Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Ja precis, det lär ju visa sig..en av tjejerna som sökt till honom är ju Lina Illar som var med i Farmen, hon den blonda som han tyckte var "farligt söt".
Eller i hans värld kanske "lite äldre tjejer" är tjejer som är 3-4 år äldre än han själv.
Ja "lite äldre" förskjuts ju i åldersperspektiv beroende på ens egen ålder. Det är ju de facto en väsentligt skillnad på 21 och 25-27 t.ex. Iaf för de flesta av oss.
Vid 21 har man två år innan slutat gymnasiet, oftast jobbat som en galning för att ha råd att leva ett mer utsvävande liv och många bor hemma hos mor&far än. Vid 25-27 har man gjort dom vilda åren, flyttat hemifrån och har ett mer stadgat liv med "riktigt jobb" (dvs inte ständigt säsongspendlande mellan sommar i bohuslän och vinter i sälen/åre) så visst spelar dom åren roll.
Jag är helt enkelt såpass mycket äldre att jag ser "äldre" som minst tio år äldre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trekvartsbyxa
Såg hela Farmen förra året och det bara skriker utnyttjning om Lina. En så snäll kille som Erik skulle kunna bli ett lätt byte för henne. Hoppas han ser igenom det.
Ja, det var min uppfattning i Farmen också. Förhoppningsvis, för Eriks skull, agerar hon annorlunda nu när det inte handlar om samma "vinst" utan att hon är uppriktigt intresserad och verkligen vill leva på gården (där kan ju Farmen-tiden spela in i vana, hon bodde väl där i två-tre månader?).
Risken känns dock stor att Erik får en trevlig resa men att det sedan rinner ut i sanden...