2016-10-26, 22:02
Medlem
mishimas avatar
Men det är inte utan att matchen i lördags fortfarande stör.

Nu vill vi ha Mariehamn i CL-kval.

Nu blir det fest i några dagar. Matchen mot Hammarby blir grym. Kul för Hammarbyfansen också att få uppleva en prisutdelning.
Citera
2016-10-26, 22:04
Medlem
Känns lite tråkigt att konstatera det men man börjar ju bli lite blasé. Guldet 2004 var mitt livs dittills vackraste ögonblick. 2010 svävade jag också på moln. Idag är jag glad men knappast överlycklig. Förmodligen för att jag blivit äldre och insett att andra saker i livet är viktigare än fotboll. Men också för att jag inte riktigt gillar spelarna på samma vis. MFF har ett rätt osympatiskt lag.

Dock är det hundra gånger bättre än fjolårets Hareidelag som spelade skittråkigt med långbollar och var arroganta as. I år spelar vi iaf småtrevligt emellanåt. Men det finns inga hjältar i laget. Inga Afonso, Skoog, Hamad, Ricardinho eller Pekalski. Eikrem verkar sympatisk, och han är skön som fan. Han är nog den enda jag verkligen gillar. Och Rakip förstås. Hoppas Svanberg växer ut till det han har förmågan till och att Hamad återvänder. Och att Kuhn visar sig vara mer än den Hamrén-bluff jag anar att han är. Vill känna mer i framtiden.
Citera
2016-10-26, 22:20
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag bara konstaterar fakta, men upptäcker till min förvåning att det upprör...

Jag gillar dig, till skillnad från de flesta andra I tråden, men uppmanar alla att försöka få mina påståenden felaktiga. Vilket de såklart inte är.

Jag hade tidigare ett resonemang om att IFK Göteborg var ett fantastiskt cuplag. Men varför då inte samlas kring att Malmö FF tokdominerat Allsvenskan?

De har vunnit Allsvenskan 22 ganger då de spelat I Allsvenskan under 80 år. De har vunnit Allsvenskan fyra ganger under de senaste sju åren. Det är att tokdominera.

Rimligt att påpeka då man återigen vunnit.

Många som säkert tycker att om man alltid vinnar så ska man inte påpeka det. Skiter väl jag i... Jag påpekar relativt stillsamt fakta, och många blir upprörda.
Att använda allsvenska segrar som status är det som förvånar mig i dina inlägg, när allsvenskan avgjordes med slutspel var det väl just slutspelet man faktiskt brydde sig om och inte vilket lag som vann en grundserie? Med samma logik borde man va oerhört stolt över att Sverige vann sin grupp i VM-2002 men det är man inte av förklarliga skäl.

EDIT: Helsingborg bör va oerhört tacksamma att dom har räddningsplankan Falkenberg kvar att möta samtidigt som Gefle möter Malmö, visserligen har Falkenberg hemmaplan och Malmö har väl inte all motivation i världen att slå Gefle men oddsen talar sitt tydliga språk. Hade spelschemat sett annorlunda ut skulle jag lägga en slant på att Gefle tar kvalplatsen.
I nuläget:
HeIF: -22 M. 23 P.
Gefle: -25 M. 21 P.

Helsingborg har en match i handen men blir det förlust mot Djurgården imorgon så ser det betydligt jävla mörkare ut.
Senast redigerad av ZlatanMania 2016-10-26 kl. 22:25.
Citera
2016-10-26, 22:22
Medlem
Steff83s avatar
Ja..IFK Göteborg vann ju sin CL-grupp säsongen 1994/95. Tex

Men nog om detta. Grattis MFF. Till guldet i år och till flest SM-guld!
Citera
2016-10-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Att använda allsvenska segrar som status är det som förvånar mig i dina inlägg, när allsvenskan avgjordes med slutspel var det väl just slutspelet man faktiskt brydde sig om och inte vilket lag som vann en grundserie? Med samma logik borde man va oerhört stolt över att Sverige vann sin grupp i VM-2002 men det är man inte av förklarliga skäl.
Nej.

Tråden handlar om Allsvenskan. Och Malmö har nu 22 Allsvenska guld.

Att man upfann andra märkliga saker kan onekligen ha ett intresse om man är intresserad av "svenska mästare" i fotboll.

Men vi normal fans följer Allsvenskan och är därför intresserade av vem som vinner Allsvenskan. Man skulle kanske kunna starta en konkurrerande tråd som handlar om svenska mästarna... Men jag tror att det blivit en tunn tråd. Utan en röd tråd...

Här handlar det alltså om Allsvenskan och vem som tar guld I Allsvenskan. Denna säsong var det Malmö FF, för 22:e gången!

