2016-11-01, 21:33
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpos
Har inte läst sista 20 sidor men de flesta verkar ju tro det är paj.
Själv är jag jävligt tveksam!
Lämnade systern och kompisen dessa "fakta" om paj efter mordet? Verkar inte finnas något om det?
Dessutom så verkar ju folk alltid trott att Eva och paj var ett par fram till nu.
Tänk om de faktiskt var ett par och han faktiskt skulle höra av sig till Eva på natten,inte konstigt att han var orolig då!
Min kanske vågade gissning är att systern och kompisen ligger bakom mordet!
Kanske blev mördad i bilen(huggen i nacken)
2 tjejer kan utan problem bära ut henne och arrangera så det ska se ut som en våldtäkt(vem skulle misstänka en tjej då)
Hunden springer fram å tillbaka och skäller så de tar det säkra före det osäkra och dödar hunden.
Cykeln kanske inte alls har nåt med mordet att göra.
Allt går på räls och tjejerna blir aldrig ens granskade i mordutredningen!
Helt plötsligt ska det göras ett tv-program om mordet och det börjar ställas en massa frågor igen och denna gång är det inga idioter som det var i mordutredningen.

De blir nervösa och bestämmer sig för att lämna dessa uppgifter nu!
Givetvis finns det luckor i mitt resonemang men jag tycker det finns lika många luckor i era teorier också.
Tyvärr tror jag aldrig detta mord blir uppklarat!

1. HAHAHAHAHAHA! Fan vad roligt detta var att läsa. Starka tjejer elva knivhugg genom Evas jeansjacka! De måste bägge två varit sjukt starka! Turades de om med samma kniv alltså?

2. Ja men skriv då ut "luckorna" i teorin om "Mr.P" som vi har? Annars kan vi ju inte bemöta det du skriver?

Jag utnämner dig till årets flashbacksdeckar-troll! (Instiftar blixtsnabbt ett pris till dig!)

Jag, i motsats till dig, tror däremot att detta mord redan ÄR uppklarat. Av Mark och Bosse.

Det var "Mr.P". "Mr.P" uppfyller för övrigt alla kriterium för att vara en s.k seriemördare!
Senast redigerad av MyBladeIsSharp 2016-11-01 kl. 21:37.
Citera
2016-11-01, 21:47
Medlem
Jimposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
1. HAHAHAHAHAHA! Fan vad roligt detta var att läsa. Starka tjejer elva knivhugg genom Evas jeansjacka! De måste bägge två varit sjukt starka! Turades de om med samma kniv alltså?

2. Ja men skriv då ut "luckorna" i teorin om "Mr.P" som vi har? Annars kan vi ju inte bemöta det du skriver?

Jag utnämner dig till årets flashbacksdeckar-troll! (Instiftar blixtsnabbt ett pris till dig!)

Jag, i motsats till dig, tror däremot att detta mord redan ÄR uppklarat. Av Mark och Bosse.

Det var "Mr.P". "Mr.P" uppfyller för övrigt alla kriterium för att vara en s.k seriemördare!

Då tackar jag för detta pris😂😂😂
Man behöver inte vara speciellt stark för att hugga nån med en vass kniv 11gånger!
Luckorna är väl exempelvis motivet!
Umgås man med en person som man anser är en aggressiv stalker?
Inte jag.
Varför kom inte dessa uppgifter fram från början?
Men jag kanske ska lämna detta åt proffsen(som dig)
Citera
2016-11-01, 21:51
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpos
Då tackar jag för detta pris😂😂😂
Man behöver inte vara speciellt stark för att hugga nån med en vass kniv 11gånger!
Luckorna är väl exempelvis motivet!
Umgås man med en person som man anser är en aggressiv stalker?
Inte jag.
Varför kom inte dessa uppgifter fram från början?
Men jag kanske ska lämna detta åt proffsen(som dig)

Nej, tvärtom! Jag vill att du skriver mer om dina teorier. Det är inte ovanligt att misstänkta försöker "injicera sig" in i vad polis och allmänhet intresserar sig för!

Så för all del. Låt höra mer av dina teorier!
Citera
2016-11-01, 21:53
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Nej, tvärtom! Jag vill att du skriver mer om dina teorier. Det är inte ovanligt att misstänkta försöker "injicera sig" in i vad polis och allmänhet intresserar sig för!

Så för all del. Låt höra mer av dina teorier!

Har jag förstått detta rätt? Den enda "luckan" vi har är motivet alltså?
Citera
2016-11-01, 22:11
Medlem
TeddyoFreddy1s avatar
Har en känsla av att många i K-fors vet en hel del, är övertygade om vem som mördade Eva men bestämt sig för att låta saken vara, inte engagera sig.....det var ju så längesedan, vad ska det vara bra för, det som skett har skett.....skulle den misstänkta åka dit skulle ju dennes familj lida oerhört, i onödan...bäst att låta det vara.

