Citat:
Ursprungligen postat av
Jeremy Roenick
Det ekonomiska förfallet började redan på -90talet med Wernersson och skiten. Som jag ser det i dag så måste man frångå gamla stadgar och annan skit. Man pratar skit om Prio Nisse. Men oavsett så har han gjort mycket för klubben. Faktiskt så ser jag han "ta över" med lika tänkande. IFK. Hör ordet. Den tiden är över. Det är business som gäller nu för tiden.
Och ut med den där jävla pytten nu. Den är lika möglig som föreningen är. Tänk nytt är vad som gäller nu.
Fast med Wernersson och Gunnar så fick vi ju in massa pengar via regelbundet CL-spel. Därmed kunde vi gasa men problemet blev när vi skulle köpa tillbaka guldet 98. Jag menar C.Karlsson, Jocke Persson, Magnus Pehrsson och Bärlin var ju inte något som var i närheten av vad dom kostade.
Den enda som var hyfsat värd sin peng var ju Hermansson som ändå gjorde en del mål sedan han fick bli ensam forward. Vi värvade iofs Bengan på sommaren där och han blev ju på sikt en god investering.
Prio-Nisse bra? Han pumpade/pumpar in en del viktiga pengar, men glöm för allt i världen inte hindradet av låta Serneke gå in, det kostar oss miljoner varje år samt att vi blev utan stjärnsponsor ett halvår. Han har även varit ute och tjötat i media mer än gång för mycket.
Visst skall man utvecklas och vi skall inte konstant hänvisa till gamla grejer men samtidigt gäller det att vårda historien så det är som alltid en balansgång. Pytt etc är, vad man än tycker om det, en del av guldåren och har sin plats i klubben.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Yup, ungefär så, Gren är inte problemet, även om en del vill få det till det. Hans dyraste värvning om jag inte missat något är Rogne, som, sign on inkluderat, kostar oss ungefär hälften så mycket som Bjärsa. För övrigt skall Milds glassföretag starta ny fabrik i Högsbo, dom har tecknat ett 20-årigt hyresavtal med Kungsleden, Serneke bygger.
Rogne har ju dessutom visat sig väl värd pengarna. Bjärsa är på tok för dyr för sin kapacitet dock.
Lejonet&Björnen är en bra investering av Mild, må vara att det väl fortfarande mer är hans fru som driver det.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Vad har hänt med vår älskade ovissa allsvenska. Inför säsongen var Malmö ohyggliga favoriter, var oddset ens över tre? Nu med fem(!) omgångar kvar känns både toppen och botten klar. Kommer intresset att minska om serien fortsätter vara förutsägbar (och sportsliga nivån konstant)
Fast vem som är favorit INFÖR säsongen stämmer ju inte alltid med som vinner, MFF var ju lika stora favoriter (om inte större) ifjol med. Sedan har det väl egentligen alltid varit några lag som dominerat serien under olika tidsperioder så det i sig är inget nytt. Att sedan något lag sticker upp och vinner ett år har alltid skett och kommer ske även i framtiden. Kalmar och Bajen bara sedan år 2000.
Nu är det MFF som skall vinna precis allt vartenda år enligt många, i början av 2000-talet var det ju DIF som skulle dominera i evighet och på 90-talet var det vi t.ex.
Sedan ska man inte heller glömma att slår Peking MFF nästa helg skiljer det bara en pinne igen...