Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-03, 11:45
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Varför är det ens plikt?
Finns inget som säger man måste använda sig av varje kryphål som existerar.
En sak som alltid fascinerat mig, och det är att desto mer man ropar om "free money", desto mer kåtare är man på dessa.

Sen håller jag med, har man legitima anledningar till avdrag och gjort dessa, så är det inte så mycket att prata om faktiskt.
Man kan kanske mumla om moral, men en sådan diskussion tar oss ingenstans.
Då är man i grå-zonen, som t.ex Islands f.d president, med konto i Panama som många andra också hade. Finns inget som är gratis, sägs det. "free money" är bidrag och food-stamps, värdelösa utbildningar (om någon annan behöver stå för kostnaden) e.t.c.
Dåså, inte så mycket att prata om? Förutom att det är allt man verkar prata om.
Facebook, Apple, Google, Starbucks e.t.c har använt EUs kryphål och har massvis med pengar som de inte vill skatte för i USA, men som det blir ändring på när Trump blir president.

"mumla om moral" säger de som inte pratar om moral, och tillåter BLM/Soros härja fritt.

Citat:
Alltid varit fascinerad i hur andra människor tror de ska få bestämma över min kropp.
Det fascinerande är att du ser ett oskyldigt foster, månader från att vara en bebis, kunna bli krossad till en sörja och sugas ut, bara för att du vill det.
Senast redigerad av heis 2016-10-03 kl. 11:51.
2016-10-03, 11:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Då är man i grå-zonen, som t.ex Islands f.d president, med konto i Panama som många andra också hade. Finns inget som är gratis, sägs det. "free money" är bidrag och food-stamps, värdelösa utbildningar (om någon annan behöver stå för kostnaden) e.t.c.
Dåså, inte så mycket att prata om? Förutom att det är allt man verkar prata om.
Facebook, Apple, Google, Starbucks e.t.c har använt EUs kryphål och har massvis med pengar som de inte vill skatte för i USA, men som det blir ändring på när Trump blir president.

"mumla om moral" säger de som inte pratar om moral, och tillåter BLM härja fritt.

"Alltid varit fascinerad i hur andra människor tror de ska få bestämma över min kropp."
Det fascinerande är att du ser ett oskyldigt foster, månader från att vara en bebis, att bli krossad till en sörja om du så vill.
Det finns massor av mer bidrag än de du räknar upp där.
Var av en del den "fattiga" aldrig kan få ta del av.

Som jag fattat det, så finns det för mycket kryphål i USA skattesystem.
Så Trump har nog en del att göra där.

Med "mumla om moral", det har enbart med att göra att det är det enda man kan prata om(om man måste).
Men vad det ska ge oss vet jag inte, enda är väl att man stänger ned dessa kryphål.
Men det behöver man knappast använda moral för att göra.

Foster anses inte som liv, så enkelt är det.
Och det är min kropp, och vem ger dig rättigheten att äga den?
Men även om vi ger dig rätt på abort, så har vi ett helt gäng till som inte finns någon logik i.
Som gay´s att gifta sig, narkotika och säkert ett gäng till.
Senast redigerad av klyban 2016-10-03 kl. 11:53.
2016-10-03, 11:52
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
"Extremistisk vänsterpolitik"... i USA? Jag får nog be om någon form av referens på det? Är det Obamacare du tänker på isåfall för det var ju ett republikanskt förslag från början, vilket gör det lite märkligt att republikanerna försökt (och fortfarande försöker) avveckla reformen 65+ gånger och beskriver den som ett hot mot landet...

Extremglobalistisk politik då. Det är så synonymt med vänstern idag att det är lätt att sammanblanda.
2016-10-03, 11:56
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Hur gjorde Donald då med den stora förlusten på 90-talet? Gjorde han verkligen en omedveten förlust eller skapade han den för att kunna slippa betala något i framtiden?
Hans gjorde en riktig förlust och har skrivit en hel bok om hur han tog sig tillbaka från denna.

4D chess igen
2016-10-03, 11:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Extremglobalistisk politik då. Det är så synonymt med vänstern idag att det är lätt att sammanblanda.
Alltid varit förundrad över att man använder en politisk åsikt till att vara ett svärord.
Det är så polariserande det kan bli, är detta av rädsla eller av okunskap.
Förstår inte varför man måste polarisera för, låter för mig konstigt att man vill exkludera ~50% av världen för den inte håller med mig.

Och detta har väl Trump lyckats med väl, och väckt en väljargrupp som knappt gått utanför dörren innan.
Vilket är väl bra, men önskvärt vore om alla röstade och inte bara vissa grupperingar.
2016-10-03, 12:33
Medlem
heiss avatar
Citat:
Alltid varit förundrad över att man använder en politisk åsikt till att vara ett svärord.
Det är så polariserande det kan bli, är detta av rädsla eller av okunskap.
Förstår inte varför man måste polarisera för, låter för mig konstigt att man vill exkludera ~50% av världen för den inte håller med mig.

Och detta har väl Trump lyckats med
Jag har märkt till min förvåning att USAs debattklimat inte varit mycket annorlunda från Sveriges i takt med att jag följt valet.
Varför kallas man homofob, utan att ha homo fobi? Bara för man vill bevara traditionellt äktenskapet från lobbyism? Stor skillnad från åsikten till att ha fobi(mental sjukdom) för homosexuella.

