2015-10-15, 00:59
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offsset
Ja, han verkar ganska omogen, men det spelar ingen roll då han ser bra ut. Det är de mest effektiva attributet vad gäller att attrahera fina kvinnor. Hur man är som person har ingen betydelse när man ser så pass bra ut som han.

Det är ju bara att observera vem som har de vackraste kandidaterna Så är livet!
Men han är ju inte snygg någonstans? Fast å andra sidan är ju jag en av de där som tycker att en skön personlighet gör folk attraktiva. Det handlar väl inte om nån tävling där snyggast vinner, de letar ju efter någon att leva tillsammans med. Och om hans personlighet är väldigt dryg så tror jag knappast att någon tjej stannar kvar enbart för utseendets skull.
Citera
2015-10-15, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Pontus är en pojke ingen riktig karl som Stefan. Tjejerna vill ha en man som tar initiativ, är bestämd och har självförtroende, dvs en sk. alfahanne.

Att generalisera vad tjejer vill ha är bara grottmän som gör. Sen skriver du att han skulle passa in i Backstreet Boys? Att överhuvudtaget gå efter utseende är djävligt ytligt och vad jag minns för Backstreet Boys försvann väl någon gång i millenniumskiftet så var det ingen där som hade något extra utseendemässigt
Jag väntar på ett bonde söker fru där karlarna är i övre medelåldern och tjejerna under 30 och tvärtom där killarna är under 30 och kärringarna 45+ Då kan man snacka om att röra om i grytan och skapa diskussion
Citera
2015-10-15, 06:19
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offsset
Ja, han verkar ganska omogen, men det spelar ingen roll då han ser bra ut. Det är de mest effektiva attributet vad gäller att attrahera fina kvinnor. Hur man är som person har ingen betydelse när man ser så pass bra ut som han.

Det är ju bara att observera vem som har de vackraste kandidaterna Så är livet!

Ponny-Pontus ser pojkaktig ut,hans tjejer ser ok ut, men inte mer. Det som attraherar kan vara Ponny-Pontus status. Han har en hästgård och är uppenbarligen inte fattig, vilket många tjejer gillar, speciellt hästtjejer, vilket hans kandidater ser ut att vara.
Citera
2015-10-15, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Totalt nonchalant! Läser inte breven, oförberedd inför speed-dejten och nu fortsatt noll koll!

Inte konstigt att han är singel ändå?

Nja, tycker att Pontus växer successivt faktiskt. Verkar vara en bra kille. Dock omogen och han har kvar lite av den där påklistrade tonårskaxigheten som brukar försvinna med åren. Frågan är väl om han är mogen nog att binda sig.
Citera
2015-10-15, 07:38
Medlem
Jag förstår inte riktigt det där med att Marcus valde att skicka hem alla tjejerna. Berodde det på att hans favorit inte var intresserad? Han verkade ju ganska missnöjd redan från början, ungefär som att de tjejer han verkligen ville träffa inte kunde komma och istället fick han ta några reserver. Men jag hoppas att han kommer att hitta någon som han kan trivas med.
Citera
2015-10-15, 07:50
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Varför skulle han ge dem en chans? Finns väl ingen normal kille som skulle vilja ha någon av de kvinnorna. Löjligt oattraktiva.

Nu fick han ju några nya. De såg iaf normala ut.

Lite som att i kortspel slänga korten och be om en helt ny giv. Kanske inga ess... men ändå.
Citera
2015-10-15, 07:56
Medlem
Bandida.locas avatar
Flera deltagare har väldigt märkliga läppar/munform

Svårt att tänka på detta.
Citera
2015-10-15, 08:36
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag förstår inte riktigt det där med att Marcus valde att skicka hem alla tjejerna. Berodde det på att hans favorit inte var intresserad? Han verkade ju ganska missnöjd redan från början, ungefär som att de tjejer han verkligen ville träffa inte kunde komma och istället fick han ta några reserver. Men jag hoppas att han kommer att hitta någon som han kan trivas med.
Jag tycker det var helt rätt. Känner man ingen attraktion varken för utseende eller personlighet är det ju ingen mening att låtsas. Tycker det är starkt att backa och stå emot trots att det är tv. Visar på integritet att inte sälja sig för några minuter i tv. Det har ju varit bönder tidigare som bara spelat med trots att det varit uppenbart att de inte hittar kärleken bland deras kandidater.
Citera
2015-10-15, 09:31
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Jag tycker det var helt rätt. Känner man ingen attraktion varken för utseende eller personlighet är det ju ingen mening att låtsas. Tycker det är starkt att backa och stå emot trots att det är tv. Visar på integritet att inte sälja sig för några minuter i tv. Det har ju varit bönder tidigare som bara spelat med trots att det varit uppenbart att de inte hittar kärleken bland deras kandidater.

