Citat:
Herregud, hatten av för AIK och deras minst sagt imponerande resultat.
Som MFF:are är jag glad att vi har några poäng ner till Gnaget som just nu ångar på i rasande fart med inga inbördes möten kvar på schemat.
Isak kan mycket väl bli nästa Zlatan, hoppas dock att han stannar ett år till och verkligen mjölkar ur det sista han har att hämta i Allsvenskan och svensk fotboll.
Är AIK dessutom iskalla och behåller honom över nästa säsong kan det mycket väl bli så att Zlatans transferrekord slås. Håller tummarna för denna yngling trots att jag är en danskjävel
Hur ser ekonomin ut i Gnaget?
Är ni mer eller mindre tvingade till att sälja, eller klarar ni er?
Som MFF:are är jag glad att vi har några poäng ner till Gnaget som just nu ångar på i rasande fart med inga inbördes möten kvar på schemat.
Isak kan mycket väl bli nästa Zlatan, hoppas dock att han stannar ett år till och verkligen mjölkar ur det sista han har att hämta i Allsvenskan och svensk fotboll.
Är AIK dessutom iskalla och behåller honom över nästa säsong kan det mycket väl bli så att Zlatans transferrekord slås. Håller tummarna för denna yngling trots att jag är en danskjävel

Hur ser ekonomin ut i Gnaget?
Är ni mer eller mindre tvingade till att sälja, eller klarar ni er?
Vi har så vi klarar oss. Styrelsen satte för ett par år sedan ett "krav" att vi skulle ha 30 millar i kapital. Det är skälet till att vi de senaste två åren fått höra "ersättare finns i truppen" när nån säljs, dvs vi plockar upp en junis. Så nej, vi måste inte sälja.
Dock är jag nästan säker på att han säljs nu i vinter. Den hypen det är just nu efter honom där så gott som hela topp 10 i europa scoutar honom gör att det vore en chansning för honom att INTE casha in nu. Hans ekonomiska framtid är ju en korsbandsskada bort (vågar man skriva så utan att vidskepliga börjar snacka jinx?). Fortsätter han göra mål i de matcher som är kvar så säljs han nog. Och det håller jag inte för otroligt då vi inte möter Allsvenskans bussparkerare i de sista 5.
Ett bra alternativ för både AIK och honom vore att bli såld och direkt utlånad till AIK i ett år. Köpande klubb vet att han trivs här och får bra matchning och träning. Då får han ett år till på sig att mogna mentalt och förbereda sig för en flytt till en större klubb. Vore definitivt nåt att tänka på för köpande klubb istället för att sätta in honom i akademilaget och låta honom möta junisar vecka efter vecka. Det är det som är risken om han hamnar i nån av storklubbarna annars.
Times tell!
Det skulle "ge Zlatan 160 000 kronor i månaden". Enl. Fotbollskanalen.