Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-22, 21:47
  #7537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Naturligtvis är det intressantare att se Mark Allen spela på hemmaplan under bästa sändningstid.

Det finns aldrig någonting intressantare än att se Jimmy White spela.

Dessutom vann han i denna sekund med 4 - 0.
Citera
2017-11-22, 22:28
  #7538
Medlem
TilleyHats avatar
Härligt med Jimmy White som äntligen vinner några matcher. Han har nog en hygglig chans att vinna sin nästa match också. För motståndet svarar Chris Wakelin.

Hemmaplan för Mark Allen hjälpte föga då han nyss åkte på däng mot Tian Pengfei som vann med 4-3 efter en hundraserie i avgörande frame.
Citera
2017-11-23, 16:16
  #7539
Medlem
TilleyHats avatar
Ojdå, jätteskräll i Northern Ireland Open idag: Elliot Slessor slår ut Ronnie O'Sullivan med 4-1 och går vidare till fjärde omgången där Mei Xiwen eller Sam Craigie väntar.

Mark Williams är också vidare från tredje rundan. Däremot fick en annan f.d. världsmästare sig en knäck i jakten på en Mastersplats då Neil Robertson förlorade mot Robert Milkins.

Intressanta matcher idag: Yan Bingtao mot Ryan Day. Kan gå hur som helst.

Jimmy White spelar just nu mot Chris Wakelin och ligger under med 0-1.
__________________
Senast redigerad av TilleyHat 2017-11-23 kl. 16:20.
Citera
2017-11-23, 17:20
  #7540
Medlem
TilleyHats avatar
UPPDATERING: White verkar gå mot förlust mot Wakelin. Underläge 0-3. Fin seger för 28-årige neo-proffset Li Yuan som vinner mot Anthony McGill med 4-3. Doherty se också ut att förlora. Liam Highfield leder stort i avgörande. Sam Craigie och Tiang Penfei är vidare till fjärde omgången.

UPPDATERING 2: Gary Wilson slår ut John Higgins med 4-3. Higgins ledde med 3-1 efter tre raka hundraserier men Wilson vänder. Starkt!

Det är inte så många "superstjärnor" kvar nu. Kanske läge för en överraskning? Yan Bingtao kanske? Eller varför inte Mark Williams? Intressant hur tävlingen har öppnat upp sig.
__________________
Senast redigerad av TilleyHat 2017-11-23 kl. 18:09.
Citera
2017-11-23, 18:22
  #7541
Medlem
På något sätt skönt att ROS förlorade idag. Detta tidiga uttåg bör vara bättre för hans chanser till en bra turnering i UK Championship. (Gäller iofs samtliga storspelare som redan åkt ut.) Jag har aldrig trott på att den där miljonen är möjlig, även om Scottish Open skulle fått ett uppsving om Ronnie hade kommit dit med de två första titlarna.

Ingen topp-16-spelare från den senaste officiella cutoffen till åttondelsfinal. Knepigt att ha någon favorit, men kanske Williams ändå. (Som du är inne på, TilleyHat)

Jag var helt övertygad om att Robertson skulle klara av Masterskvalificeringen nu när Bingham är avstängd, men det krävs en riktigt fin turnering i York för att det ska bli av. Perry eller Walden kan dessutom mycket väl vinna på söndag, då är det ännu fler inblandade där runt strecket.
Citera
2017-11-23, 21:51
  #7542
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
På något sätt skönt att ROS förlorade idag. Detta tidiga uttåg bör vara bättre för hans chanser till en bra turnering i UK Championship. (Gäller iofs samtliga storspelare som redan åkt ut.) Jag har aldrig trott på att den där miljonen är möjlig, även om Scottish Open skulle fått ett uppsving om Ronnie hade kommit dit med de två första titlarna.

Ingen topp-16-spelare från den senaste officiella cutoffen till åttondelsfinal. Knepigt att ha någon favorit, men kanske Williams ändå. (Som du är inne på, TilleyHat)

Jag var helt övertygad om att Robertson skulle klara av Masterskvalificeringen nu när Bingham är avstängd, men det krävs en riktigt fin turnering i York för att det ska bli av. Perry eller Walden kan dessutom mycket väl vinna på söndag, då är det ännu fler inblandade där runt strecket.

