2016-11-01, 22:46
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Alla är idioter, och fallet kommer aldrig gå att lösa alltså? Det låter lite pessimistiskt.

Eller nihilistiskt?
Citera
2016-11-01, 22:52
Medlem
Det påstås ju överallt att Mark och Bo "löste" ett 30-årigt fall över en kafferast, det kan ju stämma, men vi vet inte hur mycket tid som lagts ned på detta fall. Att ett fall granskas med nyktra ögon utan förutfattade meningar är väl positivt, att i lugn och ro se över det viktigaste materialet, höra vänner och bekanta till mordoffret berätta saker de kanske inte vågat förut är väl också ett litet steg framåt?
Citera
2016-11-01, 22:55
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Det påstås ju överallt att Mark och Bo "löste" ett 30-årigt fall över en kafferast, det kan ju stämma, men vi vet inte hur mycket tid som lagts ned på detta fall. Att ett fall granskas med nyktra ögon utan förutfattade meningar är väl positivt, att i lugn och ro se över det viktigaste materialet, höra vänner och bekanta till mordoffret berätta saker de kanske inte vågat förut är väl också ett litet steg framåt?

Programmet är ju ihopklippt och hoppar dessutom i tiden?. Hur kan det vara på en kafferast? Nej, den teorin stämmer inte heller - precis som "galne okände mördaren"-teorin inte heller stämmer!
Citera
2016-11-01, 23:08
Medlem
Citat:
Alla är idioter, och fallet kommer aldrig gå att lösa alltså? Det låter lite pessimistiskt.

Så Sveriges eget Twin Peaks får ingen upplösning, ledsamt...Paj kommer aldrig att erkänna, han vet att det blåser över, men kan han bo kvar?
Senast redigerad av echoesofglory 2016-11-01 kl. 23:10.
Citera
2016-11-01, 23:23
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Jag antar att du var en av de som arbetade på rikskrim på den tiden?

Men allvarligt, du verkar helt och hållet sakna förmågan att ge saklig kritik. Kan du skriva en lista på punkter som friar "Mr.P" från misstankar som GM till Eva-mordet? Om du gör detta ger du oss möjligheten att bemöta dessa på ett seriöst sätt!

Annars blir det enbart pajkastning mellan oss två, men det kanske det du vill ha?
Nej, jag kan inte skriva en lista som friar P från misstankar. Och du kan inte skriva en lista som talar för att P skulle vara förövaren. Ingen av oss har tillgång till utredningen. Vi kan däremot spekulera och gissa vilt. Mer kan vi inte och det borde du inse. Att skena iväg och förklara något som löst och fladdra iväg ytterligare och spekulera om seriemördare gör dig bara löjlig.

Du har uttryckt att grunden för din "övertygelse" är Bosses och Marks underhållnings-TV-program. Vet du vad dom fick ta del av av utredningen? Vet du vad polisen fick dela med sig? Vet du hur länge man intresserade sig för fallet? Varför fick vi inte se dom lägga fram sin hypotes till polisen för att få deras reaktion? Eller gjorde man det och klippte bort det då det? Att diskutera sig fram till den mest troligaste ur ett statistiskt perspektiv och av sin erfarenhet och sluta med det är inte seriöst. Det är ett hugskott som måste bevisas lika mycket som en mindre trolig gärningsman. Samtalet med P var så taffligt och oseriöst att det gränsade till ren parodi. Cykeltramset likaså. Det var utfodring med stor sked till en utsvulten skara som gapade stort och åt med god aptit. Det smakar nog lika gott på torsdag.
Citera
2016-11-01, 23:24
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpos
Då tackar jag för detta pris😂😂😂
Man behöver inte vara speciellt stark för att hugga nån med en vass kniv 11gånger!
Luckorna är väl exempelvis motivet!
Umgås man med en person som man anser är en aggressiv stalker?
Inte jag.
Varför kom inte dessa uppgifter fram från början?
Men jag kanske ska lämna detta åt proffsen(som dig)

Alltså du kan inte ha läst mycket om fallet, inte ens sett programmet som nyligen visats!
Men du orkar skriva om detta, vilken är din agenda här undrar man, trolldeckare, kanske?
Citera
2016-11-01, 23:36
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Nej, jag kan inte skriva en lista som friar P från misstankar. Och du kan inte skriva en lista som talar för att P skulle vara förövaren. Ingen av oss har tillgång till utredningen. Vi kan däremot spekulera och gissa vilt. Mer kan vi inte och det borde du inse. Att skena iväg och förklara något som löst och fladdra iväg ytterligare och spekulera om seriemördare gör dig bara löjlig.

