2016-10-01, 20:54
Medlem
Spliffmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelBlau
Hej!

Har ätit ca 30 frontin, 25 fm1or och 40 x2 under ca 8 dagars tid och druckit varje dag under perioden, ibland bara någon öl ibland mer.
Jag lär få trappa ner det här va? Vet att det är väldigt individuellt men ej ätit så mycket under så kort tid förr.

Det var en hel del du har stoppat i dig så lite at kommer du att få, dock är det bra att den benzon du har käkat mest av (x2) har lång halveringstid och trappar nästan ut sig själv... skulle du må överjävligt så ta en halv för att släta ut det lite..
Citera
2016-10-01, 23:21
Medlem
Spaztastiks avatar
Vet någon om det blir någon nämnvärd AT om man käkar bensedin 20 - 30 mg om dagen samt lite ikto i några dagar? Eller är det vid längre bruk på minst 1 månad med högre doser man får AT?

Aldrig käkat det i flera dagar så jag har faktiskt ingen aning.. ursäkta om det är en dum fråga men är lite färsk inom benso området.
Citera
2016-10-02, 00:12
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaztastik
Vet någon om det blir någon nämnvärd AT om man käkar bensedin 20 - 30 mg om dagen samt lite ikto i några dagar? Eller är det vid längre bruk på minst 1 månad med högre doser man får AT?

Aldrig käkat det i flera dagar så jag har faktiskt ingen aning.. ursäkta om det är en dum fråga men är lite färsk inom benso området.

Ett par dagar? Nejnej. Krävs minst ett par veckor
Citera
2016-10-02, 00:18
Medlem
Spaztastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus

Ja okej, tack för svar! Kan ju vara bra att veta :-)
Citera
2016-10-02, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Det var en hel del du har stoppat i dig så lite at kommer du att få, dock är det bra att den benzon du har käkat mest av (x2) har lång halveringstid och trappar nästan ut sig själv... skulle du må överjävligt så ta en halv för att släta ut det lite..
Tack för ett svar som verkar vettigt
Citera
2016-11-01, 17:56
Medlem
Får man "avtändning" dagen efter när man kickat benso?

Om jag skulle få för mig att ta lite mer benso än vad som är föreskrivet, för att få ett skönt rus alltså, får jag någon "avtändning" imorgon då?

Eller är jag fitt for fight så att säga? Skulle jag kunna gå till jobbet utan att man är sliten, eller tex åka till svärföräldrarna utan att vara ett slakt?

Tack på förhand.
Citera
2016-11-01, 18:07
Medlem
Vallasands avatar
Nej, det är lugnt.
Citera
2016-11-01, 18:08
Medlem
Gällande avsändning är det väldigt individuellt... Somliga känner en helvetes massa mesans andra inte känner ett skit trots mångårigt missbruk..
Citera
2016-11-01, 18:12
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Gällande avsändning är det väldigt individuellt... Somliga känner en helvetes massa mesans andra inte känner ett skit trots mångårigt missbruk..

Ja det är väl så att alla är olika. Men tar du ett par extra Xanor så lär du inte få avtändning av det dagen efter. För mig kommer avisen nån eller några dagar efter senaste intaget av xanor. Fast det är när man har gått in sig på riktigt då, annars får jag ingen avis av benzo alls.
Citera
2016-11-10, 13:55
Medlem
swe-vendors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Om inte månader...
Suget är värst. Och den totala passiviteten.
Det fysiska skakningar ångest försvinner relativt snabbt.
Men psykiskt sitter det i månader..
Citera
2016-11-11, 00:28
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe-vendor
Om inte månader...
Suget är värst. Och den totala passiviteten.
Det fysiska skakningar ångest försvinner relativt snabbt.
Men psykiskt sitter det i månader..

Jepp, är psykiskt beroende av Stesolid så vet vad du menar. :/
Citera
2016-11-27, 13:19
Medlem
Afterlife12s avatar
Hur länge kan man trippa på benzo åt gången utan att få AT?

Använder regelbundet benzo, får en enorm tillfredställelse även om jag mår hyfsat bra redan innan jag tar det (dvs. avsaknad av ångest). Efter en liten stund går en välbehagskänsla ut i hela kroppen och det känns som att jag aldrig mer skulle kunna vara orolig eller stressad.

Problemet är ju att benzo ger en så pass kortvarig glädje. Det fungerar max ett par dagar, sedan börjar man känna av en jobbig AT. Även efter kanske 4 dagars bruk känner jag starka kallsvettningar, mardrömmar och ångest i nån dag.

Man ska ju även vara extremt försiktig med att öka dosen. Att ta mer och mer för att få samma effekt är direkt livsfarligt, då benzo efter längre bruk i högre doser ger mkt svår abstinens.

Vilken är den optimala "perioden" att använda benzo per dag i sträck? 3-4 dygn? Hur länge bör man vänta innan man går in i en ny period?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in