Tror att de som utbildar sig till polis har en utmärkt fysik och är säkert fantastiska på många sätt, men att vara delaktiga i en mordutredning kräver intelligens, och ett analytiskt och systematiskt tankesätt och jag har då aldrig stött på en sådan polis......det borde införas en separat akademisk utbildning för de som ska jobba med svårare mordfall o likn.
Citera
2016-11-01, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyoFreddy1
Har en känsla av att många i K-fors vet en hel del, är övertygade om vem som mördade Eva men bestämt sig för att låta saken vara, inte engagera sig.....det var ju så längesedan, vad ska det vara bra för, det som skett har skett.....skulle den misstänkta åka dit skulle ju dennes familj lida oerhört, i onödan...bäst att låta det vara.

Tror att de som utbildar sig till polis har en utmärkt fysik och är säkert fantastiska på många sätt, men att vara delaktiga i en mordutredning kräver intelligens, och ett analytiskt och systematiskt tankesätt och jag har då aldrig stött på en sådan polis......det borde införas en separat akademisk utbildning för de som ska jobba med svårare mordfall o likn.

Så oskyldigt utpekade ska få fortsätta lida, visst Sture måste ju vara runt 70 år men borde ha rätt till upprättelse, precis som Eva.
Citera
2016-11-01, 22:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Den uppfattningen har polisen också gett uttryck för i flera år (att många vet vem det är alltså). Problemet är kanske att de som vet inte har några bevis, och om man då anger mördaren så riskerar man att det slutar med att man själv blir kritiserad för att man "misstänker" någon.
Senast redigerad av Draifos 2016-11-01 kl. 22:22.
Citera
2016-11-01, 22:19
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Så oskyldigt utpekade ska få fortsätta lida, visst Sture måste ju vara runt 70 år men borde ha rätt till upprättelse, precis som Eva.

Rätt till upprättelse för brottsoffer och oskyldigt utpekade...

Ja, precis. De personer i Kramfors som vet någonting men valt att inte berätta för mördarens familjs skull, måste emellertid också ta hänsyn till detta faktum. Evas föräldrar "sörjde ihjäl sig"...

EDIT: Det krävs dock att man har en viss karaktär och ryggrad för att berätta! Men titta då på Pia i programmet. HON bangade inte för att berätta allt hon visste i nationell TV! Hon börjar kännas mer och mer som en hjälte i mina ögon...
Senast redigerad av MyBladeIsSharp 2016-11-01 kl. 22:26.
Citera
2016-11-01, 22:35
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:

Det var därför rikskrim var där i flera veckor med några av sina bästa förmågor. Dom åkte runt i landet och assisterade polisdistrikten i ärenden som detta. Dom hade oftast den bakgrund du efterlyser. Trots det gick dom bet. Dom krånglade väl till det hela med att beakta allt som framkommit i utredningen.

Det blev betydligt enklare trettio år senare när två TV-pajasar fann lösningen på bara några timmar och lyckades dessutom övertyga några så till den milda grad att det inte räckte med detta mord. Dessa har nu hittat en alldeles egen seriemördare i P! Samtidigt som dom skrattar åt Quick-utredningen och tycker synd om Sven som blev oskyldigt misstänkt. Man slutar aldrig att häpna över folks totala brist på vett och sans.
Citera
2016-11-01, 22:40
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det var därför rikskrim var där i flera veckor med några av sina bästa förmågor. Dom åkte runt i landet och assisterade polisdistrikten i ärenden som detta. Dom hade oftast den bakgrund du efterlyser. Trots det gick dom bet. Dom krånglade väl till det hela med att beakta allt som framkommit i utredningen.

Det blev betydligt enklare trettio år senare när två TV-pajasar fann lösningen på bara några timmar och lyckades dessutom övertyga några så till den milda grad att det inte räckte med detta mord. Dessa har nu hittat en alldeles egen seriemördare i P! Samtidigt som dom skrattar åt Quick-utredningen och tycker synd om Sven som blev oskyldigt misstänkt. Man slutar aldrig att häpna över folks totala brist på vett och sans.

Jag antar att du var en av de som arbetade på rikskrim på den tiden?

Men allvarligt, du verkar helt och hållet sakna förmågan att ge saklig kritik. Kan du skriva en lista på punkter som friar "Mr.P" från misstankar som GM till Eva-mordet? Om du gör detta ger du oss möjligheten att bemöta dessa på ett seriöst sätt!

Annars blir det enbart pajkastning mellan oss två, men det kanske det du vill ha?
Citera
2016-11-01, 22:43
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:

Suck vad kan jag svar på detta? Är du avundsjuk på Mark och Bosses framgångar? Har Bo Åström varit din chef en gång i tiden? Som jag skrivit tidigare: framför allt det material du äger som kan fria "Mr.P" från misstankar angående Eva-mordet, så bemöter denna tråd dessa!
Citera
2016-11-01, 22:45
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Man slutar aldrig att häpna över folks totala brist på vett och sans.
Alla är idioter, och fallet kommer aldrig gå att lösa alltså? Det låter lite pessimistiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in