2016-10-06, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Fiskhandlaren från Göteborg har samma typ av medelhavsutseende som Sigrids fd har, så det kanske tilltalar henne. Kommer fiskhandlaren att ge upp sitt företag för att flytta till Bergåkra och bli Sigrids älskare ? Tror inte det.

Förra året hade Sigrid en kortare romans med en spansk stuteri-ägare , det hela rann ut i sanden dock, men det bekräftar att Sigrid föredrar en medelhavsman att roa sig med.

Syftet med programmet "Bonde söker" är att hitta partner åt bönder, samtidigt som det ska vara underhållning för tittarna. Valet av de som ska vara med på tv grundas enligt TV4 bara på hur många brev de får, vilket ofta blir fel.

Förra årets deltagare Ponny-Pontus påminner om Sigrid, han hade hästar, han var självupptagen och tog inte programidén på allvar, vilket ledde till att han förblev ensam. TV4 borde ha valt bonden från Ydre istället för Häst-Sigrid. Denne bonde var enkel och bonnig på ett charmigt sätt, det hade blivit bra underhållning.

Frånskild pga att hon är helt insnöad på hästar ? Hon lever i sin egen bubbla som består av 3 hästtokiga döttrar, ridskola, hästuppfödning, hästförsäljning, fälttävlan.

Under speed-dejterna så flackade Sigrid med blicken, hon lyssnade knappt på vad männen sa pga att hon hela tiden har sina 60 hästar i bakhuvudet...har de fått foder ? är spiltorna mockade ?

Tycker du ger en väldigt bra bild av henne samt hennes inställning till dejterna och programmet. Jag tycker männen som är där för hennes skull ska ställa krav....göra klart för henne att hon får visa dem lite uppmärksamhet, börja lyssna och inse att det är en livskamrat hon är där för att skaffa INTE en älskare!! Vill hon inte lyssna på männen tycker jag gott hon kan vara singel! Nej hon är bara ett irritationsmoment.
Citera
2016-10-06, 10:36
Medlem
kostymnisses avatar
Speeddejterna var som vanligt ofta rent jobbiga att titta på medans andra var bra.

Jennifer hade sannerligen valt ut ett udda gäng, hon som är så vacker, trevlig och med humor av det man sett borde ju kunnat få dit betydligt mer "ordentliga" killar. Man borde sökt...

Ungbonden verkar ha gått på felet att ta dit unga tjejer som mest troligt inte kommer vilja stanna på en gård någon längre tid, han borde ha valt något äldre damer som lekt klart och var redo för ett familjeliv på en gård. Troligen träffar han någon som det blir en kortare romans med men inte mer.

Åldermannen verkar ha fått en del udda damer på halsen, förhoppningsvis har någon man inte fick se/se mycket av vuxit ut till ett klockrent alternativ för honom under sommaren.

Sigrid har redan avhandlats här och det är bara att skriva under på att hon inte lär ha någon tid/önskan att ha ett vanligt förhållande mer än någon kort kk-romans...

Förövrigt är det tråkigt när sådana som redan figurerat i tv söker igen och tämligen uppenbart gör det för att få mer tv-tid.

Slutligen ett tips efter att ha läst de senaste sidorna i tråden, vissa här bör lära sig att "citera flera" i samma inlägg istället för att skriva flertalet olika inlägg...
Citera
2016-10-06, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Speeddejterna var som vanligt ofta rent jobbiga att titta på medans andra var bra.

Jennifer hade sannerligen valt ut ett udda gäng, hon som är så vacker, trevlig och med humor av det man sett borde ju kunnat få dit betydligt mer "ordentliga" killar. Man borde sökt...

Ungbonden verkar ha gått på felet att ta dit unga tjejer som mest troligt inte kommer vilja stanna på en gård någon längre tid, han borde ha valt något äldre damer som lekt klart och var redo för ett familjeliv på en gård. Troligen träffar han någon som det blir en kortare romans med men inte mer.

Åldermannen verkar ha fått en del udda damer på halsen, förhoppningsvis har någon man inte fick se/se mycket av vuxit ut till ett klockrent alternativ för honom under sommaren.

Sigrid har redan avhandlats här och det är bara att skriva under på att hon inte lär ha någon tid/önskan att ha ett vanligt förhållande mer än någon kort kk-romans...

Förövrigt är det tråkigt när sådana som redan figurerat i tv söker igen och tämligen uppenbart gör det för att få mer tv-tid.

Slutligen ett tips efter att ha läst de senaste sidorna i tråden, vissa här bör lära sig att "citera flera" i samma inlägg istället för att skriva flertalet olika inlägg...

Nej det är lite underligt med tanke på att den unga bonden sa innan att han ville ha en lite äldre och mer mogen tjej...men han föll väl för de yngres yttre skulle jag tro.

Japp, hon som sjöng för Per var ju en höjdare ur "udda-ligan"
Citera
2016-10-06, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej tycker det lyser oseriöst om henne lång väg och tror inte heller det kommer så bra för henne. Kommer nog gå lika illa som för Pontus förra året eller som det gick för Pär-Ola 2011.

