Fru Clinton kommer inte få hans väljare. Sanders säljer ut sig själv för att få en plats i gänget. Falsk han är. Även hans anhängare börjar bli less på han.
Det finns en annan tänkbar anledning också, och det är att han anser Trump är sjuresor värre.
Det kanske är medveten strategi att spela det här spelet med att läcka något senare än han först sa.
Det blir inte lätt för wikileaks att få någon publik annat än Fox News - och dem är han ändå inte förtjust i. Resten av media är nere i bunkern i fullt krig för att få till en Clinton-vinst. Clinton-skandaler är inte deras prio just nu.
Det kanske är medveten strategi att spela det här spelet med att läcka något senare än han först sa.
Det blir inte lätt för wikileaks att få någon publik annat än Fox News - och dem är han ändå inte förtjust i. Resten av media är nere i bunkern i fullt krig för att få till en Clinton-vinst. Clinton-skandaler är inte deras prio just nu.
Nånå - det får vara någon hejd på konspirationsteorierna!
Skulle wikileaks levers något riktigt smaskigt om Clinton (man har ropat varg lite för många gånger nu....), så kommer medierna att rapportera saken. Om inte annat så kommer Trumps kampanj att göra detta!
Nånå - det får vara någon hejd på konspirationsteorierna!
På vad? Jag förstår inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Skulle wikileaks levers något riktigt smaskigt om Clinton (man har ropat varg lite för många gånger nu....), så kommer medierna att rapportera saken. Om inte annat så kommer Trumps kampanj att göra detta!
Jag menade det där att det inte var lätt för wikileaks att få en publik. Det tror jag inte - har JA något att komma med så kommer media att rapportera detta. Och någon massiv allmäktig Clinton-konspiration finns ju inte annat än i foliehattarnas feberfantasier.
Jag tycker att Bernie Sanders behandlar sina väljare som skräp.
1. Han försvarar inte sina anhängare.
2. Han pekar på att de får inte rösta på något annat än Clinton.
3. Han är motståndare till tredje parti trots han gick till val på att vara motståndare till tvåpartisystemet.
4. Han stödjer Clinton som var huvudfiende.
5. Han utesluter sina anhängare om.dem har konservativa tankar i vissa frågor. Många av hans anhängare tänker rösta Gary Johnsson för att bryta tvåpartisystemet. Något som Sanders kämpar för.
6. Han är enormt rik och han pratar om att flera ska få mer pengar. Trots har han utnyttjar systemet själv.
7. Han är motståndare till Wallmart trots att Clinton själv var högt uppsatt i Wallmarts styrelse.
8. Han har slutat rikta kritik till Clinton oavsett vad hon gör.
9. Bernie Sanders kräver från sina anhängare att dem röstar Clinton på bekostnad av dem själva.
10. Han har varit med i politiken över 30 år utan ha gjort något åt det.
För mig är Bernie Sanders en råtta som rycker ut varje val för att kamma in väljare till Demokraterna. Ni får acceptera att jag kallar han för råtta. Det är just vad han är. Falsk korrupt tjuv.
Good cop & bad cop = Sanders & Clinton
Senast redigerad av G.Zamani 2016-10-03 kl. 17:18.
Jag menade det där att det inte var lätt för wikileaks att få en publik. Det tror jag inte - har JA något att komma med så kommer media att rapportera detta. Och någon massiv allmäktig Clinton-konspiration finns ju inte annat än i foliehattarnas feberfantasier.
Jag vet inte vad du menar med allsmäktig Clinton-konspiration.
Min poäng var just just det, kan det vara så att Assange kör detta spel, om han nu har något, för att kunna maxa publiciteten? För i och med att media börjar närma sig desperation nu så är de inte så jättepigga på att köra sånt som inte talar till Clintons fördel.
Men seriöst. Oj vad fasansfullt. De har hyrt ut lokaler till ett företag som flera år senare visade sig ha kopplingar till terrorism.....
Ärligt talat. På andra sidan har vi en kandidat som ljugit angående nationens säkerhet ett flertal gånger, hon har påtalat att mörda de som sprider sanningen om henne med drönarattacker och hon tillhör de som haft mest tid i hela USA att förändra något. Hon är den som har stort ansvar för allt som händer i nordafrika och även stor del i mellanöstern. Hon och hennes man har smutskastat kvinnor som Bill utnyttjat sexuellt, o nu hävdar hon att hon står upp för kvinnor. Samtidigt så har hon och hennes man också tagit emot pengar privat till sin fond där 95% av det som doneras går rakt in i deras egna fickor och resterande 5% går till välgörenhet. Detta har de gjort genom att missanvända och missbruka deras maktpositioner i samhället som de haft som egentligen folket borde ha rätt till.
Men vad väljer du att göra? Jo du väljer att fokusera på att den andre kandidatens företag har för flera år sedan hyrt ut en av de tusentals lokaler och utrymmen de förfogar över till någon som visade sig ha koppling till terrorism flera år senare och inte vid själva tillfället som The Trump Organisation hade koppling till denne.