på mittfältet för honom, nu när Svanberg slagit igenom också.
2016-11-02, 13:10
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vad händer med Erik Andersson i MFF? Var ju den stora jättetalangen i svensk fotboll när han plockades in från Landskrona och fick väl en hel del skadeproblem. Men han är ju fortfarande ung om han får chansen att spela regelbundet. Låna ut eller sälja?

Är för tillfället korsbandsskadad. Jag tycker väl att han borde fått chansen någon gång.
2016-11-02, 13:13
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Är för tillfället korsbandsskadad. Jag tycker väl att han borde fått chansen någon gång.
Kuhn verkar ju dock inte riktigt vara tränaren som lyfter fram era unga spelare riktigt...? Tog ju ett tag innan han gav Svanberg chansen och då bara för att typ halva laget var indisponibelt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in