Du har uttryckt att grunden för din "övertygelse" är Bosses och Marks underhållnings-TV-program. Vet du vad dom fick ta del av av utredningen? Vet du vad polisen fick dela med sig? Vet du hur länge man intresserade sig för fallet? Varför fick vi inte se dom lägga fram sin hypotes till polisen för att få deras reaktion? Eller gjorde man det och klippte bort det då det? Att diskutera sig fram till den mest troligaste ur ett statistiskt perspektiv och av sin erfarenhet och sluta med det är inte seriöst. Det är ett hugskott som måste bevisas lika mycket som en mindre trolig gärningsman. Samtalet med P var så taffligt och oseriöst att det gränsade till ren parodi. Cykeltramset likaså. Det var utfodring med stor sked till en utsvulten skara som gapade stort och åt med god aptit. Det smakar nog lika gott på torsdag.

En anledning för mig att vara på flashback är för att spekulera! Och ja! Det är jag personligen som spekulerade om "seriemördare"! Det är min spekulation och ingen annans i tråden! Så lasta inte hela flashback-tråden för den! Men det är så här du håller på:

Du skippar saklig kritik
Du går till koleriska personangrepp
Du generaliserar att alla i tråden har exakt samma teorier som mig och alla andra
Du hånar alla som skriver i tråden
Du har enbart svepande anklagelser mot allt

...och för att sedan "köpa dig fri" så skriver du själv att
"jag kan minsann ingenting om någonting i detta fall" - precis som du tror att det ger dig intryck av att vara ödmjuk...

Vi har inte till gång till FUP. Det är vi i tråden medvetna om. Men du vill inte hjälpa till, så man kan undra vad ditt intresse är att fortsätta sprida din skit över oss i tråden, Mark och Bosse och alla andra på flashback?

Vad är din agenda? Att "Mr.P" skall anses var oskyldig eller? Jag förstår dig inte helt enkelt.
Citera
2016-11-01, 23:38
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Herregud det är ju det vi gjort hela tiden, det som framkom programmet!
Inte ens polisen, med Börje Öhman i spetsen har kommenterat något fel i det som visats i programmet. Så lägg av med tramset nu, det är upp till dig att bevisa felaktigheter i programmet. Annars bör du knipa om dess felaktigheter! Vad är din agenda börjar man undra? Sen kan du titta på programmet från början till slut, vilket du absolut inte kan ha gjort baserat på de korkade sakerna du slängt ur dig här i tråden. Vet du det, vet du det? frågar du oss..... Vad vet du då?
Citera
2016-11-01, 23:39
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Polisen hade ju en Cold Case grupp för ett antal år sedan som GW var inblandad i innan han gick i pension. Dessa var enligt vad man menade bland de vassaste man kunde hitta i landet för denna typ av utredande. Att detta fall granskades kan vi ta för givet. Det var flera utredare som definitivt hade tillgång till allt material. Dom ägnade garanterat mer tid åt ärendet än vad Mark och Bosse gjorde. Att dom intresserade sig för P är självklart. Dom gick mig veterligen inte vidare till någon åklagare med vad dom menade på var lösningen. Det verkar inte bekymra någon i denna tråd. Gapiga och bredkäftade TV-personligheter anses mer trovärdiga än seriösa gråa och trista utredare.
Citera
2016-11-01, 23:43
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Polisen hade ju en Cold Case grupp för ett antal år sedan som GW var inblandad i innan han gick i pension. Dessa var enligt vad man menade bland de vassaste man kunde hitta i landet för denna typ av utredande. Att detta fall granskades kan vi ta för givet. Det var flera utredare som definitivt hade tillgång till allt material. Dom ägnade garanterat mer tid åt ärendet än vad Mark och Bosse gjorde. Att dom intresserade sig för P är självklart. Dom gick mig veterligen inte vidare till någon åklagare med vad dom menade på var lösningen. Det verkar inte bekymra någon i denna tråd. Gapiga och bredkäftade TV-personligheter anses mer trovärdiga än seriösa gråa och trista utredare.

Det vet vi inte. Du måste bekräfta denna uppgift ifall du vill att vi ska börja spekulera i vad den gruppen kom fram till.

Du verkar rent allmänt ganska avundsjuk på Mark och Bosse...det är min åsikt.
Citera
2016-11-01, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
Nån som vet vad Evas föräldrahem har för adress idag? Finns huset kvar? Kan det vara Kapellvägen 5? Det har ju säkert förändrats mycket där runtikring? Undra när alla lägenhetshus däruppe på bruket byggdes? Korsningen Limstagatan - Herrgårdsvägen verkar inte finnas idag? Fanns inte Industrivägen då?
Har vi nån Kramforsbo här som kan berätta?

Kontorsvägen 7 om jag inte minns fel.
Citera
2016-11-01, 23:53
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Det vet vi inte. Du måste bekräfta denna uppgift ifall du vill att vi ska börja spekulera i vad den gruppen kom fram till.

Du verkar rent allmänt ganska avundsjuk på Mark och Bosse...det är min åsikt.
Enligt media och GW granskades samtliga ouppklarade mord som inte blivit preskiberats. Man gick vidare med ett tiotal som man bedömde kunna leda till åtal. Av det kan man dra slutsaten att det är väldigt svårt att seriöst utreda mord efter lång tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in