2016-10-04, 08:03
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vilka är dom fyra-fem?

Edlund har ju varit u21 tränare och var väl även ungdomsansvarig i Gunnilse samt hade nån sån roll i förbundet? Det borde väl borga för att han kan ungdomsarbetet och därmed kanske han skall vara kvar. Å andra sidan har ju Jörgen varit u21 kapten så vad man gjort innan kanske inte spelar någon roll...
Jag är rädd för att vi går mot en kraftigt försämrad årskortsförsäljning och att vi via ännu ett gruppspelsfiasko i cupen (om vi nu slår ut giganterna i Oskarshamn) får en negativ klang på 2017 redan i februari.
Blotta tanken på att den 17e möta Gefle i en match som för vår del inte gäller något gör ju att man tröttnar. Det kan bli den sämsta allsvenska siffran vi haft på Gamla genom tiderna då. Troligen blir det väl sämsta siffrorna för att vara mot AIK och Ellos senare med.
Det känns skönt att det inte är någon fotboll denna veckan faktiskt, jag har tröttnat för tillfället.

Gerhardsson är trots allt rätt rutinerad då han varit i Häcken sedan 09...
Det kommer vara Jörgen som sitter på bänken nästa säsong, det är annat att föredra men det känns ungefär lika troligt som att vi vinner allsvenskan denna säsong...

Omarsson, Rogne, Dahlberg, Salomonsson och Sabah typ.

Resterande är jag väldigt likgiltig till. Edlund har väl varit kvar med fokus på fasta situationer sedan 2012. Våra fasta är ju sämre än någonsin, att han ska vara kvar ännu en period/tränare är inget annat än ett skämt. Han måste också gå.

Skiter fullständigt i hur det går sista matcherna nu, vi kan lika gärna förlora samtliga för min del. Kan vi nå 60 insläppta mål kanske? Det vore spännande.
Citera
2016-10-04, 08:26
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Omarsson, Rogne, Dahlberg, Salomonsson och Sabah typ.

Resterande är jag väldigt likgiltig till. Edlund har väl varit kvar med fokus på fasta situationer sedan 2012. Våra fasta är ju sämre än någonsin, att han ska vara kvar ännu en period/tränare är inget annat än ett skämt. Han måste också gå.

Skiter fullständigt i hur det går sista matcherna nu, vi kan lika gärna förlora samtliga för min del. Kan vi nå 60 insläppta mål kanske? Det vore spännande.

De spelarna får gärna stanna ja. Jag blev rätt trött på skiten när Omar togs ut i söndags.

2005 är väl egentligen senast vi var bra på fasta? Eller iaf den våren?
Jag kommer gå sista tre matcherna på Gamla men jisses vad segt det blir. AIK lär ju inte ha nåt att spela för när vi möts heller då dom lär vara klar trea då och inte kunna komma uppåt så¨även den lär vara död.

Blås av skiten nu. Det måste ske något i föreningen nu, det är så många som är trötta på "allt och alla" att det snart blir (mer) slitningar även på läktarna.
Citera
2016-10-04, 08:32
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
De spelarna får gärna stanna ja. Jag blev rätt trött på skiten när Omar togs ut i söndags.

Jag kommer gå sista tre matcherna på Gamla men jisses vad segt det blir. AIK lär ju inte ha nåt att spela för när vi möts heller då dom lär vara klar trea då och inte kunna komma uppåt så¨även den lär vara död.

Blås av skiten nu. Det måste ske något i föreningen nu, det är så många som är trötta på "allt och alla" att det snart blir (mer) slitningar även på läktarna.

Gerhardsson känns dock så jävla osympatisk med allt sitt snack om att Häcken gör allting rätt och att domarna är emot honom och hans gulliga lag. Samt allt hans skitsnack om oss gör honom relativt oattraktiv som ersättare.

Sen har han ju totalt misslyckats med att sätta en defensiv i snart 10 år i Häcken.
Citera
2016-10-04, 10:10
Medlem
Tobbe har gjort 10 mål och 3 assist på 13 starter i år, man kan klaga på en del saker, men hans poängsnitt är i i allra högsta klass i AS. MSD har också varit bra, 4 assist(men i princip legat bakom fler) och 3 mål på 14 starter.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-10-04 kl. 10:13.
Citera
2016-10-04, 10:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Jag smuttar rödvin på det. True true true! Senaste veckorna har jag som älskar sorgliga HIF kollat en del på AIK:S matcher enbart för att ni har Isak & den där andre snubben som egentligen är för bra i allsvenskan. Jag gillar oxå Japanen ganska mycket: så fint spelsinne. Men Isak är en otrolig talang. Och jag tycker han verkar ha fin vinnarskalle & mental styrka. Han kommer gå långt.

Hur står Isak sig i jämförelse med Bojanic? I talang och spelsinne?
Citera
2016-10-04, 10:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Av era inlägg att döma så skulle IFK må bra av ett tränarbyte. Är det möjligt att lösa JL från kontraktet ekonomiskt sett?
Citera
2016-10-04, 11:22
Medlem
Citat:
Gerhardsson känns dock så jävla osympatisk med allt sitt snack om att Häcken gör allting rätt och att domarna är emot honom och hans gulliga lag. Samt allt hans skitsnack om oss gör honom relativt oattraktiv som ersättare.

