2016-11-02, 00:56
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
I slutet av programmet säger dom att vi lämnar alltid över allt material till polisen.
Alltså visar dom sin utredning och vad dom kommit fram till sedan är det upp till polisen att se om det finns något som är intressant. Det bör det finnas även om det är svårt att åtala. Däremot så kanske man kan få ändan ur vagnen och förhöra paj lite mer ingående och gå tillbaka i utredningen och se om man missat något viktigt. Jag kan tänka mig att en viss person tycker att det kryper närmare och det kan inte kännas allt för trevligt. Notera att paj aldrig varit misstänkt i detta fallet under 30 år. Det lutar nästan åt skandal.

Det måste vara obehagligt att långsamt känna hur nätet dras åt...
Jag tror du har rätt! Du kan analysera vissa användares inlägg i tråden.
Citera
2016-11-02, 00:59
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
I slutet av programmet säger dom att vi lämnar alltid över allt material till polisen.
Alltså visar dom sin utredning och vad dom kommit fram till sedan är det upp till polisen att se om det finns något som är intressant. Det bör det finnas även om det är svårt att åtala. Däremot så kanske man kan få ändan ur vagnen och förhöra paj lite mer ingående och gå tillbaka i utredningen och se om man missat något viktigt. Jag kan tänka mig att en viss person tycker att det kryper närmare och det kan inte kännas allt för trevligt. Notera att paj aldrig varit misstänkt i detta fallet under 30 år. Det lutar nästan åt skandal.

Precis, så är det nog, upp till polisen sen. Ja otroligt konstigt att PAJ aldrig varit misstänkt i detta fall.
Då även Evas väninna som intervjuades i programmet ansåg honom som suspekt.
Japp lutar åt skandal i detta fall och några har skäl att inte lyfta på locket allt för mycket.
Citera
2016-11-02, 01:12
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Mark och Bosse har absolut ingenting materiellt att förlora på det. Det DE skulle förlora på det i första hand är väl prestige och sånt. Men det kanske vissa programledare skiter i om de tjänar mycket pengar...

DÄREMOT

Har TV4-gänget(produktionsbolaget) inblandade ALLT ATT FÖRLORA på att komma med falska påhittade uppgifter:

Alla från researcher till ansvarig utgivare riskerar att förlora sina arbeten...

Därför tror jag inte de har några "falska, påhittade uppgifter".

Jag tror därför de som arbetade med programmet är övertygade om att denna "Mr.P" kan vara inblandad i mordet på Eva! Och min åsikt är att de har rätt!

Ja, och borde de flesta med lite smart förmåga inse, men inte vissa här, dessa gör allt för att misskreditera programmet och göra stackars PAJ som oskyldigt utpekad misstänkt.
Citera
2016-11-02, 01:16
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Kan denne "Mr.P" knytas till fler mord?

Hästkopplingen, modus operandi, viktimologin...kan "Mr.P" misstänkas vara en s.k seriemördare?

Citerar mig själv här för att förtydliga några saker. Den här bajs-skrivaren "Joe Blow" tyckte att jag hade gjort mig löjlig med att ens ta upp dubbel/seriemördar-teorier. Och jag håller med! Jag riskerar att göra mig löjlig! Men..."Life´s a risk"

Om, och nu bara OM alltså...denne "Mr.P" skulle vara GM i Eva-mordet. Detta mord var alltså 30 år sedan.

Är det då rimligt att utgå ifrån att han INTE skulle ha mördat igen?
Senast redigerad av MyBladeIsSharp 2016-11-02 kl. 01:18.
Citera
2016-11-02, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja, och borde de flesta med lite smart förmåga inse, men inte vissa här, dessa gör allt för att misskreditera programmet och göra stackars PAJ som oskyldigt utpekad misstänkt.

Vad jag tror Blow och andra missar är att TV4 väljer enkla fall att undersöka, att poliser under 1980-talet misskötte fall är vi nog alla överens om, men Söderström-fallet är inte Palme-mordet eller styckmordet. Kramfors är inte en storstad med x antal GM. GM är Kramforsbo, vi kan dessutom få ner antal potentiella GM, tex om det är en missbrukande galning, var kom cykeln ifrån? Inga cyklar har rapporterats som stulna under den här tiden i Kramfors, någon heroinist som får syn på Eva vid Bruket och hoppar på sin damcykel känns oerhört osannolikt.