Jag har heller aldrig trott på den där med miljonen men visst hade det varit spännande om Ronnie O'Sullivan hade vunnit i Nordirland? Ärligt talat trodde jag han skulle softa sig förbi Elliott Slessor utan att behöva använda båda händerna. Jetlag kanske? Egentligen borde ROS ha varit extremt motiverad att vinna här med tanke på miljonen, mer än att återigen vinna UK. Behöver han vinna en UK eller en Masters ytterligare eller är det kanske stålarna som borde driva honom nu i elfte timmen av karriären? Han kanske har det så lugnt ekonomiskt att han kan koncentrera sig på de stora turneringarna men för några år sedan sa han själv i en intervju att han var sur över att behöva dela med sig av pengarna efter att ha gjort 147 i VM (när en annan senare gjorde samma sak) för "han behövde pengarna" för att köpa en Bentley. Nu kunde han inte köpa den, påstod han. Haha, jag vet inte, men hur som helst så hoppas jag att han är i storform till UK Championship och senare i Masters.
Citera
2017-11-23, 22:11
  #7543
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag har heller aldrig trott på den där med miljonen men visst hade det varit spännande om Ronnie O'Sullivan hade vunnit i Nordirland? Ärligt talat trodde jag han skulle softa sig förbi Elliott Slessor utan att behöva använda båda händerna. Jetlag kanske? Egentligen borde ROS ha varit extremt motiverad att vinna här med tanke på miljonen, mer än att återigen vinna UK. Behöver han vinna en UK eller en Masters ytterligare eller är det kanske stålarna som borde driva honom nu i elfte timmen av karriären? Han kanske har det så lugnt ekonomiskt att han kan koncentrera sig på de stora turneringarna men för några år sedan sa han själv i en intervju att han var sur över att behöva dela med sig av pengarna efter att ha gjort 147 i VM (när en annan senare gjorde samma sak) för "han behövde pengarna" för att köpa en Bentley. Nu kunde han inte köpa den, påstod han. Haha, jag vet inte, men hur som helst så hoppas jag att han är i storform till UK Championship och senare i Masters.
Jag tror det är en kombination av jetlag och att han har spelat alldeles för mycket under en dryg månad. Han kan knappast hunnit träna ordentligt för att underhålla den fina formen han haft.

Lite osäkert om UK blir så bra för Ronnies del kanske? Känns som att Selby kommer in extremt väl förberedd.

Som jag tolkar det är pengarna mer av en statussymbol för Ronnie. Hearn erbjuder miljonen enbart för att även han tror att det är en omöjlig uppgift. O'Sullivan skulle älska att göra det omöjliga, därför är miljonen en perfekt symbol för den bedriften.

Egentligen har jag inget belägg för det, men jag antar att prispengar inte är en så stor del av O'Sullivans inkomst. Det florerar nästan alltid rykten om att han får feta bonusar från arrangören om han bara deltar i de kinesiska turneringarna tex. Dessutom bör han göra bra med pengar på uppvisningar/reklamjippon och även bokskrivandet.
Citera
2017-11-23, 22:23
  #7544
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Jag tror det är en kombination av jetlag och att han har spelat alldeles för mycket under en dryg månad. Han kan knappast hunnit träna ordentligt för att underhålla den fina formen han haft.

Lite osäkert om UK blir så bra för Ronnies del kanske? Känns som att Selby kommer in extremt väl förberedd.

Som jag tolkar det är pengarna mer av en statussymbol för Ronnie. Hearn erbjuder miljonen enbart för att även han tror att det är en omöjlig uppgift. O'Sullivan skulle älska att göra det omöjliga, därför är miljonen en perfekt symbol för den bedriften.

Egentligen har jag inget belägg för det, men jag antar att prispengar inte är en så stor del av O'Sullivans inkomst. Det florerar nästan alltid rykten om att han får feta bonusar från arrangören om han bara deltar i de kinesiska turneringarna tex. Dessutom bör han göra bra med pengar på uppvisningar/reklamjippon och även bokskrivandet.

Ronnies framtid är nog tryggad, gissar jag. :-)
Citera
2017-11-24, 11:29
  #7545
Medlem
TilleyHats avatar
Verkligen en oväntad lineup i kvartsfinalerna. Williams högst rankade spelaren kvar. När hände det senast i kvarten av en rankingturnering?
Citera
2017-11-24, 19:06
  #7546
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Verkligen en oväntad lineup i kvartsfinalerna. Williams högst rankade spelaren kvar. När hände det senast i kvarten av en rankingturnering?
Håller mina tummar, enligt honom så tränar han lite mer nu. Elegant spelare!
Citera
2017-11-25, 09:12
  #7547
Medlem
Bingtao-Haotian 20.00
Slessor-Williams 14.00

Bingtao mot Williams i finalen önskar jag i alla fall. Williams är 6 år äldre än vad de två kineserna i kvällens semifinal är tillsammans. Bara en sån sak.
Citera
2017-11-25, 11:41
  #7548
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Bingtao-Haotian 20.00
Slessor-Williams 14.00

Bingtao mot Williams i finalen önskar jag i alla fall. Williams är 6 år äldre än vad de två kineserna i kvällens semifinal är tillsammans. Bara en sån sak.

Det är min önskefinal också men vilka som än går till final så har de förtjänat det.

Bingtao känns allt mer som Kinas blivande toppstjärna. Jag vet inte hur Haotian ska kunna rå på honom.

Slessor vet jag ingenting om egentligen men ser ut att ha haft en bra säsong och har han besegrat O'Sullivan så finns ju potential att vinna mot Williams.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback