2016-10-05, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspotatisen
De flesta av karlarna verkar vara riktiga kufar! Hon tjejen som var 40+ verkar inte ha hittat många som passar henne bra heller...

Om du menar Sigrid så är hon nog otroligt kräsen ja. Men hon verkade ju gilla Göteborgaren som kom in först och sen killen hon kände sen tidigare från någon tågresa.
Citera
2016-10-05, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loopie
Riktigt tungt i vanlig ordning att se speeddejterna

jag menar vad är det för människa som sjunger???

Ja den damen verkade minst sagt speciell , sen tog ju hennes sång hela dejten på 5 minuter, Per spåg lagom road ut. Kanske hade varit bättre ifall hon lagt tiden på att fråga lite om Per, berätta lite om sig själv.

Var det inte hon som verkade dra sig ur i nästa vecka?! När linda sa "Villa alla drjta Per"..så tycker jag hon sa..."nja Per jag har funderat....det har inget med dig att göra".......kanske hon inser själv att hon gjorde bort sig....
Citera
2016-10-05, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
De andra bönderna har inte 60 hästar, ridgymnasium, återkommande deltagande i fälttävlan, 3 hästtokiga döttrar.

Sigrid har själv beskrivit sig som helt insnöad på hästar. Hon är frånskild av en anledning, dvs den golfspelande företagsledaren som var hennes man tröttnade på Sigrids besatthet av hästar. Dessutom har hon säkert fjärmat döttrarna från exmaken genom att maximera deras hästintresse så att de nu är mer beroende av henne.

De andra bönderna är säkert upptagna de med, men de kan släppa arbetet en stund och prata relationer. Sigrid däremot har tankarna på hästarna hela tiden, det syns. Sigrid har en flackande blick, hon himlar med ögonen. Hon är inte seriöst inställd till programmet utan skämtar bort situationen genom att påstå att hon bara söker en älskare.

Precis, tycker verkligen inte hon visade upp nåt seriöst beteende under dejtingen idag, man ska ju söka kärleken i programmet och inte bara en älskare som hon säger.....det kan hon ju söka på vilken dejtsida som helst. Nej jag tycker någon annan bonde kunde ta hennes plats i programmet.
Citera
2016-10-05, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Kanske för att hon skulle ha svårt att hinna med kärlek eftersom hon har fullt upp med sina hästar och allt vad det innebär.

Nej tror inte det kommer gå bra alls för henne, Tycker inte heller att hon visade upp nåt seriöst beteende under dejterna idag. Hon tittade bort, sa att hon sökte en älskare....flackade med blicken. Nej jag tycker någon annan kunde fått hennes plats i programmet och så kunde hon söka sin perfekta älskare på annat håll.
Citera
2016-10-05, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giffi
Ja herregud! Tycker fruktansvärt synd om både Sigrid och Jennifer. Ingen av killarna verkar ju ens spela i närheten av samma liga. Och kan de inte tvätta håret och ta på sig något snyggt åtminstone? Jösses.

Även Pers fångst var väl inte direkt lovande. Det stora rödhåret han blev förtjust i (Carola) var visserligen ett sjysst kap, men jag är rädd att hon nu satt ribban. Jag tror inte hon kommer fastna för Per, så det kan nog bli hjärtesorg.

Nej och Per är min favorit och vill så gärna att han ska hitta kärleken men när jag såg programmet idag så blir jag lite orolig hur det ska gå för honom.......men hoppas jag har fel.
Citera
2016-10-06, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Hon ser ut som 40+ men hon är elegant, stilig och har jobbat som modell. Hennes killar matchar inte riktigt henne. Personlighetsmässigt skulle Sigrid passa bäst med nån adlig slottsherre, dvs en samhällsbärare av rang med kontakter inom societeten.

Tyvärr är inte Sigrid villig att kompromissa om sitt liv, det blir ingen flytt, eller ändring av rutinerna på Bergåkra gård. Sigrid har 100% fokus på sina 60 hästar, ridskolan och de 3 döttrarnas fälttävlan. En ev. framtida man blir en parentes i sammanhanget.

Kanske hon skulle passat med någon liknande Niklas Lorenz som var med för några säsonger sedan. Han var ju manlig men hade nära till sina känslor, var en rik storbonde och ägde ju en herrgård.
Citera
2016-10-06, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
De andra bönderna har väl också fullt upp?!

Ähhh, hon ger intryck av att vara en ganska vanlig kvinna med behov som kvinnor har. 100% upptagen av sina hästar? Du menar att de andra bönderna skulle ha så mycket mer tid då? Nej, det där med Sigrid är något du fått på hjärnan bara.

Nej, jag tror inte att hon är så seriös faktiskt.
Citera
2016-10-06, 07:50
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Differensen på till bonden skickade facebookprofilbilder med filter kontra verkligheten är nog rätt stor i såna här sammanhang..
Jennifer, bonden, tyckte jag verkade charmig.
Jag hoppas hon med röd tuppkam och Yvonne Lombard-glasögon kommer med och sprider dålig stämning
Haha! Word! Mer bra tv åt folket!