Studerar vi Evas närmiljö ser vi ett antal potentiella GM, exet Mr M, Mr P samt möjligen den nya pojkvännen. Statistiskt sett talar allt för att GM finns bland dessa herrar, någon i tråden skrev att Eva brukat ta den nya pojkvännen till Kramfors men inget verkar säkert att han är där mordnatten, så herren i Sundsvall kan vi nog utesluta tillsvidare. Då återstår ett antal personer, inklusive Sture som också kanske ska nämnas, och visst borde dessa ha nämnts mer men det kanske inte fanns tid? Vill man veta mer om Sture finns dessutom mängder på nätet.

Sen att Paj får komma till tals under tveksamma former och inte är "förberedd", det var väl snarare så att Paj ringde upp själv, och hade då tid att "förberedda" sig, vilket i sig är en kuslig tanke, om man är oskyldig behöver man väl knappast sitta och fundera på vad man ska säga? Och hade man inte talat med Paj hade Joe Blow och andra klagat på det. Nu fick han komma till tals och var och en får bedöma hur trovärdig han är.

Så kunde Mark/Bo lösa fallet på en "kafferast"? Man lyckades få fram en trolig GM som inte tidigare presenterats iallafall, det tycker jag är bra.
Senast redigerad av echoesofglory 2016-11-02 kl. 01:50.
Citera
2016-11-02, 01:50
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Vad jag tror Blow och andra missar är att TV4 väljer enkla fall att undersöka, att poliser under 1980-talet misskötte fall är vi nog alla överens om, men Söderström-fallet är inte Palme-mordet eller styckmordet. Kramfors är inte en storstad med x antal GM. GM är Kramforsbo, vi kan dessutom få ner antal potentiella GM, tex om det är en missbrukande galning, var kom cykeln ifrån? Inga cyklar har rapporterats som stulna under den här tiden i Kramfors, någon heroinist som får syn på Eva vid Bruket och hoppar på sin damcykel känns oerhört osannolikt.

Studerar vi Evas närmiljö ser vi ett antal potentiella GM, exet Mr M, Mr P samt möjligen den nya pojkvännen. Statistiskt sett talar allt för att GM finns bland dessa herrar, någon i tråden skrev att Eva brukat ta den nya pojkvännen till Kramfors men inget verkar säkert att han är där mordnatten, så herren i Sundsvall kan vi nog utesluta tillsvidare. Då återstår ett antal personer, inklusive Sture som också kanske ska nämnas, och visst borde dessa ha nämnts mer men det kanske inte fanns tid? Vill man veta mer om Sture finns dessutom mängder på nätet.

Sen att Paj får komma till tals under tveksamma former och inte är "förberedd", det var väl snarare så att Paj ringde upp själv, och hade då tid att "förberedda" sig, vilket i sig är en kuslig tanke, om man är oskyldig behöver man väl knappast sitta och fundera på vad man ska säga? Och hade man inte talat med Paj hade Joe Blow och andra klagat på det. Nu fick han komma till tals och var och en får bedöma hur trovärdig han är.

"Mr.P" skyllde på att han var "upptagen". Politiskt möte med vänsterpartiet? Eller var han tvungen att samla sig och fundera en stund?
Citera
2016-11-02, 01:59
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Så kunde Mark/Bo lösa fallet på en "kafferast"? Man lyckades få fram en trolig GM som inte tidigare presenterats iallafall, det tycker jag är bra.

Cykelmannen nämndes visst i programmet, varför fortsätter du att ifrågasätta detta?
Du kan kolla igenom programmet igen om du inte sett hela, som det ju verkar?

Rikskrim hade nog fullt upp av Palmemordet 1986, eller hur?
Annars kan de självklart efterfrågas i svårlösta fall.
Citera
2016-11-02, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Cykelmannen nämndes visst i programmet, varför fortsätter du att ifrågasätta detta?
Du kan kolla igenom programmet igen om du inte sett hela, som det ju verkar?

Rikskrim hade nog fullt upp av Palmemordet 1986, eller hur?
Annars kan de självklart efterfrågas i svårlösta fall.

Sture nämns ja, men Mark och Bo går inte in på varför de avfärdar honom,, eller andra personet som mr M, tex, som Eva handlat möbler med veckan innan mordet. Vem var han och var han svartsjuk eller våldsam? Nu tror jag mer på Paj men mer fakta om alla figurer i Evas närhet hade inte skadat, men det fanns som sagt kanske inte tid.
Senast redigerad av echoesofglory 2016-11-02 kl. 02:10.
Citera
2016-11-02, 02:09
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Sture nämns ja, men Mark och Bo går inte in på varför de avfärdar honom,, eller andra personet som mr M, tex, som Eva handlat möbler med veckan innan mordet. Vem var han och var han svartsjuk? Nu tror jag på paj men mer fakta om alla figurer i Evas närhet vore bra.

