2016-10-22, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loser71
Tack, Cristall, ja ICA ger 1 % på dina inköp, medans Onecoin ger dig 10 % i Bonus.

Där kan vi snacka om Lojalitets bonus.......
Plus att du får Tokens som ger dig Onecoin som har ökat i värde
från €0.5 till dagens värde €6.95.
Vi kommer inom nån vecka att få en värdeökning igen dessutom......

I procent ger det en ökning på 1290 %.

Värdeökning= Ruja har bestämt!
Inse att OC's värde = 0 sä länge det inte är publikt.
Om "One Day" ,mot förmodan det blir publikt vet vi ju redan vad värdet blir
Citera
2016-10-22, 15:27
Medlem
Citat:
Som det har varit en längre tid nu så är det fler som säljer än de som vill köpa. Vilket gör att säljorderna går ut efter 5 dagar. Ett problem som Onecoin är väl medveten om. Lösningen heter OneForex. När denna funktion kommer igång så kommer Exchangen flyta på varje dag för alla som vill sälja Onecoin.

Citat:
Plus att du får Tokens som ger dig Onecoin som har ökat i värde
från €0.5 till dagens värde €6.95.
Vi kommer inom nån vecka att få en värdeökning igen dessutom......

Ok, så du säger att det finns fler säljare än köpare och sen påstår du att det påhittade värdet kommer att öka inom nån vecka? Jag skulle kunna ge nån simpel liknelse om hur orimligt det är men det känns överflödigt.

Sen påstår du också att med OneForex så kommer man att kunna sälja sina påhittade mynt obehindrat. Vad tror du händer med värdet då? Om det, som du säger, finns fler säljare än köpare och försäljningen är obegränsad?

Nej, jag vet inte varför jag försöker bemöta galenskap med logik...
Senast redigerad av mysmileisarifle 2016-10-22 kl. 15:31.
Citera
2016-10-22, 15:45
Medlem
Läsbar Artikel från yle.fi

https://svenska.yle.fi/artikel/2016/10/22/experter-varnar-kryptovalutan-onecoin
Citera
2016-10-22, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleeson
Jag har följt denna tråd sedan dag 1, enkom för att Juha har investerat pengar i ett projekt jag är delaktig i.

Jag avfärdade hela onecoin som bluff och trodde aldrig investeringen skulle göras öht.

Där blev jag dock överbevisad och att dom som sitter högst upp i ledet tjänar stora pengar är det inte längre ngn tvekan om.
Nej, och dom är väl förtjänta av de pengarna.
Dom har lagt ner otroligt mycke tid och möda,
och tack vare det så är Onecoin vad det är idag.

Citat:
Min närmsta kollega som sitter på samma kontor som jag gick in med 55.000kr i fredags så det kommer bli väldigt spännande att följa hans utveckling i detta, för han vet min inställning och är helt transparent mot mig.
Mycket klokt beslut. Låt oss anta att Dr Rujas prognos på att Onecoin har ett värde
på €50 andra kvartalet 2018. Då kommer hans paket att ha ökat från €6.95 till €50.

Dvs en ökning på 6195 %
Ett satsat kapital på 55 000 ger alltså: 55 000+ (55 000 * 61,95) = 3 462 250
eller ett snabbare sätt , vi använder tillväxtfaktor 62,95: 55 000 * 62,95 = 3 462 250 kr

Citat:
Det skrämmande är att han som gjort investeringen är högintellektuell och annars försiktig, men efter Thailands resan förra veckan har han träffat ledningen och dom har fått han på andra tankar...
Det finns inget skrämmande i det, endast för er med lågt IQ företer sig detta skrämmande och otänkbart.
Tyvärr är det här helt omöjligt att ta in för flertalet skribenter i denna tråd. Men så småningom om kommer även ni att kunna förstå vad Onecoin håller på med. Onecoin är på god väg att ändra på hur världen ser på framtidens betalsätt.

Folk som investerar i Onecoin är hög intellektuella människor. Vi har också ett flertal bevis på att Polismyndigheter går bet att stämpla Onecoin som Ponzi, Varför....jo därför det finns ett flertal högintellektuella personer som skapat Onecoin. Dr Ruja är naturligtvis den största hjärnan bakom Onecoin. Men det finns ett flertal andra också, utan att behöva gå in på deras namn.

Flertalet Advokater med långa Akademiska utbildningar kan inte i sina lagböcker finna att Onecoin uppfyller ett endaste kriterie för att få stämpeln Pyramidspel.
Senast redigerad av loser71 2016-10-22 kl. 16:19.
Citera
2016-10-22, 15:54
Medlem
Citat:

Mycket klokt beslut. Låt oss anta att Dr Rujas prognos på att Onecoin har ett värde
på €50 andra kvartalet 2018. Då kommer hans paket att ha ökat från €6.95 till €50.