Citera
2016-10-26, 22:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Känns lite tråkigt att konstatera det men man börjar ju bli lite blasé. Guldet 2004 var mitt livs dittills vackraste ögonblick. 2010 svävade jag också på moln. Idag är jag glad men knappast överlycklig. Förmodligen för att jag blivit äldre och insett att andra saker i livet är viktigare än fotboll. Men också för att jag inte riktigt gillar spelarna på samma vis. MFF har ett rätt osympatiskt lag.

Dock är det hundra gånger bättre än fjolårets Hareidelag som spelade skittråkigt med långbollar och var arroganta as. I år spelar vi iaf småtrevligt emellanåt. Men det finns inga hjältar i laget. Inga Afonso, Skoog, Hamad, Ricardinho eller Pekalski. Eikrem verkar sympatisk, och han är skön som fan. Han är nog den enda jag verkligen gillar. Och Rakip förstås. Hoppas Svanberg växer ut till det han har förmågan till och att Hamad återvänder. Och att Kuhn visar sig vara mer än den Hamrén-bluff jag anar att han är. Vill känna mer i framtiden.
Om inte MFF gör sig av med alla pengar är det lika bra att vänja sig med titlar varje/varannan säsong, man är överlägsna ekonomiskt då kommer resultaten som ett brev på posten.
Citera
2016-10-26, 22:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Men det är inte utan att matchen i lördags fortfarande stör.

Nu vill vi ha Mariehamn i CL-kval.

Nu blir det fest i några dagar. Matchen mot Hammarby blir grym. Kul för Hammarbyfansen också att få uppleva en prisutdelning.

I vilken omgång går MFF in? Vilka lands mästare kan vi få möta?
Citera
2016-10-26, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nej.

Tråden handlar om Allsvenskan. Och Malmö har nu 22 Allsvenska guld.

Att man upfann andra märkliga saker kan onekligen ha ett intresse om man är intresserad av "svenska mästare" i fotboll.

Men vi normal fans följer Allsvenskan och är därför intresserade av vem som vinner Allsvenskan. Man skulle kanske kunna starta en konkurrerande tråd som handlar om svenska mästarna... Men jag tror att det blivit en tunn tråd. Utan en röd tråd...

Här handlar det alltså om Allsvenskan och vem som tar guld I Allsvenskan. Denna säsong var det Malmö FF, för 22:e gången!

haha din jävla autist. lika tekniskt korrekt men (historiskt) icke-sägande som att börja dilla om att liverpool "aldrig vunnit premier league" bara för det råkade heta något annat när dom blev engelska mästare. absolut ingen utan malmö bryr sig om vem som vann "allsvenskt guld" under den period när ett allsvenskt guld motsvarade ett sorgligt tröstpris.

-
på sin höjd kan man hävda att guldet 1989 på något sätt räknas då malmö faktiskt gick till europacupen tack vare det. däremot är det ju ren självklarhet att det som gäller övriga år faktiskt är just SM-guld.
Senast redigerad av M.S 2016-10-26 kl. 22:36.
Citera
2016-10-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

EDIT: Helsingborg bör va oerhört tacksamma att dom har räddningsplankan Falkenberg kvar att möta samtidigt som Gefle möter Malmö, visserligen har Falkenberg hemmaplan och Malmö har väl inte all motivation i världen att slå Gefle men oddsen talar sitt tydliga språk. Hade spelschemat sett annorlunda ut skulle jag lägga en slant på att Gefle tar kvalplatsen.
I nuläget:
HeIF: -22 M. 23 P.
Gefle: -25 M. 21 P.

Helsingborg har en match i handen men blir det förlust mot Djurgården imorgon så ser det betydligt jävla mörkare ut.

Tror nog att Malmö FF räddar HIF igen. Man vill så gärna ha en local konkurrent, samtidigt håller alla I skåne på Malmö FF. Landskrona, Trelleborg osv... Undantaget är Helsingborg. Och därför vill man ha kvar dem...

Men det känns alltmer konstlat, och numera tror jag inte att det längre finns några från Malmö som riktigt tror på en rivalitet.
Citera
2016-10-26, 22:40
Medlem
ToBeFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldencandy1
Måste väl vara största överkörningen bollinnehavsmässigt på väldigt länge?

Visst, men de ville tydligen ha det så. De trodde kanske att de skulle tråka ut oss eller nåt. Didn't work...
Citera
2016-10-26, 22:41
Medlem
Signaturums avatar
Vi har vunnit, segern är vår, segern är vår!
Ingen himmel är så blå som min!

Vilken säsong, underbart!
Har varit några rätt sjuka dalar, under ångestmatchen mot Elfsborg under första halvan av säsongen trodde man inte vi skulle ta detta.
Nu taggar vi för en ny säsong, samt CL-kval
Hoppas f.ö att Svanberg får spela mer, satan vilken match han gjorde idag.
Citera
2016-10-26, 22:45
Medlem
Goldencandy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBeFrank
Visst, men de ville tydligen ha det så. De trodde kanske att de skulle tråka ut oss eller nåt. Didn't work...

Haha som Djurgårdare så är man bara nöjd över att ni slog dem så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in