2016-08-25, 20:18
Medlem
Pinkuss avatar
Plötsligt vill inte iPhonens (6s) kamera gå igång när jag hittar en pokemon, utan bakgrunden är animerad istället för vad kameran ser. Kan det ha med senaste uppdateringen att göra? Har kollat inställningar och gett spelet tillgång till kameran, och även tryckt på kamera ikonen när jag fångar....
Citera
2016-08-25, 20:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkus
Plötsligt vill inte iPhonens (6s) kamera gå igång när jag hittar en pokemon, utan bakgrunden är animerad istället för vad kameran ser. Kan det ha med senaste uppdateringen att göra? Har kollat inställningar och gett spelet tillgång till kameran, och även tryckt på kamera ikonen när jag fångar....
längst uppe till höger finns en liten switch som slår på/av bakgrunden (när du har hittat en pokemon). Tror de flesta föredrar den animerade bakgrunden då du inte behöver vrida kameran då..
Citera
2016-08-25, 20:44
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
längst uppe till höger finns en liten switch som slår på/av bakgrunden (när du har hittat en pokemon). Tror de flesta föredrar den animerade bakgrunden då du inte behöver vrida kameran då..

Fast nu skrev han ju att han tryckt på kameraikonen när han fångar utan att det händer något?
Citera
2016-08-25, 20:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Fast nu skrev han ju att han tryckt på kameraikonen när han fångar utan att det händer något?

Då missuppfattade jag honom om det var switchen han kallade kameraikon....
Citera
2016-08-25, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
Tips på vad jag ska göra nu? Är level 11 och har 246 av 250 pokémon. Kan alltså bara fånga fyra till innan det blir fullt. Ska jag släppa några, och vilka i sådana fall? Eller evolva några (har aldrig gjort det), och är det då bäst att evolva de med högre CP? Pokémon jag bara har en enda av, ska man behålla dessa även om de har låg CP, just för att man har så få? Och en annan sak, testade att använda incense för första gången och frågan är då, var får man tag på mer?
Du gör "transfer" på dom du inte behöver så får du 1 candy styck!
Citera
2016-08-25, 20:54
Medlem
Citat:
Tips på vad jag ska göra nu? Är level 11 och har 246 av 250 pokémon. Kan alltså bara fånga fyra till innan det blir fullt. Ska jag släppa några, och vilka i sådana fall? Eller evolva några (har aldrig gjort det), och är det då bäst att evolva de med högre CP? Pokémon jag bara har en enda av, ska man behålla dessa även om de har låg CP, just för att man har så få? Och en annan sak, testade att använda incense för första gången och frågan är då, var får man tag på mer?
Jag rensar varje dag enligt följande:
-Ta bort alla dubbletter. Jag ska bara ha en av varje så länge det nu inte är någon riktigt bra och hög CP. Jag har dock inte råkat ut för det ännu, men jag tänker att jag nog sparar dubbletter om de är bra.
-Spara så många jag vill utveckla +1. Ex. Om jag har 246 Pidgey candy så kan jag utveckla 20 Pidgey och sparar därför 21 stycken Pidgeys. Resten överförs till Professorn.

När jag har städat klart så brukar det finnas en hel del utrymme. Jag slog faktiskt i taket i dag och blev tvungen att snabbt utöka med 50 platser. Satt ju på spårvagnen och hann inte rensa och det kryllade av Pokémons på vägen hem.

Till slut har jag tillräckligt många dubbletter att det är dags att utveckla. Ta lucky egg och utveckla allt vad du orkar.

Jag utvecklar enligt följande:
-Om det är en bra Pokémon eller ny så vill jag att den jag utvecklar från ska ligga på minst 500 CP så att jag får en uppåt 1000. Om det är en jag tänker använda i strid så ska de nog helst vara över 600. Om man orkar så kan man räkna på det. Om du är osäker så vänta och gå vidare med skräpet: Pidgeys, Zubats, Spearows, Weedle, Caterpie, Drowzee, Rattata.
-Börja med att utveckla den med högst CP av dubbletterna. Det är för att se om den blir bättre än den du hade tidigare. Sen fortsätter du med den som har lägst CP och stigande.

När 30 minuter har gått så rensar du upp alla dubbletter enligt ovan. Nu har du mängder med utrymme igen.

Citat:
Och en annan sak, testade att använda incense för första gången och frågan är då, var får man tag på mer?
Du köper mer eller får när du levlar till level 5, 7, 10, 15, 20, 25, 30 och säkert senare också (typ 35 och 40 också), men min lista sträckte sig inte längre.
Senast redigerad av e7andy 2016-08-25 kl. 20:57.
Citera
2016-08-25, 22:13
Medlem
Pinkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Då missuppfattade jag honom om det var switchen han kallade kameraikon....
Nej, var mitt misstag. Tryckte på kamera knappen, inte switchen tack!
Citera
2016-08-26, 09:22
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz
Min bästa dragonair hittils (lvl 25) är 1023. Borde jag vänta tills jag hittar en större? Har för tillfället 74 candy.

Vänta, absolut. Dessutom har du inte tillräckligt med candy.
Citera
2016-08-26, 09:43
Medlem
Har/hade en Hypno med cp808. Efter att jag klickade på Power up (eller något liknande) så har den försvunnit. Går den att få tillbaka? Vad var det för klantigt jag gjorde?
Citera
2016-08-26, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Sluta prata om dratini/dragonair/dragonite tack.. sen den 16e juli har jag sett en(1) dratini

Så jävla snedfördelat

U and me both brother

Jag har utvecklat en hatkärlek till min 13 CP Dratini som jag döpt till Glenn.

Sitter på kvällarna och är passive agressive mot honom och hånar hans usla stats och han bara blinkar och ser dum ut....djävla Glenn
Citera
2016-08-26, 09:52
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -EJ-
Har/hade en Hypno med cp808. Efter att jag klickade på Power up (eller något liknande) så har den försvunnit. Går den att få tillbaka? Vad var det för klantigt jag gjorde?

Omöjligt om du gjorde en Power Up. Dock inte ifall du gjorde en Transfer

Jag skulle tro att det bara handlar om den sorteringen du har valt bland dina mons, att den efter power up då fick annan cp som du antagligen sorterade efter.
Citera
2016-08-26, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910
Omöjligt om du gjorde en Power Up. Dock inte ifall du gjorde en Transfer

Jag skulle tro att det bara handlar om den sorteringen du har valt bland dina mons, att den efter power up då fick annan cp som du antagligen sorterade efter.

Den finns inte bland Pokemon oavsett hur jag listar (cp, number o name m.fl.) dem. Den finns dock i Pokedex.

Vad blir den ifall jag av misstag har tryckt transfer med tanke på att jag bara hade en? Borta med vinden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in