2016-10-12, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Instämmer. Dock så blir det ju en extra bekräftelse för henne att synas i tv.

Vore verkligen bra om det blev så.
Jag hade känt mig "lurad" som deltagare om jag hade varit där under dessa förutsättningar.

Ja och flera av Eriks tjejer är ju verkligen varma och gulliga, tycker MY verkar otroligt snäll, och även den lite blyga som nu tog för sig, gav honom komplimanger om hans fina ögon och sa att hon kände sig lite kär. Han borde ju smälta på direkten.
Citera
2016-10-13, 00:02
Medlem
ApanBapans avatar
Nu går Erik ett steg längre i Aftonbladet och påstår sig ångra hela sin medverkan i programmet pga att han framställs på fel sätt.

Kul för Sigrid och de andra han kommer sätta på, att höra detta...
Citera
2016-10-13, 00:02
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja och flera av Eriks tjejer är ju verkligen varma och gulliga, tycker MY verkar otroligt snäll, och även den lite blyga som nu tog för sig, gav honom komplimanger om hans fina ögon och sa att hon kände sig lite kär. Han borde ju smälta på direkten.
De förtjänar alla bättre. Definitivt bör de få veta vad som hänt.
Hade TV4 inte gjort en grej av det hade det varit en sak men nu efter att det tagits med i programmet så hoppas jag verkligen inte att deltagarna får reda på det först nu i efterhand.
Citera
2016-10-13, 00:13
Bannlyst
Det är ju lite häpnadsväckande att Linda frågor Sigrid och Erik om det är äkta känslor som uppstått och om dom vill gå vidare med programmet eller istället med varandra och att det är ju hemskt att inte lyssna på känslorna m.m. På henne låter det helt normalt att en på 21 och en på 43 skulle kunna bli kära och ha någon form av liv tillsammans.

Blir nog väldigt svårt med den åldersskillnaden, men allt är ju möjligt i och för sig.

För övrigt tycker jag Sigrid behandlade sina brevskrivare mer som hästar på gruppdejten.

Anneli kan nog bli en frisk fläkt i programmet...
Citera
2016-10-13, 00:15
Medlem
Citat:
De förtjänar alla bättre. Definitivt bör de få veta vad som hänt.
Hade TV4 inte gjort en grej av det hade det varit en sak men nu efter att det tagits med i programmet så hoppas jag verkligen inte att deltagarna får reda på det först nu i efterhand.

Ja jag tycker dessa tjejer förtjänar en kille som verkligen vill ha dem och inte håller på som Erik. Även Sigrids killar är värda nåt mycket bättre och hoppas dem inser det. Nej jag tycker att om nu inte bönderna vill berätta så ska Linda göra det för brevskrivarna.

Jag litar inte alls på varken Erik eller Sigrid, jag tror de kommer dejta nu för syns skull och sen kommer de säkert ha kontakt med varandra via sms och liknande bakom brevskrivarnas ryggar. Sen efter respektive resa så "inser plötsligt" båda att iden de valde att ta med på resan inte passar dem...de säger hejdå till den sårade brevskrivaren och går sen till varandra.

Nej detta ska komma fram nu så dejterna kan välja hur de vill göra redan innan de kommer till gårdarna och eventuellt får mer känslor för "sina" bönder.
Citera
2016-10-13, 00:21
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ja jag tycker dessa tjejer förtjänar en kille som verkligen vill ha dem och inte håller på som Erik.
OM det nu har hänt något så har det hänt innan han började dejta. Och OM det har hänt något, vilken normalt funtad och lite smådragen 21-åring hade tackat nej till en helt ok milf?

OM det har hänt något - grattis Erik
Citera
2016-10-13, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det där med Sigrid och Erik kändes inte speciellt äkta. Mer något som TV4 hittat på för att locka fler tittare. Hur hann de annars med att både träffas och göra slut under en och samma dag?

Är inte alls förvånad över att Annelie blev vald men jag har en känsla av hon lugnat ner sig lite och inte kommer vara lika på som sist.

Inga direkta överraskningar när det gäller Eriks val. Tror det kan vara en bra idé att göra någon lugn aktivitet på gruppdejten just för att kunna lära känna varandra bättre. Nackdelen är väl att det kan bli lite stelt.

Tycker Jennifer gjorde helt rätt som följde sitt hjärta och valde ut de personer där hon tror att det finns en chans. Bättre det än att välja någon som hon vet att det inte kommer bli något med.