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Om du menar Sigrid så är hon nog otroligt kräsen ja. Men hon verkade ju gilla Göteborgaren som kom in först och sen killen hon kände sen tidigare från någon tågresa.
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej tror inte det kommer gå bra alls för henne, Tycker inte heller att hon visade upp nåt seriöst beteende under dejterna idag. Hon tittade bort, sa att hon sökte en älskare....flackade med blicken. Nej jag tycker någon annan kunde fått hennes plats i programmet och så kunde hon söka sin perfekta älskare på annat håll.
Göteborgaren kom ju med den bästa frågan i reality-tv någonsin: Vad ser du att jag har för roll på gården? Mycket relevant fråga. Rakt på sak och seriöst. Sigrids svar var också ärligt, det är ju en älskare hon letar efter. Så talande att hon inte kunde komma med något vettigt svar. Ska bli så intressant att se hur livet på hästgården skildras och hur mycket tid det kan tänkas bli till normalt samliv.

Hur tänker tv4 när det gör sina urval? Könskvotering? Är så många av årets bönder (riktiga bönder) som jag hellre hade följt än t ex Sigrid. Allvarligt! Frånskild, tre barn med sig in i förhållandet, yrke där hon jobbar 150% (minst) och även helger. Vidare hennes eget och döttrarnas mycket tids- och resurskrävande fritidsintesse (som råkar sammanfalla med hennes yrke). Gud hjälpe den man som ska försöka klämma sig in i den ekvationen.

/Alplandskap
Citera
2016-10-06, 08:11
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Göteborgaren kom ju med den bästa frågan i reality-tv någonsin: Vad ser du att jag har för roll på gården?
Bara ett riktigt klappmongo ställer en sådan fråga. Trodde han att det handlade om en anställningsintervju
Citera
2016-10-06, 08:50
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Haha! Word! Mer bra tv åt folket!

Göteborgaren kom ju med den bästa frågan i reality-tv någonsin: Vad ser du att jag har för roll på gården? Mycket relevant fråga. Rakt på sak och seriöst. Sigrids svar var också ärligt, det är ju en älskare hon letar efter. Så talande att hon inte kunde komma med något vettigt svar. Ska bli så intressant att se hur livet på hästgården skildras och hur mycket tid det kan tänkas bli till normalt samliv.

Fiskhandlaren från Göteborg har samma typ av medelhavsutseende som Sigrids fd har, så det kanske tilltalar henne. Kommer fiskhandlaren att ge upp sitt företag för att flytta till Bergåkra och bli Sigrids älskare ? Tror inte det.

Förra året hade Sigrid en kortare romans med en spansk stuteri-ägare , det hela rann ut i sanden dock, men det bekräftar att Sigrid föredrar en medelhavsman att roa sig med.

Citat:
Hur tänker tv4 när det gör sina urval? Könskvotering? Är så många av årets bönder (riktiga bönder) som jag hellre hade följt än t ex Sigrid.

Syftet med programmet "Bonde söker" är att hitta partner åt bönder, samtidigt som det ska vara underhållning för tittarna. Valet av de som ska vara med på tv grundas enligt TV4 bara på hur många brev de får, vilket ofta blir fel.

Förra årets deltagare Ponny-Pontus påminner om Sigrid, han hade hästar, han var självupptagen och tog inte programidén på allvar, vilket ledde till att han förblev ensam. TV4 borde ha valt bonden från Ydre istället för Häst-Sigrid. Denne bonde var enkel och bonnig på ett charmigt sätt, det hade blivit bra underhållning.

Citat:
Allvarligt! Frånskild, tre barn med sig in i förhållandet, yrke där hon jobbar 150% (minst) och även helger. Vidare hennes eget och döttrarnas mycket tids- och resurskrävande fritidsintesse (som råkar sammanfalla med hennes yrke). Gud hjälpe den man som ska försöka klämma sig in i den ekvationen.

/Alplandskap

Frånskild pga att hon är helt insnöad på hästar ? Hon lever i sin egen bubbla som består av 3 hästtokiga döttrar, ridskola, hästuppfödning, hästförsäljning, fälttävlan.

Under speed-dejterna så flackade Sigrid med blicken, hon lyssnade knappt på vad männen sa pga att hon hela tiden har sina 60 hästar i bakhuvudet...har de fått foder ? är spiltorna mockade ?
Citera
2016-10-06, 09:37
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Stackars Jennifer, den ena kufen efter den andra Men hon satt där och försökte hålla humöret uppe. Det var ju verkligen skämskudde för än den ena och än den andra. Per hade ju inte heller så roliga att välja på. Sigrid hade ju också muppar som kom in.
Lider verkligen med dem, att man ska behöva sitta i tv och tacklas med udda töntar. Det är ju pinsamt värre. I vanliga fall kan man ju bara springa ifrån, men här på speeddate i tv är man ju tvungen och sitta och ödsla energi, på folk som man verkligen inte vill ska tro att man har ett intresse för. Någon av Jennifers var ju snudd på efterbliven va? Och någon annan var en riktigt udda kuf med tics? De kan ju bli hennes stalkers om de får för sig att hon hade något intresse för dem. Horror

Håller verkligen med! Både Jennifer och Sigrid fick ta emot de mest konstiga kufar. Med de hanterade dem otroligt bra. Jennifer är verkligen härlig och spontan. Men jag tror hon vet vad hon vill precis som Sigrid. Som tjej uppskattade jag Sigrids look, kortkort och högklackat. Precis min stil.
Citera
2016-10-06, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Nej, jag tror inte att hon är så seriös faktiskt.

Nej tycker det lyser oseriöst om henne lång väg och tror inte heller det kommer så bra för henne. Kommer nog gå lika illa som för Pontus förra året eller som det gick för Pär-Ola 2011.

Hade mycket hellre sett den mysiga Nils från Skåne i rutan istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in