Citat:
Ursprungligen postat av
Spider-Girl
Åh fy! Nu är jag väl påverkad och subjektiv eftersom jag hatar Richie som karaktär så mycket, men tror ändå att David Proval hade varit galet fel för den här rollen. Hans kroppstorlek, utstrålning, utseende, röst...inget matchar Big T:s karaktär.
Fast första valet för Tony S var faktiskt Ray Liotta.
David Proval hade dock varit ett särdeles uselt val. Normalt sett på film så spelar kroppslängd mindre roll, det är tämligen enkelt att kompensera för det med kameravinklar, skor osv. Tom Cruise är 1.70 och det har inte hindrat honom i hans karriär i actionfilmer, exemplen är många. David Proval är förvisso som Cruise, 1.70, men han har helt enkelt inte James Gandolfinis pondus.
För övrigt så bör, i mitt tycke, Tony gestaltas av någon med riktigt italienskt påbrå. Proval är jude utan italienska rötter. Till och med Edie Falco (Carmela) ser inte så väldigt italiensk ut pga att hon utöver italienska även har svenska rötter. Det är i och för sig inte så ovanligt att judar spelar italienare i Hollywood men huvudrollen är ändå så pass viktig, Proval har svårt att övertyga som italienare, han ser helt enkelt för judisk ut. Samma sak för övrigt med Tonys och Carmelas dotter Meadow, spelad av Jamie-Lynn Sigler, som heller inte har italienska utan kubanska rötter och i mitt tycke så fungerar hon inte som dotter till Tony och Carmela helt enkelt eftersom hon inte liknar dem och dessutom är för mörk. Regissören David Chase ville efter någon säsong eller så in i serien byta ut henne men det gick inte då alltför många scener med henne redan var inspelade.