2016-10-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
En sak är säker! Jag tror i vilket fall som helst att Lina kommer att vara en bland dem han bjuder hem till sin gård i nästa avsnitt. Skulle vara snopet för Lina annars med tanke på att förutom hon är "farligt söt "även är TV kändis från Farmen. Lina kommer att bli en tuff utmaning för de andra tjejerna som blir utvalda.

Jo tror också Lina följer med till hans gård, han blev ju helt till sig av hennes närvaro .....sen hur mycket genuint intresse hon har är ju en annan fråga.
Citera
2016-10-06, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giffi
..och jag förstår inte varför det skulle vara ett problem. Så många här har påtalat att Sigrid inte verkar ha plats för en man med alla hästar, verksamheten, döttrarna och resorna. Sigrid klarar sig alldeles utmärkt själv. Hon vill inte ha en man att tjafsa med om veckans inköpslista, hon vill ha en älskare att förgylla livet med. Jag tycker det är klockrent. Hon skall träffa en VD eller läkare eller något, som är lika mycket arbetsnarkoman som hon själv, och som inte har ett behov av en vardag tillsammans. Utan som ses och umgås i glädje, som guldkant på tillvaron.

Problemet är väl att den typen av män inte skulle ha tid eller intresse av att ställa upp i ett sånt här program.

Nej tror inte det var någon VD eller läkare bland hennes friare, den som möjligen skulle kunna ställa upp på det hon vill är väl den lite stekige fiskhandlaren från Göteborg. Han driver ju eget och är kanske arbetsnarkoman precis som hon.
Citera
2016-10-06, 21:56
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Jo tror också Lina följer med till hans gård, han blev ju helt till sig av hennes närvaro .....sen hur mycket genuint intresse hon har är ju en annan fråga.
Såg hela Farmen förra året och det bara skriker utnyttjning om Lina. En så snäll kille som Erik skulle kunna bli ett lätt byte för henne. Hoppas han ser igenom det.
Citera
2016-10-06, 22:37
Medlem
Danieloss avatar
Sigrid var ingen trevlig personlighet men var väldigt snygg och det var sexigt att hon verkade vara så kåt också.
Citera
2016-10-06, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Såg hela Farmen förra året och det bara skriker utnyttjning om Lina. En så snäll kille som Erik skulle kunna bli ett lätt byte för henne. Hoppas han ser igenom det.

Tror knappast han ser igenom henne, han verkar ju helsåld på henne efter bara en dejt på 5 minuter. Verkar inte ovanligt att redan kända personer söker till programmet, förra åter hade väl nån tjej från Paradise Hotel sökt till Pontus och åter innan var det väl en skådis som sökt till Erik.
Citera
2016-10-06, 23:20
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Sigrid var ingen trevlig personlighet men var väldigt snygg och det var sexigt att hon verkade vara så kåt också.

Sigrid är snygg på utsidan men inte på insidan. Hon är ytlig och hon gillar att leka med männens känslor.

Fiskhandlaren verkar seriös, men det är inte Sigrid. Det var med en kufig kille på speeddejten som hade rödvinsplyte, han verkade väldigt varm i nyllet och han ville säkert krypa i säng med Sigrid direkt. Då märktes det att Sigrid fick panik, hon tittade på kameramannen och frågade om inte de där 5 minuterna hade gått än.

Men, men.. det kanske är värt ändå att dejta Sigrid på tv i några veckor. Visst får vinnaren räkna med att bli dumpad efteråt men han får ju iaf åka på resa och förhoppningsvis dela rum med skönheten. Om vinnaren "alfahannar sig" , kopplar på charmen och får i Sigrid några glas vin, så kanske han t.o.m får fingra henne på musen, vilket i sig vore en upplevelse.
Citera
2016-10-06, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Sigrid är snygg på utsidan men inte på insidan. Hon är ytlig och hon gillar att leka med männens känslor.

Fiskhandlaren verkar seriös, men det är inte Sigrid. Det var med en kufig kille på speeddejten som hade rödvinsplyte, han verkade väldigt varm i nyllet och han ville säkert krypa i säng med Sigrid direkt. Då märktes det att Sigrid fick panik, hon tittade på kameramannen och frågade om inte de där 5 minuterna hade gått än.

Men, men.. det kanske är värt ändå att dejta Sigrid på tv i några veckor. Visst får vinnaren räkna med att bli dumpad efteråt men han får ju iaf åka på resa och förhoppningsvis dela rum med skönheten. Om vinnaren "alfahannar sig" , kopplar på charmen och får i Sigrid några glas vin, så kanske han t.o.m får fingra henne på musen, vilket i sig vore en upplevelse.