Dvs en ökning på 6195 %
eller ett snabbare sätt , vi använder tillväxtfaktor 62,95: 55 000 * 62,95 = 3 462 250 kr

Det finns inget skrämmande i det, endast för er med lågt IQ företer sig detta skrämmande och otänkbart,
. Tyvärr är det här helt omöjligt att ta in för flertalet skribenter i denna tråd. Men så småningom om kommer även ni att kunna förstå vad Onecoin håller på. Onecoin är på god väg att ändra hur världen ser på framtidens betalsätt.

Folk som investerar i Onecoin är hög intellektuella människor. Vi har också ett flertal bevis på att Polismyndigheter går bet att stämpla Onecoin som Ponzi, Varför....jo därför det finns ett flertal högintellektuella personer som skapat Onecoin. Dr Ruja är naturligtvis den största hjärnan bakom Onecoin. Men det finns ett flertal andra också, utan att behöva på in på deras namn.

Flertalet Advokater med långa Akademiska utbildningar kan inte i sina lagböcker finna att Onecoin uppfyller ett endaste kriterie för att få stämpeln Pyramidspel.

Läs Tomas Storås som skriver Kandidatavhandling om One Coin

https://svenska.yle.fi/artikel/2016/10/22/experter-varnar-kryptovalutan-onecoin
Citera
2016-10-22, 16:29
Medlem
Citat:

Dvs en ökning på 6195 %

Det finns inget skrämmande i det, endast för er med lågt IQ företer sig detta skrämmande och otänkbart,
. Tyvärr är det här helt omöjligt att ta in för flertalet skribenter i denna tråd. Men så småningom om kommer även ni att kunna förstå vad Onecoin håller på. Onecoin är på god väg att ändra hur världen ser på framtidens betalsätt.

Folk som investerar i Onecoin är hög intellektuella människor. Vi har också ett flertal bevis på att Polismyndigheter går bet att stämpla Onecoin som Ponzi, Varför....jo därför det finns ett flertal högintellektuella personer som skapat Onecoin. Dr Ruja är naturligtvis den största hjärnan bakom Onecoin. Men det finns ett flertal andra också, utan att behöva på in på deras namn.

Har du ngn som helst aning om hur ledningen bakom onecoin ser ut?

Nu talar jag inte om utsagor och rykten utan om vad jag vet.

Hade det bekymrat dig det minsta ifall 99% är grovt kriminella och gravt beroende av olika kemiska produkter...? (Jag dömer ingen för det, har själv mina problem)

Bryr du dig ifall det finns en plan på en exit för dessa herrar / damer när verkligheten knackar på dörren?

Ifall dom låter alla som fick tid att vara med ett tag i karusellen får sina pengar tbks, vissa med ett litet plus och vissa med allt från lite back, till summor som ödelägger familjer etc... har du några betänkligheter i dessa scenarion?

Är allt bara en tidsfråga för dig där inga frågetecken finns på vägen tills du blir miljonär eller har du även objektiva tankar om detta?

Om du vågar vara sårbar och uttrycker dina farhågor istället för att radikalisera och snoppifiera all kunskap om makt onecoin har över oss andra så kanske du vinner lite cred i detta forum....
Citera
2016-10-22, 16:34
Medlem
Loser71, inser du inte att "värdet" per coin (som förövrigt inte finns på riktigt) sätts av Ruja? Vilket värde per coin ska det upp till innan du börjar ana att något inte stämmer?

Om hon "tror" värdet per coin kommer vara €50 2018 så kommer det nog också vara så Kan hon sätta värdet €1000 per coin och du fortfarande bara säger "WOW detta är ju jättebra, vilken grym produkt!" ?
Citera
2016-10-22, 21:56
Medlem
Är det ingen som reagerar på att genin bakom denna OneCoin, är faktiskt en bulgarier?

Dessutom är jag fullt övertygad om att dom flesta skribenter som är delaktiga i diverse MLM vet mycket väl vad dom gett sig in på. Dom vet att det är pyramidspel, den stora frågan är bara i vilket led dom haft turen att hamna i.

Loser71 verkar vara en hyfsat skarp person som bara driver med er och ni nappar på betet. Han vet att OneCoin är en scam men vad gör det ifall han gör pengar på det? Livet är inte rättvist, dom dummaste blir utnyttjade genom hela sina liv och det är därför det finns fattigdom och väldigt rika personer. Ät eller bli uppäten, Loser71 kanske är högt upp i näringskedjan och äter?
Senast redigerad av gärningsman 2016-10-22 kl. 22:03.
Citera
2016-10-22, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleeson
Har du ngn som helst aning om hur ledningen bakom onecoin ser ut?

Nu talar jag inte om utsagor och rykten utan om vad jag vet.