Hur tror du förresten att det kommer gå för Sigrid och hennes dejter??
Citera
2016-10-13, 00:37
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Det är ju lite häpnadsväckande att Linda frågor Sigrid och Erik om det är äkta känslor som uppstått och om dom vill gå vidare med programmet eller istället med varandra och att det är ju hemskt att inte lyssna på känslorna m.m. På henne låter det helt normalt att en på 21 och en på 43 skulle kunna bli kära och ha någon form av liv tillsammans.
Samma tongångar återfinns bland tv-tittare på programmets facebooksida när somliga uttrycker sig negativt om "kärleksparet". Allt ska accepteras bara för att båda är myndiga, vi lever i en modern tid osv.
Citat:
Ja jag tycker dessa tjejer förtjänar en kille som verkligen vill ha dem och inte håller på som Erik. Även Sigrids killar är värda nåt mycket bättre och hoppas dem inser det. Nej jag tycker att om nu inte bönderna vill berätta så ska Linda göra det för brevskrivarna.
Kommer inte riktigt ihåg vad Linda sa men var det inte så att hon lät det vara upp till Sigrid och Erik om de själva ville berätta? Dvs, det kan finnas en risk att de inte får reda på det.
Å andra sidan så borde det isåfall heller inte uppstå några konsekvenser som Linda pratar om på sin blogg.
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
OM det nu har hänt något så har det hänt innan han började dejta. Och OM det har hänt något, vilken normalt funtad och lite smådragen 21-åring hade tackat nej till en helt ok milf?
Erik är ung och omogen. Alltför ung för att vara med i programmet vilket har varit min åsikt hela tiden. Dock så kan man inte bara skylla på ungdomligt oförstånd. Han vet att han är där för att dejta x antal tjejer som visat sitt intresse för honom. Att då vara så omdömeslös är knappast ok.
Citera
2016-10-13, 00:42
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:

Erik är ung och omogen. Alltför ung för att vara med i programmet vilket har varit min åsikt hela tiden. Dock så kan man inte bara skylla på ungdomligt oförstånd. Han vet att han är där för att dejta x antal tjejer som visat sitt intresse för honom. Att då vara så omdömeslös är knappast ok.
Håller med, de unga bönderna levererar inte, var väl förra året han hästfjollan som bodde på föräldrarnas gård inte lyckades få till det med någon och året där innan var det väl Erik, som för övrigt också bodde hos mamma och pappa.

Visst har Erik ett ansvar, men fördelen med att vara 21 är att man kan skylla på och komma undan med att man är just ung och oförståndig, i vart fall i sådana här sammanhang. Han hade ju varken dejtat någon av de andra eller givit dom något löfte, så allt som eventuellt hänt har gjort det innan, och då räknas det inte som jag ser det.
Citera
2016-10-13, 00:50
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016

linda_lindorff@tjockabertha man ångrar saker ibland, och följer du med resten av säsongen är det lätt att förstå varför...

Hur ska det hela tolkas?

Som att han kommer sätta på samtliga fyra som följer med till gården. (Därav Lindas snack om att sköta saker lite snyggt) Efter det så kommer myset med Sigrid upp på tapetet. So much for "jag är ung men definitivt redo att gifta mig".
Citera
2016-10-13, 01:02
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Håller med, de unga bönderna levererar inte, var väl förra året han hästfjollan som bodde på föräldrarnas gård inte lyckades få till det med någon och året där innan var det väl Erik, som för övrigt också bodde hos mamma och pappa.
Bättre att ta någon runt 30 istället. Det är fortfarande "ungt" och bör innebära bättre förutsättningar för ett hållbart förhållande. TV4 hade ju två såna killar att välja på men valde att följa Erik istället.

Citat:
Visst har Erik ett ansvar, men fördelen med att vara 21 är att man kan skylla på och komma undan med att man är just ung och oförståndig, i vart fall i sådana här sammanhang. Han hade ju varken dejtat någon av de andra eller givit dom något löfte, så allt som eventuellt hänt har gjort det innan, och då räknas det inte som jag ser det.
Problemet är dock att processen med tv-produktionen redan har inletts.
Kanske trodde han att det inte skulle tas med i programmet men nu valde ju TV4 att göra det.
Då blir det hela betydligt mer komplicerat. Det blir taskigt mot deltagarna som kommit dit för att träffa Sigrid och Erik för de har ingen aning om vad som hänt och hur det eventuellt kan påverka hela scenariot. Får de reda på det hela först när programmet sänds så måste det kännas väldigt märkligt för dem. Får de reda på det under uttagningsprocessen är det knappast så roligt heller men det är det enda rätta att göra.
Oavsett, så är det en tråkig situation för deltagarna och något som en person med bättre omdöme än Erik (och Sigrid) hade haft i åtanke.
Citera
2016-10-13, 01:58
Medlem
TENTACLEHARDCOREs avatar
Tveksamt agerande TV4 att ens avslöja deras samröre. Visst det ger kanske någon tidningsrubrik och mer visningar men folk kommer lacka ur på såväl Sigrid och Erik. Den här sortens program bygger ju på tittarnas uppskattning av deltagarna.

Lol, på att programledaren tror att det är känslor inblandat eller försöker hon bara "rädda" Sigrids anseende genom att de skulle ha någon slags magisk kärlekssaga som blommade till på 12 timmar(?)? Sen ska Sigrid sitta där och ljuga om att känslor faktiskt var inblandade och sen börja gråta för att få sympatier. Var ärlig istället och säg att du var kåt och såg ett tillfälle att knulla.

Om hon skulle hamna i någon slags relation med någon av snubbarna, t.ex. han göteborgaren med lite råg i ryggen, så tror jag han kommer lacka när han ser det här.

Edit: Kul att Erik blev av med oskulden(?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in