Ibland, när jag ser enskilda avsnitt, kan jag ändå tycka att Tonys(och C:s) barn är överflödiga och utfyllnad, och jävligt onödiga. För vad gör egentligen Meadow? Springer runt och gnäller och halvbölar om maffian, T, byter studielinje och sen har en kille då och då.
Och AJ är mest bråkig i början och senare intar han någon förnuftig och filosofisk, om än ur en deprimerad synvinkel, röst.
Men de utvecklas i princip ingenting, och gör ingenting konkret heller för den delen, och är mest där för att Tony och Carmela ska ha nåt att prata/bråka om, känns det som.
Nu blev det dock alldeles för kritiskt mot de stackars maffiaungarna

Menade kanske inte så hårt, men i vissa avsnitt när jag bara ville se fetemaffiabråk, intriger om pengar, goomarsen etc. så kom alltid någon av ungarna in och då var T tvungen att vara pedagogisk och jobbig.
Ah, jag vet inte. Kanske måste de vara där som en motvikt mot maffialivet, brudarna, knarket och pengarna, men framför allt morden, våldet och hatet. Barnen representerade det goda som ändå fanns i Tony..Och att han ville ha bort dem från att välja samma liv som honom.
Gud vad jag vill ha mer säsonger av Sopranos!!
Detta blev rörigt...