Citat:
Ursprungligen postat av
bringeroflight
Jag tycker det var helt rätt. Känner man ingen attraktion varken för utseende eller personlighet är det ju ingen mening att låtsas. Tycker det är starkt att backa och stå emot trots att det är tv. Visar på integritet att inte sälja sig för några minuter i tv. Det har ju varit bönder tidigare som bara spelat med trots att det varit uppenbart att de inte hittar kärleken bland deras kandidater.
Kan delvis hålla med. Men deltagarna såg inte helt tokiga ut. Jag tycker Marcus skulle gått vidare och testa dem, ha kul åtminstone, och kanske det kunde leda till något. Det var ju ändå idén med hela upplägget och som han borde ha respekterat. Att han dissade alla kvinnorna på en gång kändes nästan som ett sätt att ge igen för hans egen besvikelse mot de kvinnor som dissade honom i början. Han har för övrigt nog en väldigt förutfattad bild av hur hans kvinna ska vara, han nämnde "kärlek vid första ögonkastet" t ex. Så nej, det var INTE okej. Men så vitt jag har förstått så blev han nöjd med någon av de kvinnor han fick träffa på sin gård senare. Tydligen fick TV4 söka efter nya kvinnor åt honom via sociala medier -http://www.expressen.se/noje/efter-beslutet-jag-bara-grat-och-grat/
I övrigt:
Pontus val att inte ta med Anna-Karin till gården visade kanske mest på Pontus omogenhet än något annat. Anna-Karin är ju tre år äldre och betydligt mer mogen och redo för ett fast förhållande. Hon är i mitt eget tycke den mest attraktiva på alla plan. Det gjorde lite ont att se henne gråta över Pontus, hon förtjänar någon bättre.
Stefan är tydligt intresserad av Pia som verkar vara en ödmjuk, sensuell och på många sätt vacker kvinna. En liten varningsklocka dock för Stefans energi och kravspecifikation. Kanske hon är en aning för lugn, och kanske för ung, för honom.
Älgbonden Daniel finns inte mycket att säga om just nu tror jag. Hans kvinnor är i mitt tycke de trevligaste och snyggaste. Jag förstår att han inte mår så bra av att välja bort någon.