Citat:
Ursprungligen postat av
heis
Jag har märkt till min förvåning att USAs debattklimat inte varit mycket annorlunda från Sveriges i takt med att jag följt valet.
Varför kallas man homofob, utan att ha homo fobi? Bara för man vill bevara traditionellt äktenskapet från lobbyism? Stor skillnad från åsikten till att ha fobi(mental sjukdom) för homosexuella.
Och öppna gränser till obehöriga migranter från Afrika och Mellanöstern, får man säga nej?? Utan att bli kallad "svordomar" som rasist eller islamofob alltså?? Tydligen inte, vet vi minsann.
Motståndet till detta fördomsfulla kvacksalveri och lögneri är vad Trump har lyckats urvinna energi från, that's makes him smart. Massmedia är största skälet som ingen kan ha undgått, men du anklagar Trump för detta otroligt nog.
Hur står man först i denna kön, och varför är det hyckleri när man väl efteråt har fått sitt minskade bidrag? Du menar att man inte får ha åsikten, och samtidigt vara berättigad till samma rättighet som alla andra. Schysst! Man behöver heller inte ha någon lojalitet mot staten, alla har samma rättigheter och skyldigheter oavsett vem man är, simple principle of the constitution bro...
Annars ska media upplysa om det, nu gör man knappast detta utan fortsätter med det som du anklagar Trump för, det ser vi varenda dag.
Bra fråga, men varför bestämma över andra människors sexualitet.
Det är ju den ultimata hybrisen och anse sig man har den rätten.
Frågan är väldigt religiös.
Själv tycker jag inte det minsta om homosexuallitet, men ta rätten att bestämma över vad de ska få göra eller inte, den rätten anser jag aldrig kan få ta.
Stå först i kön är ett uttryck, trodde det var rätt tydligt.
Ett uttryck för påvisa hyckleriet de kommer.
Om man är emot en politik såpass mycket, så är det otroligt konstigt att man står där och tar emot bidragen som man vill ha bort.
En sådan människa är svår att lita på, som säger en sak för sen göra tvärtom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rovdjurskossan
Det är nog så enkelt att människor ibland använder nedsättande ord åt andra människor man antingen ser ned på eller föraktar. Inget som är begränsat till politik.
Nu pratar vi om den politiska scenen och USA, det har blivit rätt illa där nu även för USA.
Det som sker i Sverige, har väl helt med SD att göra, innan var det väl skärmytslingar, men inte sedan de kom in på allvar.