2016-10-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Såna där listor ska man ta med en grävskopa salt. Exempelvis hamna Tibbling också på en likvärdig lista över världens hetaste talanger och hur bra har det gått?
Labinot Harbuzi var också med på någon liknande lista för ett gäng år sedan, det gick sådär för honom.
Citera
2016-10-07, 08:39
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Fast vadå? Han valde väl helt rätt med Groningen? Jag har inte koll hur det gått i år, men förra året så var han ju en kanonspelare där?

Tibbling har inte spelat så mycket än, skadad?
Citera
2016-10-07, 08:51
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Det ekonomiska förfallet började redan på -90talet med Wernersson och skiten. Som jag ser det i dag så måste man frångå gamla stadgar och annan skit. Man pratar skit om Prio Nisse. Men oavsett så har han gjort mycket för klubben. Faktiskt så ser jag han "ta över" med lika tänkande. IFK. Hör ordet. Den tiden är över. Det är business som gäller nu för tiden.

Och ut med den där jävla pytten nu. Den är lika möglig som föreningen är. Tänk nytt är vad som gäller nu.

Fast med Wernersson och Gunnar så fick vi ju in massa pengar via regelbundet CL-spel. Därmed kunde vi gasa men problemet blev när vi skulle köpa tillbaka guldet 98. Jag menar C.Karlsson, Jocke Persson, Magnus Pehrsson och Bärlin var ju inte något som var i närheten av vad dom kostade.
Den enda som var hyfsat värd sin peng var ju Hermansson som ändå gjorde en del mål sedan han fick bli ensam forward. Vi värvade iofs Bengan på sommaren där och han blev ju på sikt en god investering.

Prio-Nisse bra? Han pumpade/pumpar in en del viktiga pengar, men glöm för allt i världen inte hindradet av låta Serneke gå in, det kostar oss miljoner varje år samt att vi blev utan stjärnsponsor ett halvår. Han har även varit ute och tjötat i media mer än gång för mycket.

Visst skall man utvecklas och vi skall inte konstant hänvisa till gamla grejer men samtidigt gäller det att vårda historien så det är som alltid en balansgång. Pytt etc är, vad man än tycker om det, en del av guldåren och har sin plats i klubben.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Yup, ungefär så, Gren är inte problemet, även om en del vill få det till det. Hans dyraste värvning om jag inte missat något är Rogne, som, sign on inkluderat, kostar oss ungefär hälften så mycket som Bjärsa. För övrigt skall Milds glassföretag starta ny fabrik i Högsbo, dom har tecknat ett 20-årigt hyresavtal med Kungsleden, Serneke bygger.

Rogne har ju dessutom visat sig väl värd pengarna. Bjärsa är på tok för dyr för sin kapacitet dock.
Lejonet&Björnen är en bra investering av Mild, må vara att det väl fortfarande mer är hans fru som driver det.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vad har hänt med vår älskade ovissa allsvenska. Inför säsongen var Malmö ohyggliga favoriter, var oddset ens över tre? Nu med fem(!) omgångar kvar känns både toppen och botten klar. Kommer intresset att minska om serien fortsätter vara förutsägbar (och sportsliga nivån konstant)

Fast vem som är favorit INFÖR säsongen stämmer ju inte alltid med som vinner, MFF var ju lika stora favoriter (om inte större) ifjol med. Sedan har det väl egentligen alltid varit några lag som dominerat serien under olika tidsperioder så det i sig är inget nytt. Att sedan något lag sticker upp och vinner ett år har alltid skett och kommer ske även i framtiden. Kalmar och Bajen bara sedan år 2000.
Nu är det MFF som skall vinna precis allt vartenda år enligt många, i början av 2000-talet var det ju DIF som skulle dominera i evighet och på 90-talet var det vi t.ex.

Sedan ska man inte heller glömma att slår Peking MFF nästa helg skiljer det bara en pinne igen...
Senast redigerad av kostymnisse 2016-10-07 kl. 08:53.
Citera
2016-10-07, 09:09
Medlem
Ajberts avatar
Citat:
Rättelse: Finns det några supportrar som känns mer välmående än AIK´s?

Visserligen med en 6-0 seger mot mästarna i ryggen och en grymt intressant talang på det men likväl ligger vi "bara" trea och kommer förmodligen sluta där så det är inte så att man svävar bland molnen.

-

Enligt uppgifter som AB skriver har Zlatan tipsat PSG & Juventus om Isak. Finns det nåt mer bullshit man kan skriva?

Såna där listor ska man ta med en grävskopa salt. Exempelvis hamna Tibbling också på en likvärdig lista över världens hetaste talanger och hur bra har det gått?
Snark. Kan du vara mer förutsägande i att dissa din egna klubb och försöka framstå som så oerhört nyanserad och rimlig?

Det är klart att vi inte kommer att sluta trea. Vi kommer att käka upp Norrköping de avslutande omgångarna och Malmö kan vara glada att vi är såpass många poäng bakom och att de har en skrivbordsseger på kontot. Just nu är AIK seriens bästa lag, och det är klart att det inte spelar någon om helst roll då även våren räknas in, men det är ingenting att skämmas över eller försöka snacka ner.

Och vad menar du med att det är bullshit att rapportera om att Zlatan tipsar sina gamla klubbar om underbarnet Alexander Isak? Är det felaktigt eller oväsentligt? Förstår inte riktigt.

Och varför skulle man inte vara glad över att Isak, av den oerhört ansedda tidningen Guardian, inte bara listas utan också frontas som en av världens mest spännande 17-åringar? Kommer det att innebära att han per automatik blir en bättre spelare? Nä, men det säger mycket om svensk fotboll och vår klubb av våra unga spelare nämns i de här sammanhangen, och man ska inte heller underskatta vad det kan innebära för ett slutpris.

