2016-11-08, 22:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Mannen med hund var den som nästan blev påkörd på natten men den placerade PAJ där dagen efter i stället... leakage kallas det. Man tar något som är sant men placerar det vid fel tidpunkt.
Visst, han kan ljuga. Men frågan här var ju också om de vid huset verkligen kunde se att det inte fanns någon man med hund där. Har de ens tillbakavisat P:s uppgifter förresten?
Citera
2016-11-08, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
"Vid huset" har jag läst någonstans. Punkt 3 är fyndplatsen och punkt 4 föräldrahemmet på den här bilden: http://www.mysterium24.se/wp-content/uploads/evaso-flygfoto_500.jpg

I programmet tycker jag att man ser rätt bra upp mot krönet, och det borde väl vara lätt att se ned, men det är ju inspelat årtionden senare och vid en annan årstid. Fast hur visste hundföraren att det var något där? Var det så lätt att se kroppen, han försvinner ju helt sen verkar det som..
Citera
2016-11-08, 22:36
Medlem
Citat:
Visst, han kan ljuga. Men frågan här var ju också om de vid huset verkligen kunde se att det inte fanns någon man med hund där. Har de ens tillbakavisat P:s uppgifter förresten?

Båda vittnena, AS och en vän nekade ju till att en hundförare var där i programmet.
Citera
2016-11-08, 22:39
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
I programmet tycker jag att man ser rätt bra upp mot krönet, och det borde väl vara lätt att se ned, men det är ju inspelat årtionden senare och vid en annan årstid. Fast hur visste hundföraren att det var något där?
Att hon låg där hade kanske varit känt en stund bland grannarna som var ute och letade. Någon hade väl t.ex. hunnit gå in och ringa till P och berätta, och han hade tagit sig dit.
Citera
2016-11-08, 22:39
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Mannen med hund vid mordplatsen berättade PAJ om i programmet och någon man med hund såg inte systern och vännen som stod uppe i backen.
Dom har fin sikt därifrån i och med att det är en backe.
Citera
2016-11-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontsiuspilatus
En sak har jag lärt mig,om en person som far med lögner som man kan verifiera,så är det mycket troligt att han ljuger fler gånger.Jag kan upplysa att du fortsätter med din påståenden, jag är inte Mr P blev du besviken nu.

Läste du pressklippet jag länkade till? Det står i första raden "cirka en och en halv timme efter mordet", av klippet framgår det ju att det var kl 00.30!! Om jag ville vilseleda eller ljuga varför klippte jag inte bort det? Det jag skrev i tråden om klockslaget var ju ett slarvfel, och nej jag tror inte du är P och har aldrig hävdat det.
Citera
2016-11-08, 22:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Båda vittnena, AS och en vän nekade ju till att en hundförare var där i programmet.
Men diskuterades det här redan vid tiden för mordet, eller kommer det fram först nu trettio år senare?
Citera
2016-11-08, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Om jag minns rätt så står Evas syster och en till uppe i backen ca 100 m från mordplatsen och det är helt omöjligt att PAJ kan se var dom tittar när dom är så långt borta.
Inte ens på halva avståndet hade han lyckats pricka rätt plats genom att se vad dom tittar, så enda möjligheten för honom att veta var Evas kropp ligger är att han VET att den ligger där.
Enligt uppgifter i tråden så gick det inte att se från vägen var kroppen låg.

Om jag minns rätt igen... Dom som hittade kroppen hittade ett anteckningsblock på parkeringen som ligger på vänster sida av vägen och därifrån ser dom in i skogen att något ligger där.
Dom ser det alltså från parkeringen och kommer den vägen fram till kroppen och inte från vägen där PAJ sprang in.

Skulle tro att när Evas syster fick vetskap om att Eva var död och var hon låg så gick hon och vännen inte heller rakt in mot platsen från vägen... men det gjorde PAJ...
Dom gick antagligen till personerna som hade hittat kroppen och dom stod mest troligt på parkeringen för dom gick ju från kroppen för att larma... och då finns spår från parkeringen till kroppen men inga spår från vägen precis där PAJ stannade.

Här finns en länk till en karta och med tanke på att Eva slogs för sitt liv och avståndet från cykeln till mordplatsen så har mördaren jagat henne en bit.
Evas syster och en till stod på vägen nästan uppe vid föräldrahemmet så det finns inte en chans att dom med sina blickar kunde visa PAJ mordplatsen.
Dessutom så tror jag att mördaren inte gick ut ur skogen till grusvägen utan han tog vägen mot parkeringsplatsen och därifrån tog han sig hem för att hämta bilen.
Han dyker upp genomblöt på Kramm för att skaffa sig ett alibi och efter det så återvänder han till mordplatsen för att leta efter saker som kan avslöja honom och undanröja cykeln och kanske arrangera kroppen lite mer så det ska se ut som ett sexmord.
https://dacostarkivet.files.wordpress.com/2016/05/scan-296-page-61.jpg?w=599&h=979

Stort misstag av PAJ att han kunde springa till exakt rätt ställe från vägen!
Det är även ett stort misstag att han inte kör upp till systern först för att trösta henne vilket en normal människa skulle göra som inget visste om mordet.
Troligen sprang han till kroppen för att försäkra sig om att inget fanns där som kunde avslöja honom som han hade glömt i mörkret.
Mannen med ficklampan såg väl lite dåligt där i skogen på natten i all stress

Edit: OBS var parkeringen ligger och där blocket hittades och var cykeln låg. Där började mördaren jakten på sitt offer.

Konstigt att inte polisen tyckte det var konstigt redan då att han sprang in i skogen precis på rätt ställe, och ljög om en gubbe med hund! Det har gått 30 år redan, och först nu blossar det upp.

MrP måste vara helidiot om han ljuger om en sån sak som en hundförare som inte skulle existera, eftersom han vet att han har vittnen som kan avslöja honom, ingen smart GM precis. Helknäppt!
Citera
2016-11-08, 22:44
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
nej jag tror inte du är P och har aldrig hävdat det.
Det kanske är du som är P?
Citera
2016-11-08, 22:45
Medlem
Citat:
Men diskuterades det här redan vid tiden för mordet, eller kommer det fram först nu trettio år senare?

Ingen vet nog om systern berättat för polisen 1987 eller inte, men i programmet säger man båda nekar till att en hundförare varit där, eller att A berättat i förväg var Eva låg.
Citera
2016-11-08, 22:47
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Citat:
VA? Hur ska det här med mannen med hunden dagen efter vid mordplatsen ha kunnat diskuterats för 30 år sen när uppgiften kom fram först i programmen som en förklaring från PAJ till varför han sprang in i skogen på exakt rätt ställe?
Citera
2016-11-08, 22:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
MrP måste vara helidiot om han ljuger om en sån sak som en hundförare som inte skulle existera, eftersom han vet att han har vittnen som kan avslöja honom, ingen smart GM precis. Helknäppt!
Men hade han klantat sig och avslöjat sig så där så var han ju redan en helidiot, och då hade han inget val än att dra till med en nödlögn. Hur skulle han annars förklara att han visste var kroppen var?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in