Citat:
Ursprungligen postat av
heis
Då är man i grå-zonen, som t.ex Islands f.d president, med konto i Panama som många andra också hade. Finns inget som är gratis, sägs det. "free money" är bidrag och food-stamps, värdelösa utbildningar (om någon annan behöver stå för kostnaden) e.t.c.
Dåså, inte så mycket att prata om? Förutom att det är allt man verkar prata om.
Facebook, Apple, Google, Starbucks e.t.c har använt EUs kryphål och har massvis med pengar som de inte vill skatte för i USA, men som det blir ändring på när Trump blir president.
"mumla om moral" säger de som inte pratar om moral, och tillåter BLM härja fritt.
"Alltid varit fascinerad i hur andra människor tror de ska få bestämma över min kropp."
Det fascinerande är att du ser ett oskyldigt foster, månader från att vara en bebis, att bli krossad till en sörja om du så vill.
Det finns massor av mer bidrag än de du räknar upp där.
Var av en del den "fattiga" aldrig kan få ta del av.
Som jag fattat det, så finns det för mycket kryphål i USA skattesystem.
Så Trump har nog en del att göra där.
Med "mumla om moral", det har enbart med att göra att det är det enda man kan prata om(om man måste).
Men vad det ska ge oss vet jag inte, enda är väl att man stänger ned dessa kryphål.
Men det behöver man knappast använda moral för att göra.
Foster anses inte som liv, så enkelt är det.
Och det är min kropp, och vem ger dig rättigheten att äga den?
Men även om vi ger dig rätt på abort, så har vi ett helt gäng till som inte finns någon logik i.
Som gay´s att gifta sig, narkotika och säkert ett gäng till.