Åter igen säger du precis det jag tänker om Sigrid och hur det kommer gå för henne . Jag hoppas Fiskhandlaren inser att hon inte är seriös alls och drar sig ur om han skulle bli vald till gården. Sen är det otroligt fult att leka med männens känslor som Sigrid gör, är man en sån ful person på insidan så hjälper det inte med fint leende och hårsvall enligt mig.
Citera
2016-10-07, 09:16
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ja precis, det lär ju visa sig..en av tjejerna som sökt till honom är ju Lina Illar som var med i Farmen, hon den blonda som han tyckte var "farligt söt".

Eller i hans värld kanske "lite äldre tjejer" är tjejer som är 3-4 år äldre än han själv.

Ja "lite äldre" förskjuts ju i åldersperspektiv beroende på ens egen ålder. Det är ju de facto en väsentligt skillnad på 21 och 25-27 t.ex. Iaf för de flesta av oss.
Vid 21 har man två år innan slutat gymnasiet, oftast jobbat som en galning för att ha råd att leva ett mer utsvävande liv och många bor hemma hos mor&far än. Vid 25-27 har man gjort dom vilda åren, flyttat hemifrån och har ett mer stadgat liv med "riktigt jobb" (dvs inte ständigt säsongspendlande mellan sommar i bohuslän och vinter i sälen/åre) så visst spelar dom åren roll.
Jag är helt enkelt såpass mycket äldre att jag ser "äldre" som minst tio år äldre.

Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa

Ja, det var min uppfattning i Farmen också. Förhoppningsvis, för Eriks skull, agerar hon annorlunda nu när det inte handlar om samma "vinst" utan att hon är uppriktigt intresserad och verkligen vill leva på gården (där kan ju Farmen-tiden spela in i vana, hon bodde väl där i två-tre månader?).
Risken känns dock stor att Erik får en trevlig resa men att det sedan rinner ut i sanden...
Citera
2016-10-07, 11:39
Medlem
Bandida.locas avatar
Jag är så förvånad över Jennifers val av killar.
Är också förvånad över Pers kommentar att Carola
Fick alla andra att blekna osv.
Sigrid var rolig när hon sa att hennes mans roll oå gården var att vara hennes förnäma älskare. Sanningen kunde inte vara närmare än så!
Hoppas killen väljer hon med långt brunt hår som alltid var glad. De passar ihop.

(Btw kul att se några av er andra fbare återvända till denna tråd år efter år ex AlexandraIda och Irrbloss)
Citera
2016-10-07, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Jag är så förvånad över Jennifers val av killar.
Är också förvånad över Pers kommentar att Carola
Fick alla andra att blekna osv.
Sigrid var rolig när hon sa att hennes mans roll oå gården var att vara hennes förnäma älskare. Sanningen kunde inte vara närmare än så!
Hoppas killen väljer hon med långt brunt hår som alltid var glad. De passar ihop.

(Btw kul att se några av er andra fbare återvända till denna tråd år efter år ex AlexandraIda och Irrbloss)

Tycker också det var lite underligt, det fanns ju andra damer hos Per som hade humor och utstrålning tycker jag.

Carola var trevlig men inte fick hon alla de andra att blekna....undrar vad som fick Per att känna så...
Citera
2016-10-07, 12:38
Medlem
Blackeneds avatar
Citat:
Tycker också det var lite underligt, det fanns ju andra damer hos Per som hade humor och utstrålning tycker jag.

Carola var trevlig men inte fick hon alla de andra att blekna....undrar vad som fick Per att känna så...

Var väl rätt uppenbart, Carola var fräschare och snyggare än övriga damer.
Citera
2016-10-07, 13:03
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackened
Var väl rätt uppenbart, Carola var fräschare och snyggare än övriga damer.

Och under endast fem minuters speeddejt så är ju sådant extremt viktigt för att väcka uppmärksamhet. Såklart att man inte kan vara en total idiot i övrigt men ser du bra ut och lyckas "parera" några frågor på ett okej sätt är det klart du gör intryck som fastnar.
Under en längre tidsperiod blir utseendet mindre viktigt, även om attraktion ständigt är viktigt, då kommer personligheternas samspel in på ett helt annat sätt. Likadant med värderingar i övrigt.

Jag ser redan fram mot nästa veckas avsnitt.

Jag vet inte hur många av er i tråden som ser de andra fyra bönderna på play men tvillingarna verkar onekligen ha det tufft. Det är uppenbart att det vilar mycket sorg över deras brevskörd och att det blev som det blev där. Dessa känslor är logiska och inget man kan klandra dom för men det är nästan sorgligt att se hur ensamma dom är.
I övrigt går det väl hyfsat för dom andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in