Hade det bekymrat dig det minsta ifall 99% är grovt kriminella och gravt beroende av olika kemiska produkter...? (Jag dömer ingen för det, har själv mina problem)
Har inga problem med det, alla som avtjänat ett straff ska rentvås och få en ny chans. Dr Ruja har nolltolerans på drogmissbruk och skulle aldrig tillåta medarbetare med missbruksproblem.

Citat:
Bryr du dig ifall det finns en plan på en exit för dessa herrar / damer när verkligheten knackar på dörren?
Såklart gör jag det, men vad har du för belägg att måla F-n på dörren....?

Citat:
Ifall dom låter alla som fick tid att vara med ett tag i karusellen får sina pengar tbks, vissa med ett litet plus och vissa med allt från lite back, till summor som ödelägger familjer etc... har du några betänkligheter i dessa scenarion?
Som vanligt ska man ALDRIG satsa mer än man anser sig har råd att förlora. Hur många svenskar har inte förlorat stort på svenska bankers råd när det gäller att placera sina pengar..........? Hur var det med Telia aktien.......?
Aktie skandal
Lider du fortfarande med dom........?

Citat:
Är allt bara en tidsfråga för dig där inga frågetecken finns på vägen tills du blir miljonär eller har du även objektiva tankar om detta?
Skulle jag haft sådana tankar skulle jag ha valt att vara tyst.....!

Citat:
Om du vågar vara sårbar och uttrycker dina farhågor istället för att radikalisera och snoppifiera all kunskap om makt onecoin har över oss andra så kanske du vinner lite cred i detta forum....
Är mer orolig för mitt pensionssparande, men efter det andra kvartalet 2018 så släpper jag den oron med.....
Citera
2016-10-22, 22:21
Medlem
Citat:
Just nu snittar det på 2 godkända uttag på 5 gjorda i veckan.

Skulle alla gå igenom skulle vi istället prata om summor
från 5 000 kr till 50 000 kr i månaden......
Hade det handlat om en normal marknadsplats hade priset sjunkit och du hade fått igenom alla 5 uttag.
Citat:
Ok, låt mig göra en liknelse, när du handlar på ICA t ex så får du en Bonus check på låt oss säga 50 kr.
Var kommer de pengarna från, jo från några andra kunder som har handlat och ICA handlaren har tjänat pengar från.

Har du samma känsla då.....?

Att din Bonus på ICA är snodd från någon annan kund som har handlat på ICA.....?
Nä, det hade du inte tänkt på......Fram med stämpeln det står "Klappmongo" på.....
ICA ger sina trogna kunder 1% rabatt. Det är en kostnad som ICA tar mot att de tror att du kommer handla mer hos dem och inte någon annanstans.

Onecoin ger istället en betydligt större "rabatt" till din upline. (Kommer inte ihåg hur mkt som går till bonusar, men det är en betydande del.)
Citat:
Som det har varit en längre tid nu så är det fler som säljer än de som vill köpa. Vilket gör att säljorderna går ut efter 5 dagar. Ett problem som Onecoin är väl medveten om. Lösningen heter OneForex. När denna funktion kommer igång så kommer Exchangen flyta på varje dag för alla som vill sälja Onecoin.
Återigen. Om det är fler som vill sälja än som vill köpa, så går priset normalt sett ner. Varför funkar inte Onecoin så?
Citat:
Hahaha.....ni är ju för Goa.....så fort ni blir
överbevisad så tar ni era Mobbings ord.

Men vad är det för skillnad mellan en Idiot och ett Klappmongo.....?
Skulle vara intressant och höra era kriterier för de olika uttrycken.....
Ibland när du visar din dumhet så blir man så trött att man inte vet vad man ska skriva. Du har inte överbevisat någon i den här tråden. Du har inte ens lyckats bevisa ngt öht. SKÄMMES!
Citera
2016-10-22, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Loser71, inser du inte att "värdet" per coin (som förövrigt inte finns på riktigt) sätts av Ruja? Vilket värde per coin ska det upp till innan du börjar ana att något inte stämmer?

Om hon "tror" värdet per coin kommer vara €50 2018 så kommer det nog också vara så Kan hon sätta värdet €1000 per coin och du fortfarande bara säger "WOW detta är ju jättebra, vilken grym produkt!" ?
Väldigt omoget svar, varför förlöjliga det hela......?
Citera
2016-10-23, 01:01
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Väldigt omoget svar, varför förlöjliga det hela......?

Det var bara en beskrivning av verkligheten, men med onecoin är ju det i stort sett samma sak som att förlöjliga.

Svara på frågan istället. Om Onecoin går ut imorgon med att värdet är €1000 helt plötsligt, skulle du börja tvivla då? Eller bara jubla över din rikedom och försöka lägga ut säljordrar (som naturligtvis inte skulle gå igenom)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in