Sen har han ju totalt misslyckats med att sätta en defensiv i snart 10 år i Häcken.
Fast du satt ju för några veckor sedan och sågade Jürgen Klopp så du har ju uppenbarligen ingen aning.
Citera
2016-10-04, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur står Isak sig i jämförelse med Bojanic? I talang och spelsinne?

Bojanic kan endast jämföras med Tomas Brolin.
Dock är Isak en härlig spelare att titta på.
Citera
2016-10-04, 14:26
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Fast du satt ju för några veckor sedan och sågade Jürgen Klopp så du har ju uppenbarligen ingen aning.

Sågade Jurgen Klopp? För hans defensiva kunskaper ja. Krävs mer än 1 insläppt mål på de 2 senaste för att han har satt en defensiv med Liverpool. Eller anser du den vara klar och "satt" nu?

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Av era inlägg att döma så skulle IFK må bra av ett tränarbyte. Är det möjligt att lösa JL från kontraktet ekonomiskt sett?

Nej, det är det nog inte, såvida vi inte lyckas sälja av ett flertal spelare och prioriterar att bryta hans kontrakt. Eller att Nisse går in och pumpar in pengar för det ändamålet.

Förhoppningen är väl att han avgår självmant men det är också tveksamt.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-10-04 kl. 14:30.
Citera
2016-10-04, 14:43
Medlem
Citat:
Sågade Jurgen Klopp? För hans defensiva kunskaper ja. Krävs mer än 1 insläppt mål på de 2 senaste för att han har satt en defensiv med Liverpool. Eller anser du den vara klar och "satt" nu?
Att Jürgen Klopp inte skulle ha några defensiva kunskaper är ju skrattretande. Utan tvekan en av världens bästa tränare och han har ett CV att backa upp det med. Att han nu dessutom verkar ha kunnat få ett kroniskt underpresterande Liverpool på rätt köl gör ju inte saken sämre. Bara för att man inte lirar 4-4-2 och satsar på att hålla nollan i varje match á la Pelle Olsson så innebär det inte att man har noll koll defensivt. Sen får du gärna utveckla vad du menar med att "sätta ett försvar" mer specifikt än att hålla nollan i varje match.
Citera
2016-10-04, 14:48
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Att Jürgen Klopp inte skulle ha några defensiva kunskaper är ju skrattretande. Utan tvekan en av världens bästa tränare och han har ett CV att backa upp det med. Att han nu dessutom verkar ha kunnat få ett kroniskt underpresterande Liverpool på rätt köl gör ju inte saken sämre. Bara för att man inte lirar 4-4-2 och satsar på att hålla nollan i varje match á la Pelle Olsson så innebär det inte att man har noll koll defensivt. Sen får du gärna utveckla vad du menar med att "sätta ett försvar" mer specifikt än att hålla nollan i varje match.

Okej. Du påstår först att jag sagt att Klopp är kass och sen att han inte har några defensiva kunskaper.

Det gäller att dra överdrifterna hela vägen runt istället för att läsa kontentan och det jag egentligen syftar på. För kritik mot Klopps defensiva historia = Klopp är värdelös på defensivt spel samt inte kan nånting om det.

Jag tycker han är en enormt bra tränare med vissa brister.

Där defensiven som INTE bygger på gegenpressing är ganska eftersatt. Hans arbete med gegenpressing som den första och viktigaste defensiven är enormt imponerande. Men även i Dortmund var det kalabalik på fasta situationer, längre bollar, dålig kommunikation mellan mittbackar samt tendenser till stora håll om motståndarna tog sig förbi den höga pressen Dortmund under Klopp satte in. Riktigt bra lag kunde radera ut Dortmund under hans sista två säsonger då Dortmund hade en spelidé och saknade alternativ. Där blev hans defensiv i den modellen synliggjorda.

Har han nu fått ordning på allt det i Liverpool låter det kanon. Jag väntar nog lite med att se huruvida det räcker året ut. Men ja, han har gjort bra grejer i Mainz, Dortmund och Liverpool. En av världens bästa tränare är väl upp till bevis nu.

Nu blev det rejält off-topic så för att återvända till allsvenskan. Nej, man behöver inte spela likt Pelle Olsson för att kunna sätta en defensiv. Men Gerhardsson har ju byggt sitt lag på indivualister som är här 1-2 säsonger och gör sin grej och drar sedan vidare. Häckens spelmodell har ju byggt på invärvade brassar och afrikaner med offensiva spetskompetenser, således är det svårt att göra ett defensivt riktat system när hela affärsmodellen är att de offensiva spelarna man värvar ska säljas vidare, således måste de få visa upp sina offensiva kvaliteter i första hand.

Gerhardsson hade kanske kunnat visa sig kunna annat med ett annat lag med andra förutsättningar men jag är tveksam till honom av de två ovannämnda skälen. kanske främst hans persona.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-10-04 kl. 14:52.
Citera
2016-10-04, 19:02
Medlem
"Henrik Larsson får sparken och ersätts av Helsingborgs tidigare guldtränare Conny Karlsson."
http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/henrik-larsson-ersatts-av-conny-karlsson/
Jag älskar sådana rubriker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in