Det vore naturligtvis utmärkt för kvalitén på spekulationerna i tråden om vi hade tillgång till mer fakta om de personer du nämnde
Citera
2016-11-02, 02:14
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Sture nämns ja, men Mark och Bo går inte in på varför de avfärdar honom,, eller andra personet som mr M, tex, som Eva handlat möbler med veckan innan mordet. Vem var han och var han svartsjuk? Nu tror jag mer på Paj men mer fakta om alla figurer i Evas närhet hade inte skadat, men det fanns som sagt kanske inte tid.

"Mr.M" nämns enbart blixtsnabbt av Bosse vid meningsutbytet på pizzerian. Han nämns som en person som Eva "dated"(Bosse talade engelska). Och sedan nämns han inte mer i programmet. Kanske en student i Umeå? (Man träffade många brudar på universitetet minns jag )

Bodde denna "Mr.M" i en studentkorridor i Umeå, var det kanske förståeligt att de avfärdade honom blixtsnabbt från mordet...?

En studentkorridor med halva klassen som alibi?
Senast redigerad av MyBladeIsSharp 2016-11-02 kl. 02:21.
Citera
2016-11-02, 02:21
Medlem
Sinclairs avatar
Nu börjar det ju bisarrt igen. Jag upprepar, tv4-programmet är ett skitprogram och de gör mer för att förvirra än motsatsen.
Återigen, bara rekonstruktionen där de kör en väg som inte fanns 1987 säger det mesta.
Den obevisade slutsatsen att cykeln i källaren är identisk med den som var slängd vid vägen var inte mycket bättre. Andra påståenden kan också ses som skumma.

Polisen har ju dementerat en sak, nämligen att Paj inte granskades 1987. Vad som vägde över då vet vi inte, någon här spekulerade i vittnesmål från mamman. Vi vet inte vem som gav ett alibi till Sture, trots att det fanns ett vittne som så honpm på Domus på fredagskvällen. Själv sade han sig inte minnas något. I en tidningsartikel sas att två lämnat dna - Sture och en "bekant till Eva", jag tolkar det senare som Paj. Jag tror också att utan bekännelse så blir det inget åtal om man inte lyckas testa dna-spåren och får träff.

Seriemördarspåret är kreativt. Så mycket kan man väl säga.
Citera
2016-11-02, 02:25
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Nu börjar det ju bisarrt igen. Jag upprepar, tv4-programmet är ett skitprogram och de gör mer för att förvirra än motsatsen.
Återigen, bara rekonstruktionen där de kör en väg som inte fanns 1987 säger det mesta.
Den obevisade slutsatsen att cykeln i källaren är identisk med den som var slängd vid vägen var inte mycket bättre. Andra påståenden kan också ses som skumma.

Polisen har ju dementerat en sak, nämligen att Paj inte granskades 1987. Vad som vägde över då vet vi inte, någon här spekulerade i vittnesmål från mamman. Vi vet inte vem som gav ett alibi till Sture, trots att det fanns ett vittne som så honpm på Domus på fredagskvällen. Själv sade han sig inte minnas något. I en tidningsartikel sas att två lämnat dna - Sture och en "bekant till Eva", jag tolkar det senare som Paj. Jag tror också att utan bekännelse så blir det inget åtal om man inte lyckas testa dna-spåren och får träff.

Seriemördarspåret är kreativt. Så mycket kan man väl säga.

Du är lite diffus på det fetade kan du lista exakt vilka påståenden som är skumma?

P.S: Seriemördarspåret är INGET spår. Det är en endast fundering från min sida. Men tack för att du inte förlöjligade mig där åtminstone! "Kreativ" ser jag som en positiv kritik

P.P.S: Lägg ner "Sture"- spåret, han är inte skyldig till detta mord. Jag tänkte skriva något elakt men med tanke på vad du skrev om mig så skriver jag istället: "Sture-spåret är kreativt. Så mycket kan man väl säga."

EDIT: Sture HADE ett alibi. "Mr.P" HADE inget alibi.
Senast redigerad av MyBladeIsSharp 2016-11-02 kl. 02:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in