2016-09-04, 18:23
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
I det här inlägget finns en lista på alla som är med både i Maffiabröder och Sopranos, fler än man tror. Kul läsning

(FB) Diskussioner om The Sopranos

Var visst några fler
Citera
2016-09-05, 10:18
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Var visst några fler
Ursprungligen skulle ju Tony och Carmella spelas av Ray Liotta och Lorraine Braco. Liotta blev inte castad och Braco tyckte Dr M passade bättre för henne.
Citera
2016-09-06, 23:36
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Ursprungligen skulle ju Tony och Carmella spelas av Ray Liotta och Lorraine Braco. Liotta blev inte castad och Braco tyckte Dr M passade bättre för henne.
Älskar Ray Liotta, men han hade inte gjort den här rollen samma rättvisa som Gandolfini!
Citera
2016-09-07, 00:50
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst

Har för mig att Liotta tackade nej då han inte ville fastna i en serie utan istället göra film.
Skådisen som spelar Richie Aprile var också ett av valen att att gestalta Tony Soprano.
Citera
2016-09-07, 05:50
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Skådisen som spelar Richie Aprile var också ett av valen att att gestalta Tony Soprano.
Åh fy! Nu är jag väl påverkad och subjektiv eftersom jag hatar Richie som karaktär så mycket, men tror ändå att David Proval hade varit galet fel för den här rollen. Hans kroppstorlek, utstrålning, utseende, röst...inget matchar Big T:s karaktär.
Citera
2016-09-07, 20:07
Medlem
junazs avatar
Citat:
Älskar Ray Liotta, men han hade inte gjort den här rollen samma rättvisa som Gandolfini!
Med facit i hand hade nog ingen annan kunnat göra den rollen som Gandolfini. Den var som klippt och skuren för honom, fulländad rolltolkning!
Citera
2016-09-29, 09:02
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Köpte hem sopranosboxen igår komplett med alla säsonger. Nu har jag en jävla massa timmars njutning!
Citera
2016-10-01, 14:07
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Köpte hem sopranosboxen igår komplett med alla säsonger. Nu har jag en jävla massa timmars njutning!
Bättre blir det inte! 😍 Minns när jag köpte boxen 2009 och klämde 72 avsnitt på en månad
Citera
2016-10-12, 14:06
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Jag har fått slut på bra serier att titta på, så nu funderar jag på att ge mig på att se om hela den här serien från början. Följde den från 1999-2007 (som jag har för mig var perioden under vilken den sändes på TV?), spelade in alla avsnitt på VHS, men sedan gick min VHS-spelare sönder -07 och då slängde jag alla mina band (som faktiskt innehöll en hel del bra filmer och serier) och har inte återvänt till serien sedan dess, förutom med lite nostalgitrippande på Youtube ibland (tittar just nu igenom en serie klipp från vilken säsong det nu var, där Vito Spatafore ertappades som gay, rätt så humoristiskt ibland), det finns en hel del bra klipp där. Får se om jag orkar ge mig in på det här projektet.
Citera
2016-10-12, 15:27
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Jag har fått slut på bra serier att titta på, så nu funderar jag på att ge mig på att se om hela den här serien från början. Följde den från 1999-2007 (som jag har för mig var perioden under vilken den sändes på TV?), spelade in alla avsnitt på VHS, men sedan gick min VHS-spelare sönder -07 och då slängde jag alla mina band (som faktiskt innehöll en hel del bra filmer och serier) och har inte återvänt till serien sedan dess, förutom med lite nostalgitrippande på Youtube ibland (tittar just nu igenom en serie klipp från vilken säsong det nu var, där Vito Spatafore ertappades som gay, rätt så humoristiskt ibland), det finns en hel del bra klipp där. Får se om jag orkar ge mig in på det här projektet.
Jag gjorde som du, följde den från 1999 och spelade in allt på VHS, det var guld värt att köpa DVD-boxen sen och plöja allt i ett svep. Du lär inte ångra det projektet
Citera
2016-10-14, 11:04
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Jag gjorde som du, följde den från 1999 och spelade in allt på VHS, det var guld värt att köpa DVD-boxen sen och plöja allt i ett svep. Du lär inte ångra det projektet

Nu har jag tittat på första avsnittet under morgonen, så projektet är igång Skönt att man hade några års distans till den här serien. Jag minns att jag när den sändes tittade sönder många avsnitt, men nu när jag såg pilotavsnittet igen så minns jag varför jag gillade den här serien och hur fullkomligt genialisk den är.
Citera
2016-10-22, 10:50
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Nu har jag snart betat av hela tredje säsongen. Grymt bra serie. Särskilt skådespeleriet och karaktärsporträtten håller väldigt hög klass. En serie, som aldrig blir ointressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in