Sen är det klart att även Tibbling och andra medelmåttor under åren har nämnts i diverse listor, men den här listan ska inte tas med det minsta lilla salt!
Citera
2016-10-07, 10:26
Medlem
zio86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Då var det kanske ditt inlägg jag mindes. Klart bättre än att t.ex Milan köper honom och lånar ut honom t.ex Brescia i Serie B.

Det var inte mitt inlägg du såg. Jag tycks dela uppfattning med en annan skribent på forumet.

Visst håller du på Malmö FF?
Citera
2016-10-07, 10:33
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zio86
Det var inte mitt inlägg du såg. Jag tycks dela uppfattning med en annan skribent på forumet.

Visst håller du på Malmö FF?

Jo du, jag är blå sen 1962. Jag delar också er uppfattning. Svensk fotboll behöver ta hand om alla talanger på bästa sätt så vi inte halkar efter ännu mer i europafotbollen. I världsfotbollen är vi redan långt efter.
Citera
2016-10-07, 10:56
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert
Snark. Kan du vara mer förutsägande i att dissa din egna klubb och försöka framstå som så oerhört nyanserad och rimlig?

Det är klart att vi inte kommer att sluta trea. Vi kommer att käka upp Norrköping de avslutande omgångarna och Malmö kan vara glada att vi är såpass många poäng bakom och att de har en skrivbordsseger på kontot. Just nu är AIK seriens bästa lag, och det är klart att det inte spelar någon om helst roll då även våren räknas in, men det är ingenting att skämmas över eller försöka snacka ner.

Och vad menar du med att det är bullshit att rapportera om att Zlatan tipsar sina gamla klubbar om underbarnet Alexander Isak? Är det felaktigt eller oväsentligt? Förstår inte riktigt.

Och varför skulle man inte vara glad över att Isak, av den oerhört ansedda tidningen Guardian, inte bara listas utan också frontas som en av världens mest spännande 17-åringar? Kommer det att innebära att han per automatik blir en bättre spelare? Nä, men det säger mycket om svensk fotboll och vår klubb av våra unga spelare nämns i de här sammanhangen, och man ska inte heller underskatta vad det kan innebära för ett slutpris.

Sen är det klart att även Tibbling och andra medelmåttor under åren har nämnts i diverse listor, men den här listan ska inte tas med det minsta lilla salt!
Varför skulle PSG och Juventus behöva hjälp av Z om Isak och jag tycker Z har visat många gånger genom åren att han inte har koll på allsvenskan.
Tror du Juve och PSG är divison 4 klubbar utan egen scoutingverksamhet?
Det var från spanskt håll det spreds vilket gör det hela ännu mer osannolikt.
Citera
2016-10-07, 11:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Varför skulle PSG och Juventus behöva hjälp av Z om Isak och jag tycker Z har visat många gånger genom åren att han inte har koll på allsvenskan.
Tror du Juve och PSG är divison 4 klubbar utan egen scoutingverksamhet?
Det var från spanskt håll det spreds vilket gör det hela ännu mer osannolikt.

Regel 1. Skriv om Zlatan varje dag.
Regel 2. Finns det inget att skriva om, hitta på något.
Citera
2016-10-07, 11:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Labinot Harbuzi var också med på någon liknande lista för ett gäng år sedan, det gick sådär för honom.

Han är ju odödlig, gjorde ju första målet på Swedbank Stadion.
Citera
2016-10-07, 23:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert
Jag tror det. Gillar att du tror dig läsa av mina "intentioner" när det enda jag gör är att skriva det man tycker. Och skriv gärna vart det är jag dissar AIK?
Citat:
Ok. Norrköping har ett försprång på tre poäng med fem matcher kvar, visserligen har dom fler "svåra" matcher kvar på pappret men [I"]Det är klart att vi inte kommer att sluta trea"[/i] är att ta i.
Citat:
Antagligen extremt felaktigt, Zlatan som exempelvis tränar under pågående landskamp och inte verkar ha det minsta intresse av svensk fotboll ska alltså ha suttit ned och spanat in AIK´s och Isaks insatser för att bli så imponerad att han tipsat PSG och Juventus om honom? Skulle inte tro det.
Citat:
Skriver att man läst liknande listor där diverse kommande superstars inte blivit något värt att nämnas som typ Tibbling.
Citat:
Se där, då vet vi vilka som kommer dominera världsfotbollen i framtiden.
Citera
2016-10-07, 23:32
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Fast vadå? Han valde väl helt rätt med Groningen? Jag har inte koll hur det gått i år, men förra året så var han ju en kanonspelare där?
Möjligt att Tibbling valde rätt ja fast är man rankad som en av världens hetaste talanger är det ett ganska blekt facit att vara bänkad i ett holländskt bottenlag vid 22-årsålder.
Citera
2016-10-08, 00:39
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Möjligt att Tibbling valde rätt ja fast är man rankad som en av världens hetaste talanger är det ett ganska blekt facit att vara bänkad i ett holländskt bottenlag vid 22-årsålder.
Rankad av vem? Han har ju aldrig varit en av världens hetaste talanger på riktigt.

Det ska dock sägas att han gjorde en riktigt bra säsong sist och om det inte kom bud från större klubbar så fanns det iaf ett konkret intresse. Han har efter lite skador hamnat på bänk och plötsligt är den gängse uppfattningen att han nu är Harbuzi... Killen är 22.

Kolla: https://diftv.solidtango.com/video/tibbe-slut

Vilken kille!

---

Är det bara jag som inte skriver av AIK än? Långt kvar ju.
Senast redigerad av OleYeller 2016-10-08 kl. 00:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in