Och öppna gränser till obehöriga migranter från Afrika och Mellanöstern, får man säga nej?? Utan att bli kallad "svordomar" som rasist eller islamofob alltså?? Tydligen inte, vet vi minsann.
Motståndet till detta fördomsfulla kvacksalveri och lögneri är vad Trump har lyckats urvinna energi från, that's makes him smart. Massmedia är största skälet som ingen kan ha undgått, men du anklagar Trump för detta otroligt nog.
Citat:
det jag sa, var att det är lustigt och hycklande att säga man ska minska bidragen och spy galla över den stora staten.
För sen själva stå först i kön och ta del av staten och bidragen.
Hur står man först i denna kön, och varför är det hyckleri när man väl efteråt har fått sitt minskade bidrag? Du menar att man inte får ha åsikten, och samtidigt vara berättigad till samma rättighet som alla andra. Schysst! Man behöver heller inte ha någon lojalitet mot staten, alla har samma rättigheter och skyldigheter oavsett vem man är, simple principle of the constitution bro...
Annars ska media upplysa om det, nu gör man knappast detta utan fortsätter med det som du anklagar Trump för, det ser vi varenda dag.
Senast redigerad av heis 2016-10-03 kl. 12:55.
2016-10-03, 12:34
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Vet inte vad polariseringen har med globaliseringen att göra, dessa är två skilda saker.

Det jag säger om svärord, det är att man använder ordet vänster i detta sammanhang, just som ett svärord.
Det förekommer åt bägge hållen men inte så ofta som ifrån den konservativa sidan.
Jag förstår inget av lägrens och deras önskan att förminska sin motståndare genom tillmälen om deras politiska tillhörighet.
Känns mer som nått man skulle göra i sandlådan än på den politiska scenen.

Det är nog så enkelt att människor ibland använder nedsättande ord åt andra människor man antingen ser ned på eller föraktar. Inget som är begränsat till politik.
2016-10-03, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Ingen aning. Vilket brott menar du att han har gjort?

Att göra sitt yttersta för att minska skattekostnaden är A och O som näringsidkare. En person som anser att det är fel att köra snabbare än 110 km/h bör inte delta i Formel 1.

Inte ens en företagare som vill betala mer i skatt bör göra det, då han kommer gå i konkurs och i slutändan inte kommer kunna betala någon skatt alls.

Något brott? Vem har sagt att han har begått brott? Inte jag i alla fall.

Men som företagare kan man ju använda reglerna på ett sånt sätt att man medvetet skapar situationer för att tjäna ekonomiskt på det.

Att låta något gå i konken för att man i längden själv tjänar på det medan andra då får stå med förluster. Nu vet jag inte alls om han har gjort så men något är det ju han vill dölja i ämnet i alla fall. Det gör ju att man fritt kan spekulera kring hans förfaranden i sitt företagande.

För varför visar han inte det? Om det nu verkligen visar att han är smart och är stolt över det så varför visar han inte hur smart han är?
2016-10-03, 14:54
Medlem
Citat:
Nej då jag är helt klar på den punkten. En del människor kan tycka att det är konstigt att man ska bete sig bättre än vad lagen kräver. Detta är ett tyckande.

Ett annat tyckande är att om vi alla endast och enbart gjorde vad lagen inte explicit förbjuder skulle samhället få enorma problem. Att en president bör ha någon slags hållning är något jag inte heller mumlar om utan det är jag helt säger klart ut.

Din teori faller här. För det är nämligen så att alla som har möjlighet att skatteplanera gör det. Även Hillary Clinton. Och ändå får inte samhället dessa "enorma problem" du pratar om.

Citat:
Har man inte förstått att man bör sträva efter att ha grundvärderingar av något slag så får man nog ta och sätta sig en stund och tänka!

Som sagt, Hillary skatteplanerar också, precis så som alla som har möjlighet att göra det gör. Det handlar inte om värderingar om alla gör det.
2016-10-03, 15:09
Medlem
Nightsorrows avatar
Angående hans inkomstskatt, eller brist därpå.

Är det inte så att han har ett finansiellt och juridiskt ansvar inför aktieägarna att agera i deras bästa intresse? Så att om det fanns en möjlighet för han att utnyttja en förlust -94, för att betala lägre inkomstskatt följande år, var han inte då juridiskt skyldig till att göra just detta?
2016-10-03, 15:17
Medlem
heiss avatar
Citat:
Det är ju det hela valet går ut på. Det går ut på att tycka något om vilken politik som ska föras och politik grundar sig i ens människas värderingar. Men som sagt, man kan tycka olika om det räcker att bara följa lagen och sen köra över människor stenhårt eller så kan man tycka något annat. Och det är väl det denna och all politisk diskussion grundar sig i.

Har man inte förstått att man bör sträva efter att ha grundvärderingar av något slag så får man nog ta och sätta sig en stund och tänka!
Om man inte underkastar sig lagen, tvärtom tror sig stå ovanför den, låter det som en lämplig värdering för en president?? Låter som en värdering Hitler/Stalin hade.
Hon gjorde exakt samma sak som Trump, vem har bra/dålig värdering??

Har Hillary en sund värdering som säger "implicit bias is a problem for everyone, not just police" ang bias mot svarta??
Ta fram en stol och återkom!

Citat:
Ursprungligen postat av Nightsorrow

Är det inte så att han har ett finansiellt och juridiskt ansvar inför aktieägarna att agera i deras bästa intresse? Så att om det fanns en möjlighet för han att utnyttja en förlust -94, för att betala lägre inkomstskatt följande år, var han inte då juridiskt skyldig till att göra just detta?
Självklart har man det https://www.youtube.com/watch?v=poAJPyDr15w Giuliani i CNN.
Senast redigerad av heis 2016-10-03 kl. 15:30.
2016-10-03, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightsorrow

Visst, men han (och kanske familjen) är de enda aktieägarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in