Hade mycket hellre sett den mysiga Nils från Skåne i rutan istället.

Hur tror du det kommer gå för Erik? Tror du han träffar någon eller har han valt ut för unga tjejer?
Citera
2016-10-06, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Hur tror du det kommer gå för Erik? Tror du han träffar någon eller har han valt ut för unga tjejer?

Jag vet inte ärligt talat, han sa ju i sin presentation att han ville ha lite äldre tjejer som var redo för att stadga sig och bilda familj. Jag tycker nog rent generellt att han valde ut för unga tjejer och som någon innan sa, dessa kanske inte är redo för det han söker och det blir en kort fling bara vilket vore synd då han verkar genuin.

Å andra sidan var det ju en av hans tjejer som sa att hon visste att hon skulle bli kär, och en av de sista han pratade med såg ju dem gifta sig när hon gick ur rummet....sen om dem menar det eller säger det inför kameran är ju en annan fråga.
Citera
2016-10-06, 12:23
Medlem
Citat:
Jag vet inte ärligt talat, han sa ju i sin presentation att han ville ha lite äldre tjejer som var redo för att stadga sig och bilda familj. Jag tycker nog rent generellt att han valde ut för unga tjejer och som någon innan sa, dessa kanske inte är redo för det han söker och det blir en kort fling bara vilket vore synd då han verkar genuin.

Å andra sidan var det ju en av hans tjejer som sa att hon visste att hon skulle bli kär, och en av de sista han pratade med såg ju dem gifta sig när hon gick ur rummet....sen om dem menar det eller säger det inför kameran är ju en annan fråga.

Jag reagerade på att han sa i sin presentation att han sökte någon som var lite äldre. Ändå var det bara unga tjejer med. Är ju svårt att veta om de menar det de säger eller om det bara är en grej för att ge ett bra intryck och öka chansen att bli vald att få komma till gården. Det blir upp till bevis vem som är redo och vem som bara är där för att vara med i tv.
Citera
2016-10-06, 12:40
Medlem
Citat:
Jag reagerade på att han sa i sin presentation att han sökte någon som var lite äldre. Ändå var det bara unga tjejer med. Är ju svårt att veta om de menar det de säger eller om det bara är en grej för att ge ett bra intryck och öka chansen att bli vald att få komma till gården. Det blir upp till bevis vem som är redo och vem som bara är där för att vara med i tv.

Ja precis, det lär ju visa sig..en av tjejerna som sökt till honom är ju Lina Illar som var med i Farmen, hon den blonda som han tyckte var "farligt söt".

Eller i hans värld kanske "lite äldre tjejer" är tjejer som är 3-4 år äldre än han själv.
Citera
2016-10-06, 13:43
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ja precis, det lär ju visa sig..en av tjejerna som sökt till honom är ju Lina Illar som var med i Farmen, hon den blonda som han tyckte var "farligt söt".

Eller i hans värld kanske "lite äldre tjejer" är tjejer som är 3-4 år äldre än han själv.

En sak är säker! Jag tror i vilket fall som helst att Lina kommer att vara en bland dem han bjuder hem till sin gård i nästa avsnitt. Skulle vara snopet för Lina annars med tanke på att förutom hon är "farligt söt "även är TV kändis från Farmen. Lina kommer att bli en tuff utmaning för de andra tjejerna som blir utvalda.
Citera
2016-10-06, 19:06
Medlem
Citat:

Ja, för honom är något annat än vad det är för äldre personer.
Citera
2016-10-06, 19:58
Medlem
Ortmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
En ev. framtida man blir en parentes i sammanhanget.
Hon var ju ganska tydlig med att mannens främsta uppgift på gården skulle bestå i att vara hennes älskare. Det hade jag kunnat tänka mig ställa upp på utan problem :-)
Citera
2016-10-06, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ortmos
Hon var ju ganska tydlig med att mannens främsta uppgift på gården skulle bestå i att vara hennes älskare. Det hade jag kunnat tänka mig ställa upp på utan problem :-)

..och jag förstår inte varför det skulle vara ett problem. Så många här har påtalat att Sigrid inte verkar ha plats för en man med alla hästar, verksamheten, döttrarna och resorna. Sigrid klarar sig alldeles utmärkt själv. Hon vill inte ha en man att tjafsa med om veckans inköpslista, hon vill ha en älskare att förgylla livet med. Jag tycker det är klockrent. Hon skall träffa en VD eller läkare eller något, som är lika mycket arbetsnarkoman som hon själv, och som inte har ett behov av en vardag tillsammans. Utan som ses och umgås i glädje, som guldkant på tillvaron.

Problemet är väl att den typen av män inte skulle ha tid eller intresse av att ställa upp i ett sånt här program.
Citera
2016-10-06, 21:46
Medlem
Citat:
Ja, för honom är något annat än vad det är för äldre personer.

Jo sen får man väl se hur mogna dem är för det han vill....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in