2016-10-15, 13:42
Medlem
Moltas666s avatar
Lite nytt i snookervärlden...

https://snookerhq.com/2016/10/15/semi-finals-at-the-english-open/

http://sport.bt.com/more-sport-hub/more-sport/ronnie-osullivan-knocked-out-of-the-english-open-by-chris-wakelin-S11364105300566

http://www.worldsnooker.com/champion-of-champions-group-draw-announced/

http://www.worldsnooker.com/northern-ireland-open-top-stars-scheduled/

Mera nyheter här...

http://www.newsnow.co.uk/h/Sport/Snooker
Citera
2016-10-16, 10:17
Medlem
Moltas666s avatar
Finalen i England Open går alltså mellan en engelsman, Judd Trump, och en kines, Liang Wenbo. Jag tror det symboliserar ungefär styrkeförhållandet i dagens snooker. Dom brittiska öarna har länge varit dominerande i snooker men Asien, speciellt i form av Kina, kommer starkt.

Lite statistik från föregående möten...

http://cuetracker.net/Head-to-Head/Judd-Trump/Liang-Wenbo

Domare i matchen är Greg Coniglio.
Citera
2016-10-16, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Finalen i England Open går alltså mellan en engelsman, Judd Trump, och en kines, Liang Wenbo. Jag tror det symboliserar ungefär styrkeförhållandet i dagens snooker. Dom brittiska öarna har länge varit dominerande i snooker men Asien, speciellt i form av Kina, kommer starkt.

Lite statistik från föregående möten...

http://cuetracker.net/Head-to-Head/Judd-Trump/Liang-Wenbo

Domare i matchen är Greg Coniglio.
Judd Trump måste naturligtvis ses som favorit i en final, med tanke på rutinen och att han spelade en förra helgen.

Statistiken talar ju för en jämn match, kan inte tänka mig att det blir många defensiva dueller i finalen direkt. Jag tror faktiskt att det som biter bäst på Trump just nu är att han får smaka på sin egen medicin, och då är Wenbo den perfekta spelaren att besegra honom.
Citera
2016-10-16, 10:42
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Judd Trump måste naturligtvis ses som favorit i en final, med tanke på rutinen och att han spelade en förra helgen.

Statistiken talar ju för en jämn match, kan inte tänka mig att det blir många defensiva dueller i finalen direkt. Jag tror faktiskt att det som biter bäst på Trump just nu är att han får smaka på sin egen medicin, och då är Wenbo den perfekta spelaren att besegra honom.

Jo, i min värld är Trump favorit. Han är helt enkelt väldigt svår att besegra för tillfället. Trump har dessutom vunnit 15 turneringar medan Wenbo bara vunnit 1.
Citera
2016-10-17, 10:42
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Jo, i min värld är Trump favorit. Han är helt enkelt väldigt svår att besegra för tillfället. Trump har dessutom vunnit 15 turneringar medan Wenbo bara vunnit 1.
Trodde också Trump skulle vinna, under veckan var han klart mest stabil plus vinsten i Bukarest.
Att den stora bonusen skulle gå ut även om Trump hade vunnit igår är mikroskopisk, nu är det helt obefintligt.
Till och med jag skulle våga spela på det.
Trevligt dag på er.
Citera
2016-10-17, 17:30
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Trodde också Trump skulle vinna, under veckan var han klart mest stabil plus vinsten i Bukarest.
Att den stora bonusen skulle gå ut även om Trump hade vunnit igår är mikroskopisk, nu är det helt obefintligt.
Till och med jag skulle våga spela på det.
Trevligt dag på er.

Matchreferattråden om English Open har stängt så jag skriver här i stället.

Jag försöker förstås följa snooker så mycket som möjligt härifrån Frankrike men det är inte riktigt samma sak när jag inte har Kim Hartman att lyssna på.
Citera
2016-10-17, 18:47
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Matchreferattråden om English Open har stängt så jag skriver här i stället.

Jag försöker förstås följa snooker så mycket som möjligt härifrån Frankrike men det är inte riktigt samma sak när jag inte har Kim Hartman att lyssna på.

Hur ser du på snooker i Frankrike? Via Eurosport i Frankrike eller via webben kanske?
Citera
2016-10-17, 19:22
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Hur ser du på snooker i Frankrike? Via Eurosport i Frankrike eller via webben kanske?

Via www.snooker.org och www.worldsnooker.com. Livebilder är det tyvärr skralt med. Mest beroende på att jag inte har skaffat mig en TV ännu. Har dock Eurosport Player (som jag inte installerat klart ännu). Tänkte komma till Sverige en sväng om några veckor och ta ner lite prylar, bl.a. en eller annan TV-apparat.
Citera
2016-10-17, 19:37
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Via www.snooker.org och www.worldsnooker.com. Livebilder är det tyvärr skralt med. Mest beroende på att jag inte har skaffat mig en TV ännu. Har dock Eurosport Player (som jag inte installerat klart ännu). Tänkte komma till Sverige en sväng om några veckor och ta ner lite prylar, bl.a. en eller annan TV-apparat.

OK...då är vi med. Eurosport Player är ganska bekvämt om man inte har någon TV. Hyfsad bild också.
Citera
2016-10-17, 19:52
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
OK...då är vi med. Eurosport Player är ganska bekvämt om man inte har någon TV. Hyfsad bild också.

Jag ska väl också lägga till att jag följer (och deltar) i detta forum när jag kan, om inte en massa attacker ställer till det förstås!

Ska nog testa Eurosport Player (på franska)!
Citera
2016-10-17, 22:02
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Jag ska väl också lägga till att jag följer (och deltar) i detta forum när jag kan, om inte en massa attacker ställer till det förstås!

Ska nog testa Eurosport Player (på franska)!
Trevligt se till att fixa en skapligt uppkoppling också, så vi kan diskutera matcher och snooker i allmänhet.
Är jag hemma så hänger jag garanterat i tråden.
På återhörande.
Citera
2016-10-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Till och med jag skulle våga spela på det. :
Jag tyckte innan turneringen startade att chansen för att någon skulle vinna miljonen var obefintlig, nu är man nästan ännu säkrare som du säger.

Nästan en hel vecka utan att något egentligen händer i snookervärlden, men sen är det full rulle nästan konstant till jul.

International Championship (23-30 oktober) Rankingturnering med £125 000 till vinnaren.
China Championship (1-5 november) Inbjudningsturnering med £200 000 till vinnaren. (Blir rankingstatus nästa år.)
Champion of Champions (7-12 november) Inbjudningstirnering med £100 000 till vinnaren.
Northern Ireland Open (14-20 november) Rankingturnering med £70 000 till vinnaren.
UK Championship (22 november-4 december) Rankingturnering med £170 000 till vinnaren.
German Masters Qualifiers (6-9 december) Kvalomgångar.
Scottish Open (12-18 december) Rankingturnering med £70 000 till vinnaren.

Får det till sju dagar totalt på nästan två månader utan att matcher spelas. Allt kommer inte TV-produceras/visas på Eurosport, men det får ju inte bli för mycket av det goda heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in