2016-08-10, 12:07
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så om vi har en jävla tur så kanske Fox "News" kan bli rensat från propagandafolket och bli till något seriöst i framtiden, man kan åtminstone hoppas att det blir så.

FOX news är inte i närheten av tex MSNBC vad gäller vinklade nyheter, det är bara i Sverige man tror det.

Amerikanerna är av min erfarenhet mycket mer medvetna och vet att de tittar på en kanal som motsvarar deras politiska övertygelse.
Även detta tror svenskarna precis tvärt om med, men det beror på att SVT är så dominerande här, vi har inte nyhetsmedia från båda sidor.
Senast redigerad av Tarstan 2016-08-10 kl. 12:10.
Citera
2016-08-10, 12:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
FOX news är inte i närheten av tex MSNBC vad gäller vinklade nyheter, det är bara i Sverige man tror det.

Fox "News" är erkända som en propagandamaskin åt det republikanska partiet, de vinklar fler nyhetsinslag så att det skall stärka det republikanska partiet än vad de berättar en opartisk sanning, kallar man sig för en nyhetskanal så skall man åtminstone försöka hålla sig så nära sanningen som möjligt i de flesta fallen.
Citera
2016-08-10, 12:15
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fox "News" är erkända som en propagandamaskin åt det republikanska partiet, de vinklar fler nyhetsinslag så att det skall stärka det republikanska partiet än vad de berättar en opartisk sanning, kallar man sig för en nyhetskanal så skall man åtminstone försöka hålla sig så nära sanningen som möjligt i de flesta fallen.

Jämfört med MSNBC är det ingen skillnad, dem är värre isf.

Läs mitt inlägg, bara för DU har en politisk åsikt finns det andra som har andra politiska åsikter.
Du är lika dåliga som de är isf, fast du ser det från ditt håll, man måste se det större utanför sin egen sfär.

SVT är inte sanning bara för de passar dina politiska åsikter (eller någon annan kanal).
Sverige skulle verkligen må bra av en kanal likt FOX news som balans, men nu finns ju internet så man behöver egentligen inte det längre iof.
Senast redigerad av Tarstan 2016-08-10 kl. 12:18.
Citera
2016-08-10, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Jämfört med MSNBC är det ingen skillnad, dem är värre isf.

Läs mitt inlägg, bara för DU har en politisk åsikt finns det andra som har andra politiska åsikter.
Du är lika dåliga som de är isf, fast du ser det från ditt håll, man måste se det större utanför sin egen sfär.

SVT är inte sanning bara för de passar dina politiska åsikter (eller någon annan kanal).
Sverige skulle verkligen må bra av en kanal likt FOX news som balans, men nu finns ju internet så man behöver egentligen inte det längre iof.
Båda dessa kanaler predikar för redan frälsta.Tittar ej på MSNBC så jag får ta dig på orden där än så länge.Men FOX news har så rabiata och skruvade programledare att det hela blir komiskt.
Angående SVT avser du deras rapportering om invandring eller kanaler som helhet?
Citera
2016-08-10, 20:51
Medlem
Rois avatar
En bra artikel om soffliggare och polls.

Utgångpunkt:
Citat:
In the 2008 primaries, the Democrats had 37.18 million, while the Republicans had 21.9 million.

In the 2008 general election, Democrats had 69.5 million, Republicans had 58.1 million.

In the 2016 primaries, the Democrats had 30.52 million, while the Republicans had 31.0 million.
http://thealternativehypothesis.org/index.php/2016/08/08/the-monster-vote/
Citera
2016-08-10, 20:55
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi

Utgångpunkt:

Den som kan mobilisera soffliggarna vinner naturligtvis valet.

I år tror jag dock att problemet är det motsatta. Båda kandidaterna skrämmer väljarna, och den som kan skrämma dem mest förlorar valet.

Trump jobbar hårt på att vinna den kampen.
Citera
2016-08-10, 21:12
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi

Utgångpunkt:

En take away (värst vad man vill börja slänga sig med amerikanska termer när man tittat på deras teevee en tid) är att Hussein Obama nominerades med 68% fler röstande än vad republikanernas motkandidat nominerades med. I år nominerades Hillary Clinton med 2% FÄRRE röster än Donald Trump.

7 miljoner demokrater (-18%) som nominerade Hussein Obama röstade inte på Hillary Clinton.

10 miljoner fler republikaner (+41%) har nominerat Donald Trump än som nominerade McCain 2008.
Citera
2016-08-10, 21:22
Medlem
Hillary +15 i WI bland LV.
Citera
2016-08-10, 21:24
Medlem
Fris avatar
Trump håller ett lågmält tal i Abingdon just nu.
All kritik mot honom faller nu platt, tillsammans med amatörpsykologernas önskedrömsdiagnoser via TV. All kritik har ju uteslutande fokuserat på hans ton som talare under nomineringskampanjen. Bara kritiken mot hans frisyr återstår (och den är som sagt en potenssymbol för en 70:åring).
Senast redigerad av Fri 2016-08-10 kl. 21:27.
Citera
2016-08-10, 21:25
Medlem
Och så ett gäng swing-distrikt med förra valets resultat i parentes:

CA-10: Clinton+6 (Obama+3)
CA-25: Clinton+25 (Romney+2)
CO-6: Clinton+14 (Obama+3)
FL-7: Clinton+14 (tied)
FL-26: Clinton+24 (Obama+11)
IL-10: Clinton+31 (Obama+16)
MN-3: Clinton+24 (Obama+1)
Citera
2016-08-10, 22:06
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Den som kan mobilisera soffliggarna vinner naturligtvis valet.

I år tror jag dock att problemet är det motsatta. Båda kandidaterna skrämmer väljarna, och den som kan skrämma dem mest förlorar valet.

Trump jobbar hårt på att vinna den kampen.
Trump mobiliserar ganska bra, just genom att skrämma slag på det etablissemang alla hatar.
Citera
2016-08-10, 22:14
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Col.Kilgore
Jag är inte ett fan av Hillary Clinton, personligen skulle jag vilja se Mitt Romney som president. Han har allt som behövs. Men eftersom att Romney inte är med i detta så är Clinton den enda som går att rösta på.

Trump är en dåre, en vårdslös egocentrerad företagsledare med kraftfulla fascistoida drag.

Allt annat än Trump är bra, t.o.m. dåren Cruz.
Alla andra kandidater än Trump garanterar demokratiska vinster för all framtid. "Fascism" är vad som krävs för att rädda det traditionella Amerika. Cuckservativa är falsk opposition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in