2016-10-17, 22:21
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Jag tyckte innan turneringen startade att chansen för att någon skulle vinna miljonen var obefintlig, nu är man nästan ännu säkrare som du säger.

Nästan en hel vecka utan att något egentligen händer i snookervärlden, men sen är det full rulle nästan konstant till jul.

International Championship (23-30 oktober) Rankingturnering med £125 000 till vinnaren.
China Championship (1-5 november) Inbjudningsturnering med £200 000 till vinnaren. (Blir rankingstatus nästa år.)
Champion of Champions (7-12 november) Inbjudningstirnering med £100 000 till vinnaren.
Northern Ireland Open (14-20 november) Rankingturnering med £70 000 till vinnaren.
UK Championship (22 november-4 december) Rankingturnering med £170 000 till vinnaren.
German Masters Qualifiers (6-9 december) Kvalomgångar.
Scottish Open (12-18 december) Rankingturnering med £70 000 till vinnaren.

Får det till sju dagar totalt på nästan två månader utan att matcher spelas. Allt kommer inte TV-produceras/visas på Eurosport, men det får ju inte bli för mycket av det goda heller.
Väldigt mycket snooker.
Men som du skriver, får inte bli för mycket av det goda.
Vi var ett antal som var orolig angående kontraktet och förlängning på Eurosport och om BBC skulle fimpa snooker.
Säkert lär som du skriver inte allt visas, men känns som det inte blir mindre snooker på Eurosport.
Citera
2016-10-18, 00:02
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Säkert lär som du skriver inte allt visas, men känns som det inte blir mindre snooker på Eurosport.

Vad som visas framgår här...

(FB) Snooker.

Citera
2016-10-19, 00:09
Medlem
Moltas666s avatar
Reaktioner efter England Open...

https://theoldgreenbaize.com/2016/10/18/english-open-the-talking-points/

http://www.digitaljournal.com/sports/snooker-liang-wenbo-wins-the-english-open/article/477459

http://video.eurosport.co.uk/snooker/ronnie-o-sullivan-this-could-be-the-greatest-finish-to-a-final_vid937309/video.shtml

Mer nyheter här...

http://www.newsnow.co.uk/h/Sport/Snooker
Citera
2016-10-19, 23:02
Medlem
Moltas666s avatar
Det börjar närma sig nästa turnering...

Turneringslistan > http://www.snooker.org/res/index.asp?template=2&season=2016

International Championship > http://www.snooker.org/res/index.asp?event=517

Spelas den 23-30 oktober i Daqing, Kina.

Matchtråd kommer senare.
Citera
2016-10-20, 18:53
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Trevligt se till att fixa en skapligt uppkoppling också, så vi kan diskutera matcher och snooker i allmänhet.
Är jag hemma så hänger jag garanterat i tråden.
På återhörande.

Jajamensan!
Citera
2016-10-20, 20:40
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jajamensan!

Vad blev det...Eurosport Player?
Citera
2016-10-21, 14:02
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Vad blev det...Eurosport Player?

Jag försöker fortfarande. Vill ha Eurosport Player på svenska men det tycks finnas geografiska hinder mot det eftersom jag förs vidare till franska Eurosport.

Nåja, det är bara ett problem som ska övervinnas!
Citera
2016-10-22, 10:23
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag försöker fortfarande. Vill ha Eurosport Player på svenska men det tycks finnas geografiska hinder mot det eftersom jag förs vidare till franska Eurosport.

Nåja, det är bara ett problem som ska övervinnas!
När du endå är i Frankrike, åk upp till Paris och huvudkontoret för Eurosport och ge dom en rejäl örfil för deras stroke-prioriteringar.
Citera
2016-10-22, 17:38
Medlem
Moltas666s avatar
Matchtråd skapad för International Championship...

(FB) Snooker - International Championship - 23-30 oktober 2016
Senast redigerad av Moltas666 2016-10-22 kl. 17:56.
Citera
2016-10-22, 17:53
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Matchtråd skapad för International Championships...

Trevligt, jag kommer hänga med några dagar.
Citera
2016-10-22, 18:01
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Trevligt, jag kommer hänga med några dagar.

Det blir lite konstiga sändningstider för oss i Europa, det skiljer 6 eller 7 timmar.

Ibland håller sändningarna på till långt in på nattkröken...eller så får man sätta väckarklockan på tidig ringning så man hinner se sändningarna från Kina...
Citera
2016-10-22, 18:16
Medlem
Citat:
Matchtråd skapad för International Championship...

Inför turneringen kan vi konstatera några saker. International Championship har sedan den infördes för några år sedan varit den mest lukrativa av de kinesiska rankingturneringarna, varför den också är mycket viktig för rankingen. Dessutom är formatet med bäst av 11 från kval till kvart, följt av semi med bäst av 17 och final bäst av 19 riktigt bra.

Vad man lägger märke till direkt är att både Mark Allen och Barry Hawkins missade redan i kvalet. Extra surt för Allen som var i final för två år sedan och med tanke på den rullande rankingen därför tappar några placeringar och massor med poäng. Kyren Wilson deltar inte heller, han kvalade inte..

En annan spelare som har väldigt mycket att spela för är Ricky Walden, han vann nämligen turneringen (mot Allen) för två år sedan och om han inte gör en riktigt bra turnering nu kommer han sjunka mycket på rankingen. Han åker ur topp-16 med buller och bång om han inte tar sig till minst semifinal, vilket kanske inte är omöjligt men väl osannolikt.

Intressant är också att de fyra kinesiska tonåringarna (som jag tror är de fyra enda?) Zhou Yuelong, Yan Bingtao, Zhao Xintong och Wang Yuchen alla vann sina respektive kvalmatcher och får chansen i den kanske finaste turneringen de kan spela på hemmaplan i Kina. Jag förväntar mig ingen framskjuten placering för någon av dem, men samtliga har goda skrällchanser i någon/några omgångar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in