2016-09-26, 07:06
Medlem
RedRocs avatar
Hur väl fungerar capture location för er? Verkar inte fungera fullt ut hos mig, jag fångade en Snorlax i Göteborg men appen påstår att det var i Mölndal. Min Arcanine fångade jag i Partille men i appen står det Jonsered. Lite knepigt.
Citera
2016-09-26, 08:32
Medlem
janssonkarls avatar
Har en dratini på 675 cp, 82% iv, ska jag vänta eller lär man någonsin hitta en bättre? 117 candies atm.

MVH JK
Citera
2016-09-26, 09:07
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssonkarl
Har en dratini på 675 cp, 82% iv, ska jag vänta eller lär man någonsin hitta en bättre? 117 candies atm.

MVH JK

Vilken level är du på?
Citera
2016-09-26, 09:08
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Fan vad det känns som att man är ensam om att fortfarande spela nu för tiden haha..
Helt klart mycket färre spelare nu för tiden, håller med dig!

Citat:
Ursprungligen postat av RedRoc
Hur väl fungerar capture location för er? Verkar inte fungera fullt ut hos mig, jag fångade en Snorlax i Göteborg men appen påstår att det var i Mölndal. Min Arcanine fångade jag i Partille men i appen står det Jonsered. Lite knepigt.
Är lite så här med, står fel på några Pokemons för mig men det är nog hur den räknar området bara som är 'fel' eller hur jag ska säga.

Citat:

MVH JK
Beror väl på hur länge du vill vänta egentligen, en Dratini på 675 CP lär nog sluta på en Dragonite runt 2.2~2.4k CP, jag hade nog gjort det i varje fall. 675 CP är tillräckligt bra och 82% IV är bra också. Jag menar, så ofta ser man inte Dratinis.
Beror också lite på vilken level du är på med, IMO.
Citera
2016-09-26, 09:08
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Väldigt många, bara kolla te.x pokemon go sverige gruppen på facebook så är det nån som fångat te.x 9 vilda på kort tid, varje dag visas screencaps på fångade dragonites.... ett annat exempel bara för 30min sen spawnade en dragonite ca 6km bort med 10min spawntime kvar... man vart sugen men känns som det är för mycket trafik och kan bli farligt om man ska stressa dit... Dragonite spawnar flera gånger per dag här, och det är bara när jag kikar vilket jag gör 1 gång i timmen kanske.

Fortfarande, var är här?
Citera
2016-09-26, 09:10
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Beror väl på hur länge du vill vänta egentligen, en Dratini på 675 CP lär nog sluta på en Dragonite runt 2.2~2.4k CP, jag hade nog gjort det i varje fall. 675 CP är tillräckligt bra och 82% IV är bra också. Jag menar, så ofta ser man inte Dratinis.

Det beror ju på så många saker, jag kan fånga massor av Dratinis i Malmö t ex. Om man är på level 25-26 och hittar en på 675cp såär det inte så dumt men om man är på level 30, som jag, så hade jag väntat på en som ligger på 800 iaf.
Citera
2016-09-26, 09:11
Medlem
Bobs1910s avatar
Btw...nu har jag fyllt hela Pokédexen!

Räknar inte in regionals och legendarys.
Senast redigerad av Bobs1910 2016-09-26 kl. 09:14.
Citera
2016-09-26, 09:15
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910
Det beror ju på så många saker, jag kan fånga massor av Dratinis i Malmö t ex. Om man är på level 25-26 och hittar en på 675cp såär det inte så dumt men om man är på level 30, som jag, så hade jag väntat på en som ligger på 800 iaf.
Ja, precis. Och hur länge man faktiskt orkar vänta kontra hur mycket man spelar. Spelar du 1-2H per dag och vill bli klar med din dex så fort som möjligt så spelar det imo ingen större roll
Citera
2016-09-26, 09:40
Medlem
Citat:
Btw...nu har jag fyllt hela Pokédexen!

Räknar inte in regionals och legendarys.
STORT grattis !! Måste kännas grymt skönt ! Själv stångas man som fan med 7 St kvar .
Chilla nu eller kommer du fortsätta lira ?
Citera
2016-09-26, 09:57
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blirger
STORT grattis !! Måste kännas grymt skönt ! Själv stångas man som fan med 7 St kvar .
Chilla nu eller kommer du fortsätta lira ?

Nej, jag kommer givetvis att fortsätta. Nu gäller det att uppa alla sina monster och hoppas på att Niantic fixar allt kring Gym-situationen så att den blir värd namnet. Tills dess blir det att bara försöka hålla så många Gym som möjligt.

Åkte ut från två level 10-gym nu i helgen...de fick iaf leva en vecka, inte så pjåkigt.

Citat:
Ursprungligen postat av irken
Ja, precis. Och hur länge man faktiskt orkar vänta kontra hur mycket man spelar. Spelar du 1-2H per dag och vill bli klar med din dex så fort som möjligt så spelar det imo ingen större roll

Så är det ju men vill man ha dessa monster för att battla så har det ju betydelse
Citera
2016-09-26, 10:16
Medlem
irkens avatar
Citat:
Så är det ju men vill man ha dessa monster för att battla så har det ju betydelse
Jo, men mycket beror på hur länge till och hur många timmar man spelar. Spelar man 3-4 timmar per vecka är det nog ganska onödigt att försöka vänta mycket längre till då man antagligen lessnar mera och mera. Är man hardcore fortfarande är det ju inga problem att vänta längre tills man får det bästa.
Citera
2016-09-26, 10:16
Medlem
ViciousDeliciouss avatar
Citat:

MVH JK

Jag fångade en vild dratini med 93.3% IV
Vänta du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in