Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-22, 17:34
  #1
Medlem
Moltas666s avatar
Det är dags för nästa snookertävling - International Championship 23-30 oktober 2016. Spelas i Baihu Media Broadcasting Centre, Daqing, Kina.

Försvarande mästare är John Higgins.

Länk till turneringslistan > http://www.snooker.org/res/index.asp...=2&season=2016

Länk till turneringen > http://www.snooker.org/res/index.asp?event=517

TV-tider...

Eurosport 1 > http://www.allatvkanaler.se/tabl%C3%A5/eurosport

Eurosport 2 > http://www.allatvkanaler.se/tabl%c3%a5/eurosport-2

För övriga tider gäller Eurosport Player.

http://livescores.worldsnookerdata.c...l-championship

Som vanligt tar vi alla chatkommentarer rörande pågående matcher i den här matchtråden. För övriga generella frågor så använder vi den vanliga snookertråden > (FB) Snooker.
__________________
Senast redigerad av Moltas666 2016-10-22 kl. 17:39.
2016-10-22, 17:56
  #2
Medlem
pettachis avatar
Mycket snooker är det nu.
Tävlingar från Kina är inte desamma.
Folktomma läktare surrande bakgrundsljud och skum färgsättning på bilden.
2016-10-22, 21:11
  #3
Medlem
Jag älskar sådana stora turneringar som den här och speciellt när ALLA är på plats

Synd om TV tiderna dock
2016-10-22, 21:51
  #4
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Mycket snooker är det nu.
Tävlingar från Kina är inte desamma.
Folktomma läktare surrande bakgrundsljud och skum färgsättning på bilden.

Tyvärr har vi fått vänja oss vid att sändningar från Asien (både Kina och Thailand) ofta störs av diverse oljud som elektroniskt brus, luftkonditioneringsanläggningar och närliggande motorvägar...

Färgsättningen stör mig lite och den beror (sägs det) på att man inte använder belysning med samma färgtemperatur som vi använder i Europa. Tunnare färger rent generellt och dessutom sämre bildkvalité trots att Eurosport sänder Eurosport 1 i HD. Jag misstänker att signalen någonstans på vägen förs över till SD-upplösning och då hjälper det inte att Eurosport sänder i HD.

Tekniskt sett så har asiaterna lite att lära från Europa.

Kim får, som vi andra, sätta klockan på ringning...
2016-10-23, 08:34
  #5
Medlem
Av någon anledning vaknade jag oförskämt tidigt idag, så varför inte se klart de riktigt tidiga matcherna tänkte jag?

Favoriterna höll till sist på TV-borden, Murphy vann över Robin Hull med 6-4 och Marco Fu vann över Akani Songsermsawad med 6-4. Thailändaren Songsermsawad har vi dock förmodligen inte sett för sista gången. Han är endast 21 år gammal och jag har noterat tidigare under säsongen att han gjort lite resultat. Av vad jag såg verkade han ha en otrolig känsla för vinklar i det offensiva spelet. Attackspelare som så många andra numera...

På övriga bord vann Zhou Yuelong över McGill (på tal om det jag skrev igår ) , Matthew Stevens över Chris Wakelin och Mark Joyce över Martin Gould.
2016-10-23, 08:39
  #6
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Av någon anledning vaknade jag oförskämt tidigt idag, så varför inte se klart de riktigt tidiga matcherna tänkte jag?

Favoriterna höll till sist på TV-borden, Murphy vann över Robin Hull med 6-4 och Marco Fu vann över Akani Songsermsawad med 6-4. Thailändaren Songsermsawad har vi dock förmodligen inte sett för sista gången. Han är endast 21 år gammal och jag har noterat tidigare under säsongen att han gjort lite resultat. Av vad jag såg verkade han ha en otrolig känsla för vinklar i det offensiva spelet. Attackspelare som så många andra numera...

På övriga bord vann Zhou Yuelong över McGill (på tal om det jag skrev igår ) , Matthew Stevens över Chris Wakelin och Mark Joyce över Martin Gould.
Trevligt med lite resultat, även cykel från Kina på 2an så kommer in senare. Det är +4 och regn här så blir nog mycket snooker idag.
2016-10-23, 08:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Trevligt med lite resultat, även cykel från Kina på 2an så kommer in senare. Det är +4 och regn här så blir nog mycket snooker idag.
Tror att den enda livesnooker som kommer visas på TV idag är i Eurosport 2 mellan 13.30 och 15.30.
2016-10-23, 09:18
  #8
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Tror att den enda livesnooker som kommer visas på TV idag är i Eurosport 2 mellan 13.30 och 15.30.
Japp kollade min Boxer-guiden precis efter jag skrivit inlägget och kunde konstatera detta.
På tvåan är det sedan bordtennis och sedan vanlig tennis, känns som dom kanske kunnat visa snooker där.
2016-10-23, 10:01
  #9
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Tror att den enda livesnooker som kommer visas på TV idag är i Eurosport 2 mellan 13.30 och 15.30.

Fint att du var på hugget redan tidigt i morse...

Det blir nog lite si och så med snookern nu i början. Jag tränar dessutom oftast på morgonen så det blir kanske lite eftermiddagssnooker senare.

Akani Songsermsawad skall vi hålla ögonen på, han har (vilket du nämner) gjort en del bra resultat.
2016-10-23, 14:54
  #10
Medlem
Moltas666s avatar
Nu är vi igång på ESP 2.
2016-10-23, 14:59
  #11
Medlem
Moltas666s avatar
Robertson leder 4-0 mot Oliver Lines.

Fru Moltas, som precis sprang förbi, konstaterar att Robertson inte sköter håret ordentligt, han är okammad. Kanske nyligen uppstigen från att ha nannat kudden så länge som möjligt?
2016-10-23, 15:24
  #12
Medlem
Moltas666s avatar
Inte ens Kim verkar veta vad Eurosport hittar på...

- En kort paus för reklam...

Pang...så blev det Watts utan att någon hängde med där. På vilket sätt kan det vara viktigare att sända reklam i 20 minuter när man har en pågående snookermatch?
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback