Citat:
Ursprungligen postat av
Joe Blow
Nej, jag kan inte skriva en lista som friar P från misstankar. Och du kan inte skriva en lista som talar för att P skulle vara förövaren. Ingen av oss har tillgång till utredningen. Vi kan däremot spekulera och gissa vilt. Mer kan vi inte och det borde du inse. Att skena iväg och förklara något som löst och fladdra iväg ytterligare och spekulera om seriemördare gör dig bara löjlig.
Du har uttryckt att grunden för din "övertygelse" är Bosses och Marks underhållnings-TV-program. Vet du vad dom fick ta del av av utredningen? Vet du vad polisen fick dela med sig? Vet du hur länge man intresserade sig för fallet? Varför fick vi inte se dom lägga fram sin hypotes till polisen för att få deras reaktion? Eller gjorde man det och klippte bort det då det? Att diskutera sig fram till den mest troligaste ur ett statistiskt perspektiv och av sin erfarenhet och sluta med det är inte seriöst. Det är ett hugskott som måste bevisas lika mycket som en mindre trolig gärningsman. Samtalet med P var så taffligt och oseriöst att det gränsade till ren parodi. Cykeltramset likaså. Det var utfodring med stor sked till en utsvulten skara som gapade stort och åt med god aptit. Det smakar nog lika gott på torsdag.
En anledning för mig att vara på flashback
är för att spekulera! Och ja! Det är
jag personligen som spekulerade om "seriemördare"! Det är min spekulation och ingen annans i tråden! Så lasta inte hela flashback-tråden för den! Men det är så här du håller på:
Du skippar saklig kritik
Du går till koleriska personangrepp
Du generaliserar att
alla i tråden har exakt samma teorier som mig och alla andra
Du hånar alla som skriver i tråden
Du har enbart svepande anklagelser mot allt
...och för att sedan "köpa dig fri" så skriver du själv att
"jag kan minsann ingenting om någonting i detta fall" - precis som du tror att det ger dig intryck av att vara ödmjuk...
Vi har inte till gång till FUP. Det är vi i tråden medvetna om. Men du vill inte hjälpa till, så man kan undra vad ditt intresse är att fortsätta sprida din skit över oss i tråden, Mark och Bosse och alla andra på flashback?
Vad är din agenda? Att "Mr.P" skall anses var oskyldig eller? Jag förstår dig inte helt enkelt.