2016-11-12, 13:09
Medlem
kostymnisses avatar
Alvbåge är alltså med på jippot Blåvitt-båten imon, vem tar ansvaret att sälja honom till Stena Lines korplag för en låda öl?

I övrigt är det ju rejält jobbigt att inte få besked om Omarsson, jag vill ha ett positivt besked där då kan man gå i idé ett tag.
2016-11-12, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Inget mig emot förutsatt att vi slår Zlatan-rekordet, gillar naturligtvis Isak som fan både som person och som spelare men för dessa pengar är det sälj, sälj & sälj! som gäller, som det ser ut nu är det såklart ytterst tveksamt om han spelar i AIK 2017.

Isak är en kille med fötterna på jorden, ser inte att gått på hypen av sig själv ett dugg och bara det är beundransvärt.

Ptja läste precis att Napoli är villiga att lägga 80 miljoner kr, i sammanhanget är det en liten klubb (ganska svårt att ta in).

Så är det, han verkar vara väldigt mogen och klok för sin ålder(själv hade man ju typ ölkrig i främmande människors kök vid den åldern, dvs allmänt svinig, jobbig och ego ), svårt att inte tycka om honom som person, så man får hoppas att han fattar rätt beslut.

För att klå Zlatans transfer behöver AIK få in ca 96 mille, om man räknar på inflation. Det känns inte omöjligt.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-11-12 kl. 13:56.
2016-11-12, 15:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Så är det, han verkar vara väldigt mogen och klok för sin ålder(själv hade man ju typ ölkrig i främmande människors kök vid den åldern, dvs allmänt svinig, jobbig och ego ), svårt att inte tycka om honom som person, så man får hoppas att han fattar rätt beslut.

För att klå Zlatans transfer behöver AIK få in ca 96 mille, om man räknar på inflation. Det känns inte omöjligt.

Var kommer alla pengarna ifrån? 96 mille för en oprövad 17-åring?

Jag såg på FK att Juventus var beredda på att bjuda 150 mille. Otroligt.
Senast redigerad av bagarn29 2016-11-12 kl. 15:48.
2016-11-12, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Var kommer alla pengarna ifrån? 96 mille för en oprövad 17-åring?

Zlatan var väl inte speciellt mycket mer meriterad 2001. Sedan skrev jag inte att det är troligt, men det är inte omöjligt

Sedan har kapitalmängden i fotboll ökat sedans 2001, ökade investeringar(eller intäkter) driver förändringar i kapitalmängden, och i fotboll är kapitalmängden ofta väldigt avgörande för vad som kan åstadkommas. 2001 var inte Roman Abramovitj ägare av Chelsea, idag är han bara en i mängden. Addera lukrativa avtal(tv etc), t ex för PL klubbar.
2016-11-12, 16:02
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Zlatan var väl inte speciellt mycket mer meriterad 2001. Sedan skrev jag inte att det är troligt, men det är inte omöjligt

Sedan har kapitalmängden i fotboll ökat sedans 2001, ökade investeringar(eller intäkter) driver förändringar i kapitalmängden, och i fotboll är kapitalmängden ofta väldigt avgörande för vad som kan åstadkommas. 2001 var inte Roman Abramovitj ägare av Chelsea, idag är han bara en i mängden. Addera lukrativa avtal(tv etc), t ex för PL klubbar.

Zlatan har inte bara talang. Han har även haft psyket och fysiken redan från början.

Som jag ser det så den som betalar mer än 25-30 mille för Isak i dagsläget tar en stor risk.
2016-11-12, 16:04
Medlem
Citat:
Zlatan har inte bara talang. Han har även haft psyket och fysiken redan från början.

Som jag ser det så den som betalar mer än 25-30 mille för Isak i dagsläget tar en stor risk.

nu börjar du nog bli dement. på vilket sätt hade zlatan "fysiken" när han blev såld till ajax utöver det faktum att han var.... lång? finns väl en anledning att han enligt sin bok blev satt i hårdträning på gymmet av capello (eller om det nu var ännu tidigare redan i ajax).
Senast redigerad av M.S 2016-11-12 kl. 16:08.
2016-11-12, 16:06
Medlem
Citat:

Jag tycker nog Isak känns rätt stabil psykiskt, han har såklart inte Zlatans sinnessjuka fysik dock, men det har väldigt få.

Ja, det kan jag hålla med om.
2016-11-12, 16:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
nu börjar du nog bli dement. på vilket sätt hade zlatan "fysiken" när han blev såld till ajax utöver det faktum att han var.... lång? finns väl en anledning att han enligt sin bok blev satt i hårdträning på gymmet av capello (eller om det nu var ännu tidigare redan i ajax).

Citat:
Han tränade även taekwondo i 14–17-årsåldern i Malmöklubben Enighet och fick svart bälte.

Jag har aldrig sysslat med taekwondo men jag inbillar mig att det inte ger sämre fysik och balans.
Fast vad vet en dement man som jag?
2016-11-12, 16:22
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sysslat med taekwondo men jag inbillar mig att det inte ger sämre fysik och balans.
Fast vad vet en dement man som jag?

svenska wikipedia lol.

"Zlatan Ibrahimovic, 29, fick i dag ta emot ett svart hedersbälte i taekwondo."

"- Han får ett honorärt svart bälte för att han har gjort mycket för sporten och skapat god pr kring den, förklarar Almö."
2016-11-12, 16:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
svenska wikipedia lol.

"Zlatan Ibrahimovic, 29, fick i dag ta emot ett svart hedersbälte i taekwondo."

"- Han får ett honorärt svart bälte för att han har gjort mycket för sporten och skapat god pr kring den, förklarar Almö."

Menar du att han inte tränade taekwondo?
2016-11-12, 16:26
Medlem
Citat:
Menar du att han inte tränade taekwondo?

nej, jag menar att han inte direkt fick svart bälte under tonåren när han lekte taekwando i nån sunkig lokal i malmö som ditt citat vill få det att se ut som.

(OT: för övrigt går taekwando knappt att ta seriöst efter ha bevittnat det i OS under sommaren)
2016-11-12, 16:34
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:

25-30 mille vore en stor risk för en allsvensk klubb men knappast för en storklubb som omsätter miljarder.

Zlatans första säsong var en stor besvikelse och Ajax var på väg att sälja honom. Knappast någon säker investering och vinsten blev inte så stor när man sålde honom som man hoppats på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in