Absolut helt rätt av Marcus att gå på sin magkänsla. Ganska uppenbart att ingen av hans kandidater var rätt för honom, undrar bara om han själv valt ut dem efter foton eller om någon annan gjort det åt honom? Vi vet ju inte hur urvalet egentligen gått till. Tror inte de medverkande har 100 % frihet att välja, det skall nog castas en del också.
Annars väldigt lätt att missta sig från foton enbart, vet av egen erfarenhet.
Ser ju dock lovande ut med de nya som kommer, verkar som en av dem föll honom i smaken alla fall

Såklart visste produktionen tidigt att han ville byta ut tjejerna, så detta är ett nytt grepp också jämfört med tidigare säsong då det var mer strikt att rösta ut o plågas till sista man trots obefintlig kemi.
Citera
2015-10-15, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Insidan av fittan räknas iallafall, det får inte vara för slappt

Skämt åsido. Man undrar ju hur norrlandbonden tänkte t.ex, när han valde hon med glasögonen och dom utstående tänderna? Dom borde väl ändå ha ett grundmässigt utseendekrav när dom sorterar ut de tio breven? Känns som att vissa bönder ibland har ett självbedrägligt tvång att välja ett par "fula" utfyllnadstjejer för slottsdelen av programmet("alla tittar, jag måste välja ett par fula för att inte framstå som för ytlig..."). Det är bättre för båda parter om dom är ärliga mot sig själva från början och väljer tjejer som dom tycker är attraktiva fullt ut. Man märkte också på hon med tänderna och glasögonen att hon visste att hon valdes bort för utseendet, varför ta med henne från början? Tror jag både hon och publiken undrar...

Jaha bara för att du inte tyckte de va snygga så kanske han har en annan smak ! Smaken är ju som baken - delad
Citera
2015-10-15, 09:42
Medlem
Danieloss avatar
Han är rätt kräsen ändå, den 37-årige Marcus med gnällbältesdialekten. Han är ju knappast någon riktig snygging själv. Trots att Daniel ser otroligt bra ut fick han väl inte heller så jättesnygga tjejer. Bonden borde kanske komma ner lite på jorden?
Citera
2015-10-15, 10:02
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight

Kan delvis hålla med. Men deltagarna såg inte helt tokiga ut. Jag tycker Marcus skulle gått vidare och testa dem, ha kul åtminstone, och kanske det kunde leda till något. Det var ju ändå idén med hela upplägget och som han borde ha respekterat. Att han dissade alla kvinnorna på en gång kändes nästan som ett sätt att ge igen för hans egen besvikelse mot de kvinnor som dissade honom i början. Han har för övrigt nog en väldigt förutfattad bild av hur hans kvinna ska vara, han nämnde "kärlek vid första ögonkastet" t ex. Så nej, det var INTE okej. Men så vitt jag har förstått så blev han nöjd med någon av de kvinnor han fick träffa på sin gård senare. Tydligen fick TV4 söka efter nya kvinnor åt honom via sociala medier -http://www.expressen.se/noje/efter-beslutet-jag-bara-grat-och-grat/

I övrigt:

Pontus val att inte ta med Anna-Karin till gården visade kanske mest på Pontus omogenhet än något annat. Anna-Karin är ju tre år äldre och betydligt mer mogen och redo för ett fast förhållande. Hon är i mitt eget tycke den mest attraktiva på alla plan. Det gjorde lite ont att se henne gråta över Pontus, hon förtjänar någon bättre.

Stefan är tydligt intresserad av Pia som verkar vara en ödmjuk, sensuell och på många sätt vacker kvinna. En liten varningsklocka dock för Stefans energi och kravspecifikation. Kanske hon är en aning för lugn, och kanske för ung, för honom.

Älgbonden Daniel finns inte mycket att säga om just nu tror jag. Hans kvinnor är i mitt tycke de trevligaste och snyggaste. Jag förstår att han inte mår så bra av att välja bort någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in