2016-10-03, 11:42
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Intressant, även om jag knappast tror att hon kommer upp i 2-årskvalitet. Ställer till det mest för livvakten själv, även om man kan säga att hon hennes ställning gör brottet svårare. Å andra sidan kan kanske försvaret hävda att Mona inte äger något förtroende som kan missbrukas, och yrka på att hon ska frikännas?
De kan väl hävda politisk "affluenza" som i Ethan Couch fallet i Texas. Alldeles för rik och bortskämd för för att förstå konsekvenserna av sina handlingar. Gick det i Texas lär väl vilken tingsrätt som helst här köpa det, det är ju trots allt politiska kollegor som ska döma i tingsrätten. Dessa har inga problem att uppbåda empati för Sahlins handlande.
Citera
2016-10-03, 12:28
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det vore en kul taktik, men förtroendet (och ställningen) ska ju bedömas efter hur det låg till vid den tidpunkt då brottet begicks...

Jag tippar att sossetoppen är grundligt trötta på Mona vid det här laget, hon har blivit en svår belastning och att politiskt "rebranda" henne är omöjligt. Men man kan inte heller öppet köra ut henne ur kretsen.

Om det gällde mina privata pengar skulle jag inte ha godtagit det intyg som Mona signerat. Även innan den här affären.
Citera
2016-10-04, 22:31
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Osant_intygande

Förmodar att man kommer att säga att det var ju inte någon fara för andra i det här fallet, utan att väga in att det är den självrådiga korruptionen som är det allvarliga - och att personer i Sahlins ställning måste ha höga krav på sig att inte fuska med sin egen lön och sina nära medarbetare.

Låta säga att Mona i stället var försvarsminister, och gav Livvakten ett intyg på att han var major, så han kunde åka till Gotland och bekriga en rysk invasion. Det skulle vara några grader allvarligare än att ge honom möjlighet att sätta sig i en mångmiljonskuld.
Citera
2016-10-08, 11:02
Medlem
Hon nekar till brott säger hennes advokat - HON GJORDE RÄTT DÅÅÅ!!!

M o S gjorde rätt dåå - varför erkände hon fel o avgick

Varför satt hon inte kvar med Hög Svansföring när hon gjorde rätt
o krävde de ändå att bli av med henne kunde hon ju ta en arbetsrättsprocess
och Vinna Easy As A Piece of Cake - EFTERSOM HON GJORDE RÄTT (då)
Citera
2016-10-13, 23:55
Medlem
trickydicks avatar
Expressen har gjort ett bra gräv
http://www.expressen.se/nyheter/sahlins-lyxhelg-med-mma-gala-i-usa/

Citat:
Mona Sahlin och hennes före detta livvakt lät skattebetalarna stå för femstjärningt lyxhotell och traktamenten när de gick på en MMA-gala i Houston efter en tjänsteresa i USA.

Jag ger mig fan på att det var en hittetå-resa för att hon skulle kunna knulla livvakten.

Varför måste man åka till Houston för att snacka med 2 personer?
Varför måste man bo på lyxhotell.

Den kvinnan är fan i mig sanslös.
Citera
2016-10-14, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Expressen har gjort ett bra gräv

Jag ger mig fan på att det var en hittetå-resa för att hon skulle kunna knulla livvakten.

Varför måste man åka till Houston för att snacka med 2 personer?
Varför måste man bo på lyxhotell.

Den kvinnan är fan i mig sanslös.

Olof Palme sköt någon ihjäl men beter man sig som Mona Sahlin reagerar ingen.
Citera
2016-10-14, 00:17
Medlem
#girlsjustwannahavefun

Så, vad tycker den genomsnittslige medelsvensken om Mona nu? Det känns som hon radar upp den ena glassargrejjen mer osocialdemokratisk än den förra! Själv blir jag rosenrasande bara jag ser en bild på det lidelsefulla helvetesspektaklet.

Vet inte ifall detta inlägg för tråden framåt direkt, behövde nog mest skrika av mig... Hej.
Citera
2016-10-14, 03:45
Medlem
idiamindadas avatar
Hon följer bara den klassiska såsse-kronologin. För Persson tog det lång tid. För Jan-Emanuel gick det i ett nafs. Mona har inte riktigt fått till det, men reparerar det med lite gammalt hederligt kreativt reseräkningsfiffel. Det har vi väl alla gjort!
Citera
2016-10-14, 08:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mmm...Martin
#girlsjustwannahavefun

Så, vad tycker den genomsnittslige medelsvensken om Mona nu? Det känns som hon radar upp den ena glassargrejjen mer osocialdemokratisk än den förra! Själv blir jag rosenrasande bara jag ser en bild på det lidelsefulla helvetesspektaklet.

Vet inte ifall detta inlägg för tråden framåt direkt, behövde nog mest skrika av mig... Hej.
Det har ju tidigare i tråden snackats om att Mona har "stöd" bland sossar/folk. Men jag ifrågasätter detta starkt. Jag träffar rätt många gamla sossar & samtliga dessa har i alla år uttryckt sitt ogillande över Mona, ingen sosse jag träffat har sagt något gott om henne. Så detta påstådda "stöd" är rent påhitt.
Citera
2016-10-14, 08:33
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Osant_intygande

Förmodar att man kommer att säga att det var ju inte någon fara för andra i det här fallet, utan att väga in att det är den självrådiga korruptionen som är det allvarliga - och att personer i Sahlins ställning måste ha höga krav på sig att inte fuska med sin egen lön och sina nära medarbetare.

Klart det förelåg en fara i bevishänseende eftersom hon lämnade det underskrivna intyget till en annan person som sedan uppvisade det för andra vid ett eller flera tillfällen.

Om fara i bevishänseende: http://lawline.se/answers/901
Citera
2016-10-14, 09:28
Medlem
Yinool0401s avatar
Mååna ville gå på MMA med sin toyboy så då hittade hon två stycken tjommar som hon kunde ta möte med så kunde hon skicka räkningen till skattebetalarna.

Folket blev rövkörda, som vanligt.
Citera
2016-10-14, 10:36
Medlem
Jag tror Mona Sahlin blivit en jättebelastning för sossarna.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in